Web Analytics Made Easy - Statcounter

صندوق بین المللی پول اعلام کرد که قطر در سال ۲۰۲۱ با کمک تقاضای داخلی و تولید بیشتر گاز به مسیر رشد اقتصاد خود باز خواهد گشت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از گالف تایمز، صندوق بین المللی پول اعلام کرد که قطر در سال 2021 با کمک تقاضای داخلی و تولید بیشتر گاز به مسیر رشد اقتصاد خود باز خواهد گشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

به گفته این صندوق، اصلاحات ساختاری جاه طلبانه قطر از تنوع اقتصادی در جهت افزایش رشد بالقوه بلند مدت این کشور حمایت می کند.

موسسه "برتون وودز" پس مشاوره خود با دولت قطر اعلام کرد: بهبود تدریجی اقتصاد این کشور و رشد تولید ناخالص داخلی واقعی که 2.7 درصد در سال 2021 پیش بینی شده است، با افزایش تولید گاز و تقاضای داخلی حمایت خواهد شد.

این موسسه با بیان اینکه خطرات پیش بینی شده عمدتاً تحت تأثیر چشم انداز جهانی قرار دارد و روند آن نزولی است، گفت: اینها ناشی از عدم اطمینان در مورد بهبود رشد اقتصاد جهانی، موفقیت و سرعت واکسیناسیون و حل بحران همه گیری و قیمت های نفت است که چشم انداز آنها به بهبود اقتصاد جهان بستگی دارد.

به گفته این موسسه، خطرات صعودی چشم انداز ناشی از حل موفقیت آمیز اختلاف دیپلماتیک منطقه ای و جهش رشد جهانی قوی تر از حد پیش بینی شده است.

صادرات انرژی قطر 39 درصد کاهش یافتقطر بودجه خود را بر اساس نفت 40 دلاری تنظیم می‌کند

پیش بینی می شود اقتصاد به دلیل تقاضای جهانی کمتر برای هیدروکربن ها و کاهش فعالیت های داخلی در حین قفل شدن در بهار ، در سال 2020 حدود 2.5 درصد منقبض شود.

صندوق بین المللی پول گفت: برنامه بلند پروازانه اصلاحات ساختاری زمینه متنوع سازی اقتصادی قطر برای افزایش رشد بالقوه بلند مدت را فراهم می کند.

این صندوق تأکید کرد: لغو سیستم کفاله (حمایت مالی) و تقویت حمایت از نیروی کار جزو اقدامات مورد استقبال در زمینه تسهیل تحرک نیروی کار و افزایش بهره وری بوده است.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار قطر صندوق بین المللی پول اخبار قطر صندوق بین المللی پول صندوق بین المللی پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۷۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تذکر چندباره بذرپاش به زیر مجموعه وزارت اقتصاد / صندوق تامین خسارت بدنی به تکلیف قانونی خود عمل کند

مهرداد بذرپاش به تلاش‌ها برای انجام ندادن تکالیف قانونی در زمینه رفع نقاط حادثه خیز واکنش نشان داد و گفت: صندوق تامین خسارت بدنی باید به تکالیف قانونی خود عمل کرده و از منابع صندوق برای رفع نقاط حادثه خیز استفاده کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، گفت: رئیس جمهوری دستور داده‌اند تا از محل اعتبارات صندوق تامین خسارت‌های بدنی، ۳۰ هزار میلیارد ریال برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد، اما عده‌ای تلاش می‌کنند مانع از انجام این تکلیف بشوند.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از منابع این صندوق را به سپرده بانکی تبدیل کرده و سود دریافت می‌کنند، نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و خواستار عمل کردن این صندوق به تکالیف قانونی شد.
 
وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: رفع نقاط حادثه خیز با کاهش تصادفات فوتی و جرحی به صورت مستقیم، موجب کاهش پرداخت خسارت توسط صندوق می‌شود؛ بنابراین گزارش، اسفند ماه سال گذشته هم بذرپاش با انتقاد به سیاست‌های صندوق خسارت‌های بدنی که از زیر مجموعه‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی است گفته بود: مقرر بود منابعی از صندوق خسارت‌های بدنی به منظور رفع نقاط حادثه خیز تأمین شود که تاکنون حتی یک ریال آن تأمین نشده است.

دیگر خبرها

  • حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • تذکر چندباره بذرپاش به زیر مجموعه وزارت اقتصاد / صندوق تامین خسارت بدنی به تکلیف قانونی خود عمل کند
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • پیش‌بینی ایلان ماسک از بروز جنگ داخلی در غرب
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!