Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نامه‌ای به مهندس اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، به منظور رعایت اقدامات احتیاطی برای مقابله با نوع جهش یافته ویروس COVID-۱۹ در برخی کشورها، خواستار لغو کلیه پرواز‌های خطوط هوایی شرکت‌های ایرانی به مقصد کشور انگلستان شد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سعیدنمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نامه‌ای به مهندس اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، به منظور رعایت اقدامات احتیاطی برای مقابله با نوع جهش یافته ویروس COVID-۱۹ در برخی کشورها، خواستار لغو کلیه پرواز‌های خطوط هوایی شرکت‌های ایرانی به مقصد کشور انگلستان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش وبدا، در این نامه آمده است.

جناب آقای مهندس اسلامی
وزیر محترم راه و شهرسازی

براساس گزارش واصله، اخیراً نوع جهش یافته ویروس COVID-۱۹ در برخی کشور‌ها به ویژه کشور انگلیس مشاهده شده که به احتمال قوی دارای بیماری زایی بالایی است، لذا به منظور رعایت اقدامات احتیاطی خواهشمند است دستور فرمایید از این تاریخ کلیه پرواز‌های خطوط هوایی شرکت‌های ایرانی به مقصد کشور انگلستان و بالعکس لغو و کان لم یکن اعلام گردد.

از دستور مساعدی که در این زمینه صادر می‌فرمایید، سپاسگزاری می‌شود.

ضرورت بررسی دقیق مسافرین از مبدا انگلیس به مقصد ایران    نمکی همچنین پیرو این مکاتبه، در نامه‌ای به رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درخصوص بررسی دقیق کسانی که مستقیم یا غیر مستقیم از مبدأ کشور انگلیس وارد می‌شوند، دستوراتی صادر کرد.

براساس این گزارش، در این نامه بر ضرورت بررسی دقیق مسافرین از مبدا انگلیس به مقصد ایران، انجام تست، قرنطینه و مراقبت کامل از آن‌ها و تشدید نظارت‌ها و مراقبت و انجام آزمایشات COVID-۱۹ در کلیه مبادی ورودی هوایی بخصوص پرواز‌هایی که از مبدأ کشور‌های اروپایی صورت می‌پذیرد، تاکید شده است.

متن کامل نامه وزیر بهداشت به دکتر رییسی به شرح زیر است:


جناب آقای دکتر رییسی
معاون محترم بهداشت

پیرو مذاکره انجام شده و نامه‌های قبلی مبنی بر بررسی دقیق کسانی که مستقیم یا غیر مستقیم از مبدأ کشور انگلیس وارد می‌شوند و نیز قطع موقت پرواز‌های خطوط هوایی شرکت‌های داخلی به مقصد آن کشور، ضروری است موارد ذیل هم مورد توجه ویژه قرار گیرد:


۱-سریعاً کلیه کسانی که طی دوهفته گذشته از مبدأ کشور انگلیس مستقیم یا غیر مستقیم وارد کشور شده اند مورد بررسی قرار گرفته و تا تعیین تکلیف نتایج آزمایشات مربوطه، تحت قرنطینه و مراقبت کامل قرار گیرند.

۲-باتوجه به مراودات کشور انگلیس با دیگر کشور‌ها بویژه کشور‌های اروپایی، ضروریست کلیه مبادی ورودی هوایی بخصوص پرواز‌هایی که از مبدأ کشور‌های اروپایی صورت می‌پذیرد، شدیداً تحت نظر، مراقبت و انجام آزمایشات COVID-۱۹ قرار گرفته و همچنین علائم بالینی افراد وارده مورد بررسی دقیق قرار گیرند.

البته کنترل و نظارت مذکور شامل کلیه مرز‌های زمینی و دریایی علاوه بر مرز‌های هوایی هم خواهد شد. ضرورت دارد، در اجرای این دستورالعمل، گزارش روزانه اقدامات انجام شده به دفتر اینجانب ارسال گردد.

 سعید نمکی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کووید 19 انگلیس مرز هوایی مبدأ کشور کشور انگلیس بررسی دقیق کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۷۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست عجیب فرانسه از یونان

دولت فرانسه از یونان درخواست کرد تا این کشور در زمان المپیک سامانه موشکی خود را به پاریس انتقال دهد.

به گزارش مشرق، در حالی که ۳ ماه به بازی‌های المپیک پاریس زمان باقیمانده، آتن با درخواست بی‌سابقه‌ای از سوی فرانسه مواجه شده است.

مقامات فرانسوی رسماً خواستار قرض گرفتن سیستم دفاع هوایی یونان برای بازی‌های المپیک شدند. بر اساس گزارش‌های روزنامه یونانی «کاتیمرینی»، فرانسوی‌ها به طور خاص درخواست انتقال سامانه موشکی زمین به هوای کوتاه‌برد کروتال را از نیروی هوایی یونان کرده‌اند.

این مذاکرات نوامبر گذشته بین فرانسه و یونان آغاز شد اما از آن زمان تاکنون پیشرفت مذاکرات یا کند بوده یا وجود نداشته است. فرانسه استدلال می‌کند از آنجایی که قصد دارد سیستم‌های ضد هوایی به اوکراین ارائه کند، به کمک متحدان برای تضمین دفاع هوایی زیرساخت‌های حیاتی پاریس در طول بازی‌های المپیک نیاز دارد.

در حالی که آتن هنوز رسما به این درخواست پاسخ نداده اما اعلام شده هرگونه کمک اعطایی به قابلیت‌های دفاعی این کشور لطمه نمی‌زند و فقط برای بازی‌ها استفاده می‌شود. این درخواست اگرچه مستقیماً به اوکراین مرتبط نیست اما به عنوان یک درخواست غیرمستقیم از آتن برای کمک به تلاش گسترده اروپا برای تقویت کیف تلقی می‌شود.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • خلبان نامداری که درخواستِ کم کردن درجه‌اش را داشت! + فیلم
  • درخواست عجیب فرانسه از یونان
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران