Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاشمی گفت: طرح شهید سلیمانی در شهرستان خلیل‌آباد با جدیت در حال اجرا است و باید تقدیر داشته باشیم از همه افرادی که در این طرح همکاری داشته‌اند تا یک وضعیت پایداری در شهرستان وجود داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سید محمد هاشمی، مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد بعدازظهر امروز در نشست ستاد کرونای شهرستان که در محل سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان برگزار شد، اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی در شهرستان خلیل‌آباد با جدیت در حال اجرا است و باید تقدیر داشته باشیم از همه افرادی که در این طرح همکاری داشته‌اند تا یک وضعیت پایداری در شهرستان وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر 3 مورد بستری مثبت در بیمارستان داریم و امروز یک نفر فوت کرد و همچنین از 28 آذرماه ورودی نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: باید در عرصه آموزش بیشتر از گذشته تلاش کنیم تا بحث کرونا برای مردم عادی‌سازی نشود و شرایط پایدارتری در سطح شهرستان حکم‌فرما شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه طرح شهید سلیمانی مبتنی بر هر خانه یک پایگاه سلامت اجرا می‌شود، تصریح کرد: این طرح با هدف بیماریابی، قطع زنجیره ویروس کرونا و کاهش موارد بستری در جهت مدیریت و کنترل اپیدمی کووید 19 با مشارکت مردم، پایگاه‌های بسیج و داوطلبان به مدت 4 ماه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خیابان امام (ره) در شهر خلیل‌آباد یک منطقه پرتردد و پرخطر به لحاظ کرونا محسوب می‌شود، اذعان کرد: در نقشه جامع نیز بانک‌ها، مغازه‌ها، نانوایی‌ها و به‌طورکلی اماکن پرخطر مشخص شده و پروتکل‌ها برای اماکن نیز تشدید شده است.

هاشمی با بیان اینکه روستای دهنو با جمعیت بیش از 4 هزارنفری خود یکی از اماکن پرخطر به لحاظ کرونا بود که حتی در بسیاری از اوقات باعث تغییر وضعیت شهرستان می‌شد، عنوان کرد: تست‌های سریع کرونا در سطح شهرستان انجام می‌شود که در برخی از موارد با مخالفت مردم روبرو می‌شد که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم انجام شود.

 

همگانی شدن آموزش باید در دستور کار باشد / نیازمند همراهی و همکاری مردم برای شکست کرونا هستیم

ابراهیم قاسم‌پور، فرماندار خلیل‌آباد در این نشست با بیان اینکه مردم شهرستان خلیل‌آباد در کاهش آمار کرونا همکاری خوبی داشتند که باید تقدیر و تشکر کرد، اظهار داشت: ما به دنبال این هستیم که مساجد باز باشد، اصناف رونق داشته باشد و زندگی به روال عادی خود بازگردد و این نیازمند همراهی مردم و قطع زنجیره کرونا است.

وی با تأکید بر اینکه طرح شهید سلیمانی جزو طرح‌های موفق در شهرستان بود و گزارش‌ها نشان از برداشتن یک گام به سمت مردم و بخش‌های مردمی است که بسیار ارزشمند بود و باید با قدرت و قوت بیشتری دنبال شود، خاطرنشان کرد: در قسمت آموزش باید بیشتر کار کنیم تا در بحث‌های دیگر موفق‌تر باشیم.

فرماندار خلیل‌آباد با اشاره به اینکه همگانی کردن بحث آموزش باید در دستور کار باشد، تصریح کرد: پویش مردمی، سپاه و هلال‌احمر نیز در بحث آموزش و آگاه‌سازی موفق عمل کرده‌اند و نگرانی و دغدغه بزرگ ما از عادی‌سازی بحث کرونا است و این می‌تواند به شدت خطرناک باشد.

وی با بیان اینکه اگر مردم در طرح قبل هماهنگی و همراهی نداشتند مطمئناً موفق نمی‌شدیم و در ادامه هم نیازمند همراهی و همکاری مردم برای شکست کرونا هستیم، اذعان کرد: برنامه‌ریزی لازم باید برای فرهنگ‌سازی استفاده از ماسک صورت گیرد تا دوباره درگیر موج‌های بیشتر نشویم.

قاسم‌پور با تأکید بر اینکه طرح امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در حوزه سلامت باید در دستور کار قرار گیرد و ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر می‌تواند در این امر موفق عمل کند، عنوان کرد: طرح‌های آموزشی اگر جنبه دستوری داشته باشد مطمئناً مقطعی خواهد بود و اعتماد مردم هم مقطعی است ولی فرهنگ‌سازی و همچنین اجرای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر سلامت می‌تواند اعتماد مردم را بیشتر جلب کنند.

وی با اشاره به اینکه همچنان برگزاری اجتماعات و مراسم عزا و عروسی در سطح شهرستان ممنوع است و باید از شهرداری‌های کندر و خلیل‌آباد برای کنترل آرامستان‌ها تشکر کرد، تشریح کرد: استفاده از همه ظرفیت‌ها و امکاناتی که در سطح شهرستان وجود دارد باید برای ریشه‌کنی در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: طرح شهید سلیمانی سطح شهرستان دستور کار خلیل آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۷۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان

امین سلیمانی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات اجرایی اردوگاه ۵۰۰ نفری دانش‌آموزان نیز در استان اجرا می‌شود و ساخت این طرح یکی از پنج اردوگاهی است که امسال درکشور تصویب شده است.

وی افزود: سال تحصیلی گذشته، ۷۰۰ میلیارد ریال تجهیزات در مدارس استان توزیع و ۱۸ مرکز رفاهی و اقامتی استان در دولت سیزدهم تجهیز و بروزرسانی شد.

سلیمانی با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های اصلی آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی و معلم است، اضافه کرد: پارسال با بازنشسته شدن هزار و ۵۶۰ نفر از معلمان در استان با چالش مواجه بودیم که این چالش با برنامه‌ریزی دقیق مدیریت شد و مشکل جدی در استان وجود نداشت.

سلیمانی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱، در مجموع هزار و ۷۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان شدند، گفت: در سال‌گذشته نیز هزار و ۱۴۴ نفر از طریق آزمون ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان، جذب آموزش و پرورش استان شدند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش در سالجاری، بیان داشت: امسال هزار و ۵۵۸ نفر از طریق آزمون‌های ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان، جذب آموزش و پرورش استان خواهند شد.

بیشتر بخوانید

احداث خوابگاه دانش آموزی سامان تا پایان امسال

سلیمانی تصریح کرد: در دولت سیزدهم طرح رتبه‌بندی معلمان اجرایی شد و ۱۴ هزار و ۷۹۸ نفر از معلمان استان که واجد شرایط رتبه بندی بودند، مشمول این طرح قرار گرفتند.

وی به نقش و حضور معلمان در همه عرصه‌ها به خصوص انتخابات اشاره کرد و گفت: در طرح اسکان مسافران نوروزی و تابستانه در مدارس و همچنین انتخابات آموزش و پرورش نقش موثری داشته است.

سلیمانی افزود: ۷۰ درصد شعب اخذ رای در استان در مدارس مستقر بودند.

به گفته وی، در طرح اسکان مسافران تابستانه و نوروز نیز پارسال بیش از ۳۵ هزار نفر در مدارس اسکان داده شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • سالن چند منظوره ورزشی در سنگان اشنویه احداث میشود
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • مراسم عزاداری روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در خلیل آباد
  • اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم
  • عادی شدن روند پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز
  • تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان