Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:54:42 GMT

عراق بخشی از نیاز لبنان به سوخت را تامین می کند

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۰۸۱۶۸

عراق بخشی از نیاز لبنان به سوخت را تامین می کند

به گزارش ایرنا، در بیانیه وزارت نفت عراق آمده است که «احسان عبدالجبار اسماعیل» وزیر نفت عراق امروز در جریان دیدار «ریمون غجر» وزیر انرژی و آب و برق  لبنان بر تمایل بغداد برای تقویت روابط دوجانبه با لبنان و توسعه افق های همکاری و ایستادن در کنار ملت این کشور تاکید کرد.

وی افزود: توافق شد که در سال ۲۰۲۱ مقادیر محدودی نفت سیاه مازاد نیاز پالایشگاه های عراق به قیمت بازار جهانی به لبنان فروخته شود که حجم آن بعدا اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نفت عراق تصریح کرد: این مقدار نفت سیاه بخشی از نیاز لبنان به سوخت برای تولید برق را تامین می کند و عراق از صادرات این نوع سوخت درآمد کسب خواهد کرد.

وزیر انرژی و آب لبنان نیز ضمن اشاره به این توافق گفت: مسئولان ذیربط در دو وزارتخانه سازوکارهایی را برای اجرای توافق دوجانبه ایجاد خواهند کرد.

وی همچنین از نقش در عراق در ایستادن در کنار مردم لبنان قدردانی کرد.

هیات لبنانی متشکل از شماری از مسئولان وزارت انرژی و آب و برق عراق صبح امروز وارد بغداد شد.

در سایه بحران مالی و اقتصادی شدید لبنان و وقوع حادثه انفجار بیروت، عراق مقادیری کمک در قالب سوخت، گندم و تجهیزات پزشکی به لبنان کرد.

وزیر نفت عراق درپی انفجار بیروت گفته بود که این کمک های سوختی در راستای دستور نخست‌وزیر کشورش مبنی بر ایستادگی در کنار برادران لبنانی پس از این فاجعه راهی لبنان ‌شد.

وزارت بهداشت عراق نیز به منظور حمایت پزشکی در نتیجه فاجعه انفجار بندر بیروت، ۲۰ تن دارو و لوازم بهداشتی به لبنان ارسال کرد.

در راستای این کمک ها، عراق همچنین برای همدردی با مردم و دولت لبنان با بیش از ۱۳ هزار تن گندم به این کشور کمک کرد.

در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد آتش‌زا در بندر بیروت در ۱۴ مرداد ۹۹، انفجار مهیبی روی داد که در اثر آن، شمار زیادی از شهروندان لبنانی کشته و زخمی شدند و خسارت مالی هنگفتی به بار آمد.

برچسب‌ها نفت خام بیروت بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نفت خام بیروت بغداد نفت خام بیروت بغداد اخبار کنکور نفت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۸۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دستگاه‌های CO2 ساز تولید این کارخانه علاوه بر تامین نیاز مصارف گلخانه ای کشور در نخستین تجربه صادراتی خود بخشی از نیاز کشورهای حاشیه خزر را هم تامین خواهد کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی این محصول با نصف قیمت نمونه مشابه خارجی عرضه می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به تانکر حامل سوخت در لبنان
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به تانکر حامل سوخت در لبنان+ فیلم
  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی