Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@03:40:11 GMT

بورس، دی‌ماه را چگونه پشت سر می‌گذارد؟

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۰۸۲۲۶

بورس، دی‌ماه را چگونه پشت سر می‌گذارد؟

در جریان معاملات هفته گذشته بازار بورس ایران، شاخص کل بیش از ۱۰۰ هزار واحد ریزش کرد و کانال یک‌میلیون‌و ۵۰۰ هزار واحد را از دست داد. حال این سوال مطرح می‌شود که وضعیت بورس در دی‌ماه چگونه می‌شود؟ به گزارش پول نیوز، در جریان دادوستد‌های دیروز بازار سرمایه، ۹ میلیاردو ۷۴۰ میلیون سهم و حق‌تقدم به ارزش ۱۱ هزارو ۳۴۰ میلیارد تومان در یک‌میلیون‌و ۴۴۶ هزار نوبت، دادوستد شد و شاخص بورس با افت ۵ هزارو ۸۷۰ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون‌و ۴۳۹ هزارو ۵۴ واحد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین اثر منفی بر افت دماسنج بازار سهام به نام نماد‌های پالایش نفت اصفهان، ایران‌خودرو و پالایش نفت تهران‌فارس، ثبت شد و درمقابل نماد‌های معاملاتی صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد خوزستان و ملی صنایع مس ایران با رشد خود مانع افت بیشتر شاخص بورس شدند.

پس از افت چشمگیر بازار سهام در دوره اصلاح قیمتی از اول آذر و بعد از خبر تولید واکسن کرونا، روند صعودی بازار سهام شروع شد و شاخص کل بیش از ۳۰۰ هزار واحد صعود کرد، اما در جریان معاملات هفته گذشته، شاخص کل بیش از ۱۰۰ هزار واحد ریزش کرد و کانال یک‌میلیون‌و ۵۰۰ هزار واحد را از دست داد. حال این سوال مطرح می‌شود که وضعیت بورس در دی‌ماه چگونه می‌شود؟

پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه، در پاسخ به این سوال گفت: به نظر می‌رسد اگر شاخص کل بازار سهام چند روزی بالای مرز یک‌میلیون‌و ۴۳۰ هزار واحد بماند، می‌توان به رشد شاخص کل تا حدود یک‌میلیون‌و ۶۰۰ هزار واحد امیدوار بود. همچنین اگر شاخص از یک‌میلیون‌و ۶۳۰ هزار واحد عبور کند، تا محدوده یک‌میلیون‌و ۸۰۰ هزار واحدی صعود خواهیم داشت.

ازطرفی محمدمهدی عشریه، کارشناس بازار سرمایه، درباره روند بازار سهام در دی‌ماه گفت: تا اواسط دی‌ماه، روند بازار سهام نوسانی خواهد بود و شاخص کل حدود یک‌میلیون‌و ۴۰۰ هزار واحد نوسان خواهد داشت، اما از اواسط دی‌ماه روند صعودی بورس شروع خواهد شد. در این میان، باقر خادمی عقیده دارد بازار سهام بعد از شروع روند صعودی در دی‌ماه به سقف قبلی خود برمی‌گردد.

همچنین علی خسروشاهی پیش‌بینی رشد ۱۵ درصدی برای بازار سهام را تا پایان سال دارد. پیش‌بینی کارشناسان درحالی است که روند بازار سهام به‌نوعی پیش‌بینی‌ناپذیر شده است و برخلاف متغیر‌های تأثیرگذار ازجمله رشد قیمت‌های جهانی، سیگنال‌های مثبت سیاسی و بررسی دوباره لایحه اف‌ای‌تی‌اف، روند بازار سهام در هفته گذشته نزولی شد. می‌توان گفت ریزش ۱۰۰ هزار واحدی هفته گذشته، دلیل خاصی نداشت و علت اصلی‌اش، شایعات منتشرشده در فضای مجازی بود.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بورس اوراق بهادار سهام عدالت شاخص بورس عرضه سهام بورس تهران روند بازار سهام یک میلیون هفته گذشته هزار واحد دی ماه شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۸۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با افت ۱۳۴۱۹ واحدی به ۲,۲۹۰,۷۹۱ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ با افت ۱۳۴۱۹ واحدی به ۲,۲۹۰,۷۹۱ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۳۰۲۰.۴۰ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۱.۸۶۴ میلیارد سهم بود که طی ۱۰۰,۹۴۵ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۲,۶۷۳.۳۰۶ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۱۴۴,۲۸۳.۸۰۰ میلیارد ریال شد.

کد خبر 748262

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • شاخص کل بورس تهران با کاهش روبرو شد
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار