Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، یک رسانه آمریکایی که با نام «Inside Arabia» و شعار «صدای مردم عرب» اخبار و تحلیل‌های مربوط به غرب آسیا و شمال آفریقا را ارائه می‌کند در تحلیلی به قلم «توماس فالک» نوشته سیاست «فشار حداکثری» دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران پس از گذشت دو سال از اجرای آن در ارائه نتایج مورد نظر خود شکست خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این رسانه آمریکایی، بعد از انقلاب اسلامی ایران، آمریکا بار‌ها تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرده است اما امضای توافق هسته‌ای برجام به این معنا بود که این تحریم‌ها دیگر اعمال نشوند. در ماه مه ۲۰۱۸، یعنی زمانی که ترامپ اعلام کرد که از این توافق خارج می‌‌شود این رویه نیز تغییر کرد. 

نویسنده نوشت، بلافاصله بعد از این اقدام در سوم نوامبر ۲۰۱۸ ترامپ کار‌زار فشار حداکثری خود را آغاز کرد که شامل فشارهای سیاسی، نظامی و اقتصادی به همراه معرفی تحریم‌های جدید علیه ایران بود.

نویسنده این تحلیل بدون اشاره به عهدشکنی آمریکا با خروج از برجام، این ادعا را مطرح کرد که گرچه دولت ترامپ با اعمال تحریم‌های جدید تلاش کرد فشار بیشتری علیه ایران اعمال کند، اما ایران بار‌ها از آمدن به پای میز مذاکره خودداری کرد و خواستار لغو تحریم‌ها شد.

نویسنده در ادامه با اشاره به این نکته که اقتصاد ایران با وجود کار‌زار فشار حداکثری تاکنون سقوط نکرده و روابط دولت و شهروندان با تنش روبه‌رو نشده نوشت: یکی از دلایلی که ایران توانسته اقتصاد خود را زنده نگه دارد تجربه این کشور از تحریم‌های گذشته است.   

این تحلیل با اشاره به کمک‌های بشر‌دوستانه به ایران که قرار بود دولت ترامپ تحریم‌ها را بر آنها اعمال نکند نوشت: کار‌زار فشار حداکثری بر مردم عادی ایران تأثیر گذاشته و طبق گزارش‌ها واردات محصولات دارویی و پزشکی به این کشور متوقف شده است.

نویسنده در ادامه با نقل گزارشی از وبگاه «دیده‌بان حقوق بشر» مدعی شد که کمک‌های بشردوستانه برای ایران از تحریم‌ها معاف هستند اما ممنوعیت تجارت با بانک‌های ایران و کاهش اعطای مجوز برای صادرات تجهیزات پزشکی خاص از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا مشکلاتی را در ایران ایجاد کرده است.

نویسنده این تحلیل با اشاره به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این خصوص که ایران برنامه هسته‌ای خود را با سرعت دنبال نمی‌کند مدعی شد که ایران «زمان گریز» را کوتاه کرده تا به ساخت بمب و سلاح اتم مشغول شود.

نویسنده در پایان با اشاره به همکاری ایران با ناظران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر اساس تحلیلی از اندیشکده «بروکینگز» نوشت خروج آمریکا از برجام نتیجه عکس داده است.

وی نوشت در مقطع کنونی کار‌زار فشار حداکثری ترامپ را نمی‌توان به عنوان یک موفقیت در نظر گرفت و تنها یک نمایش قدرت از سوی وی بوده است اگرچه تحریم‌های او بر زندگی روزمره ایرانی‌ها تأثیر گذاشته است.

نویسنده همچنین ایران را به داشتن رفتاری تند در منطقه غرب آسیا متهم کرد و مدعی شد که ایران تهدیدی برای دیگر بازیگران منطقه‌ای بوده و کارزار فشار حداکثری ترامپ طی دو سال گذشته تأثیری ماندگار بر این تهدید‌ها نگذاشته است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا رئیس جمهور آمریکا سیاست فشار حداکثری ایران علیه ایران تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۸۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم

نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از بایدن خواست تا برای شکست دادن ترامپ در انتخابات از حضور در این رقابت انصراف دهد.

به گزارش فارس به نقل از پولتیکو، رابرت اف. کندی، نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا عنوان کرده که جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و نامزد حزب دموکرات باید از رقابت‌ها کناره‌گیری کند تا وی بتواند مانع از این شود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بار دیگر به کاخ سفید بازگردد.

کندی در جریان یک سخنرانی ۳۰ دقیقه‌ای در مرکز شهر بروکلین در ایالت نیویورک آمریکا عنوان کرد: ما فقط یک شانس برای شکست دادن دونالد ترامپ داریم. ما به نامزدی نیاز داریم که بتواند این کار را انجام دهد و آن نامزد من خواهم بود.

کندی سپس در ادامه سخنرانی‌اش از بایدن خواست تا از حضور در انتخابات کناره‌گیری کند و عنوان کرد بر خلاف بایدن که شانسی برای پیروزی ندارد، ترامپ می‌تواند پیروز انتخابات باشد مگر آنکه بایدن با کنار کشیدنش از رقابت‌ها راه را برای شکست دادن ترامپ فراهم کند.

اظهارات کندی در حالی مطرح می‌شود که وی در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد شدید ترامپ قرار گرفته است و ترامپ به صراحت اعلام کرده هر گونه حمایت رای‌دهندگان از وی مانند هدر دادن حق رای‌شان است.

دموکرات‌ها نیز در مقابل اظهارات کندی علیه بایدن، انتقادات زیادی علیه وی مطرح کرده‌اند.

در همین رابطه مت کوریدونی، سخنگوی کمیته ملی دموکرات آمریکا عنوان کرده است که پیشنهاد کندی برای کنار کشیدن بایدن از رقابت‌های ریاست‌جمهوری را به همان اندازه کمپین انتخاباتی‌اش نباید جدی گرفت.

با این حال کندی به همراه مدیر کارزار انتخاباتی‌اش، آماریلیس فاکس کندی، نظرسنجی را ارائه کردند تا بر مبنای آن استدلال کنند که چرا بایدن باید از رقابت‌های ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند.

وی با اشاره به نتایج این نظرسنجی تنها راه شکست ترامپ در انتخابات را، کناره‌گیری بایدن عنوان کرده است.

هنوز نه کمپین ترامپ و نه کمپین بایدن در باب اظهارات کندی اظهار نظر نکرده‌اند.

کندی پیش از این هم در اظهاراتی بایدن را خطری بزرگ برای دموکراسی آمریکا دانسته و عنوان کرده بود خطر وی برای دموکراسی بیشتر از خطر ترامپ است.

دیگر خبرها

  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • فارن‌پالیسی: مفهوم «بازدارندگی» اسرائیل توسط ایران نابود شد
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • تحریم ۱۳ فرد و شرکت آمریکایی توسط ایران
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران برخی نهادها و اشخاص آمریکایی و انگلیسی را تحریم کرد + اسامی
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • درباره پل استر، نویسنده شهیر آمریکایی/ تراژدی پست مدرن