Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون استاندار قم گفت: مصوبات ستاد ملی ستاد کرونا برای همه دستگاه‌های اجرایی لازم اجرا است و باید برای حمایت از بخش گردشگری و نجات آن‌همه همکاری کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، یونس عالی‌پور ظهر امروز در جلسه کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری که در سالن کرامت استانداری برگزار شد اظهار داشت: وقتی اجرا و نحوه تسهیل بسته‌های حمایتی جزو مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا است باید این مصوبه اجرا و همه دستگاه‌ها خود را ملزم به اجرای آن بدانند از دید من تخطی از این مصوبات ایجاد موانع بر سر بخش گردشگری استان به ‌جای ارائه تسهیلات نوعی جنایت و باید با این امر برخورد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: بخش گردشگری قم در بحران کرونا بر کسی پوشیده نیست با توجه به این‌ که 60 درصد از درآمد استان از بخش گردشگری است کرونا چه ضربه‌های سنگینی به آن وارد کرده است، در زمینه امهال بدهی‌های مالیاتی بخش گردشگری و امور مالیاتی به یک ‌راه حل کلی برسند.

به گفته عالی‌پور هدف از این جلسات بررسی مشکلات و میزان آسیب‌ها است و با هم فکری گره‌گشایی کنیم، زمان برون‌رفت از این بیماری هم مشخص نیست و در این 10 ماه گردشگری به ‌طور کلی تعطیل شد، بخش گردشگری باید در 4 حوزه شهرداری، بانک‌های عامل و بیمه و بخش حامل‌های انرژی به‌ طور جداگانه جلساتی با این دستگاه‌ها برگزار کند تا با یک جمع‌بندی مطلوب اندکی از بار دست‌اندرکاران گردشگری کاسته شود.

نیاز به تشکیل 5 کمیته برای بررسی میزان خسارت‌ها هستیم

معاون امور زائران استانداری قم گفت: برای بررسی میزان خسارت‌ها و رسیدن به یک‌ راه حل مطلوب نیاز به تشکیل 5 جلسه داریم تا مشکلات را جمع‌بندی کنیم اکنون 10 ماه است بخش گردشگری ما تعطیل ‌شده و آسیب جدی به آن وارد کرده با یک اتاق فکر پی یک‌ راه حل باشیم.

درددل پرستاران بخش کرونا با تسنیم/ روزهای زیادی خانواده‌یمان را ندیده ام + فیلمگپ و گفت صمیمی تسنیم با پرستاران / دستانی سرشار از عاطفه و مهر برای بیماران کرونایی + فیلمعضو کمیسیون عمران مجلس: عملکرد مطلوب سازمان بنادر در دوران تحریم و کرونا سطح توقعات را بالا برد

عالی‌پور افزود: بخش گردشگری قم با دیگر استان‌ها متفاوت است قم بیشترین ضربه را متحمل شده است و در شرایط کنونی نیاز به هم‌دلی و انسجام بین دستگاه‌های مختلف داریم باید امور مالیاتی؛ شهرداری و هم‌ چنین بانک‌های عامل با دست‌اندرکاران این بخش همکاری کنند کسی که درآمدی ندارد و در این مدت واحد او تعطیل است چگونه می‌تواند بدهی مالیاتی، اجاره ‌بها و یا هزینه حامل‌های انرژی را بپردازد.

به گفته وی باید دستگاه‌های دولتی از خیرین الگو بگیرند که در این مدت توانستند برای اقشار مختلفی که آسیب‌دیده‌اند میلیون‌ها پول جمع کنند و در امر مؤسسات همدل وارد عمل شدند دستگاه‌های دولتی ما برعکس به‌جای ترمیم زخم بخش آسیب‌دیده است سد و موانعی را بر سر راه آن می‌گذارند.

گفتنی است؛ در این جلسه دست‌اندرکاران بخش گرشگردی که بیشترین ضرر و آسیب را در این مدت 10 ماهه را متحمل شدند از دستگاه‌های امور مالیاتی برای امهال مالیات و بدهی و هم‌چنین بانک‌های عامل برای تسهیل در فرآیند اخذ تسهیلات کرونایی درخواست همکاری داشتند.

انتهای پیام/454/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بخش گردشگری دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۸۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است

 موضوع اجرای سامانه جامع تجارت در روزهای اخیر همانند سال گذشته اعتراض و تعطیلی واحدهای صنفی در بازارهای بزرگ دادوستد طلا در شهرهایی نظیر تهران و تبریز را به همراه داشته است. بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران علاوه بر تایید نیمه تعطیل شدن بازار طلا در پایتخت، در مورد بی‌توجهی به درخواست‌ طلافروش‌ها مبنی بر ایجاد تغییرات در سامانه جامع تجارت صحبت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، الزام به اجرای سامانه جامع تجارت از ابتدای سال گذشته اعتراض‌های جسته‌گریخته این صنف را در سراسر کشور در برهه‌های زمانی مختلف به همراه داشته است؛ در جریان راه‌اندازی و اجرای این سامانه در مقطعی از سال ۱۴۰۲ حساب‌های بانکی برخی از فعالان صنف طلا بسته شد.

بعد از کشمکش‌های فراوان، فعالان این صنف ملزم به اجرای سامانه تجارت از هفتم فروردین امسال شدند که در روزهای اخیر بار دیگر اعتراضات و تعطیلی واحدهای صنفی در بازارهای طلا در شهرهای بزرگ را به دنبال داشته است.

سامانه جامع تجارت بدون اصلاحات لازم‌الاجرا شد

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا، سکه و جواهر تهران با تایید نیمه تعطیل شدن بازار طلا در تهران به تجارت‌نیوز گفت: «فعالان صنفی به اجرایی شدن مجدد سامانه جامع تجارت و بی‌تفاوتی به درخواست‌هایی که صنف طلا درباره ایجاد اصلاحات در مساله مذکور داشته‌اند اعتراض دارند؛ زیرا بعد از گذشت سه ماه هیچ تغییری حاصل نشده است.»

او با اشاره به اینکه به طور رسمی اعلام شده اجرای سامانه جامع تجارت بی‌کم‌وکاست لازم‌الاجراست اظهار کرد: «طلافروش‌ها نیز نسبت به بی‌توجهی به اعتراضات‌شان و اصلاح نشدن مواردی از این سامانه واکنش نشان داده‌اند.»

بذرافشان تاکید کرد: «در خصوص شرایط صنف طلا و چرخه تولید و توزیع، جلسات متعددی برگزار شده است؛ زیرا در بسیاری از مسائل این سامانه برای صنف طلا قابل اجرا نیست.»

اعتراض از ترس دریافت مالیات بر عایدی 

او موضوع ثبت سرمایه در سامانه جامع تجارت را غیرقابل اجرا دانست و افزود: «صنعت و صنف طلا و جواهر فرایند خاصی در چرخه تولید و توزیع دارد. علاوه بر این، بسیاری از فعالان صنفی بابت دریافت احتمالی مالیات بر عایدی در آینده نگران‌اند و این موضوع باعث شده به اجرایی شدن مجدد این سامانه واکنش نشان دهند.»

رئیس اتحادیه طلا خاطرنشان کرد: «طی جلساتی که برگزار شد، قرار بود یکسری اصلاحات انجام شود اما هیچ‌گونه تغییری در این سامانه صورت نگرفته و از هفتم فروردین استفاده از این سامانه را لازم‌الاجرا کرده‌اند و اعتراضات کسبه این صنف به همین دلیل است.»

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یک طلافروشی با گردش مالی 9 هزار میلیارد تومان کارمندان مالیات بیشتری دادند یا طلافروشان؟ (فیلم) مالیات حدود نصف طلافروشان کمتر از ۵۰۰ هزار تومان در ماه!

دیگر خبرها

  • مصوبات شورای ترافیک شهرستان هرسین لازم الاجرا و الزام آور است
  • خبر خوش بخشودگی مالیات برای مودیان لرستانی
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد