Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، با تاکید بر لزوم استخراج خاطرات باقی مانده در سینه های رزمندگان توسط نویسندگان، خاطرنشان کرد: از رزمندگان در سطح کشور می خواهیم خودنوشت خاطرات دوران دفاع مقدس را آغاز کنند و سپس در اختیار یک نویسنده یا ویراستار قرار دهند.

سرهنگ عباس بایرامی در نشست تخصصی نویسندگان منتخب استان گیلان، با اشاره به سخنرانی ۳۱ شهریورماه امسال مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت حفاظت و حراست از معارف دفاع مقدس، اظهار کرد: نگاه رهبری درخصوص فرهنگ و معارف دفاع مقدس بسیار عمیق و بشارت دهنده است و ایشان بر تولید محتوای فاخر در این حوزه تاکید دارند لذا باید فعالیت های انجام شده را صد برابر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب نسبت به خطر تحریف معارف دفاع مقدس هشدار دادند، تصریح کرد: با توجه به گذشت زمان طولانی از دوران دفاع مقدس و از دست دادن خانواده های شهدا و جانبازان و رزمندگان، فرصت ما بسیار کم است و باید طی یک بازه زمانی ۱۰ ساله برنامه ریزی ها و اقدامات لازم را در حوزه ثبت و ضبط آثار انجام دهیم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، با تاکید بر لزوم استخراج خاطرات باقی مانده در سینه های رزمندگان توسط نویسندگان، خاطرنشان کرد: از رزمندگان در سطح کشور می خواهیم خودنوشت خاطرات دوران دفاع مقدس را آغاز کنند و سپس در اختیار یک نویسنده یا ویراستار قرار دهند.

بایرامی، با بیان اینکه در حوزه نشر کتاب دفاع مقدس معطوف به یک شهر و استان نیستیم، گفت: علاوه بر تولید کتاب در حوزه دفاع مقدس باید به سمت نشر آثار برویم، زیرا در حوزه نشر و توزیع کتاب های تولید شده ضعف داریم. در این راستا تولید کتاب های دیجیتالی و مینیمال را دنبال می کنیم تا مخاطبان این بخش را به دست آوریم.

وی با اشاره به نبود یک بانک جامع اطلاعاتی از نویسندگان حوزه دفاع مقدس، ادامه داد: علاوه بر راه اندازه این بانک اطلاعاتی باید انجمن نویسندگان دفاع مقدس را در همه استان ها تشکیل دهیم و شبکه های ارتباطی با نویسندگان و پژوهشگران این حوزه را برقرار کنیم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، کمبود کتب تاریخ دفاع مقدس را یکی از مشکلات پژوهشگران برای نگارش دانشنامه و پایان نامه دانست و اظهار کرد: همانگونه که شهید حاج قاسم سلیمانی تاکید داشتند، دفاع مقدس یکی از ارکان داوم و قوام انقلاب اسلامی است و شهدای ما انقلاب را به دنیا صادر کردند.

بایرامی، در ادامه از اهالی قلم استان خواست از رویدادهای مهم تاریخی گیلان به ویژه نهضت جنگل و جبهه مقاومت غافل نشوند و عنوان کرد: اگر ما در حوزه دفاع مقدس خوب وارد عمل نشویم، دشمن علاوه بر تحریف معارف و ارزش های دفاع مقدس، ذهن جوانان و نوجوانان را گرفتار شبهات می کند.

وی همچنین به کتاب های کودک و نوجوان حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه در حوزه کتاب کودک و نوجوان نیز کم کار شده است. در این راستا می توانیم با کمک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اقدام به تولید کتاب با زبان کودکانه کنیم و به معرفی شهدای کم سن و سال بپردازیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ادبیات دفاع مقدس دوران دفاع مقدس تاریخ دفاع مقدس حوزه دفاع مقدس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۸۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه نقد پیش از چاپ کتاب داستانی «سروان شوذب مشکینی» نوشته مهرداد عادلی فردا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت با حضور ابوالفضل درخشنده، محمدقاسمی پور، مرجان حصیرچی، طاهره قادری و نویسنده اثر در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

این کتاب شامل خاطرات مرحوم سروان شوذب مشکینی از فرماندهان گروهان لشکر ۲۱ حمزه در دوران دفاع مقدس است.

برنامه مورد اشاره فردا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت از ساعت ۱۴ در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

کد خبر 6098992 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • اسارت مظلوم‌ترین حوزه دفاع مقدس است
  • تدوین ۳ جلد کتاب از نقش روحانیون رزمنده همدانی
  • اعزام رزمندگان گردان امام سجاد به سرزمین نور
  • ۲۱ عنوان کتاب در حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رونمایی می‌شود
  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • کتاب‌هایی که اگر فیلم شوند، پرفروش می‌شوند
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند