Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه مشهد گفت:غیر از ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید آموزش عمومی در تمام ادارات و نهادها صورت بگیرد و ما باید نیروهایی را تربیت کنیم که در مسئله آموزش امر به معروف و نهی از منکر پیشرو باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ آیت‌الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان خراسان رضوی ضمن تاکید بر نقش موثر این ستاد اظهار کرد: مسئله ی امر به معروف و نهی از منکر جریان موثری است که کمک بسیاری به کشورداری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: یکی از ارکان اسلام امر به معروف و نهی از منکر است که عظمت اسلام در اجرائیات این امر در نظام جمهوری اسلامی ایران است و باید مراقب این عظمت الهی باشیم.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید آموزش داده شود تا به طور صحیحی در جامعه صورت بگیرد افزود: غیر از ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید آموزش عمومی در تمام ادارات و نهادها صورت بگیرد و ما باید نیروهایی را تربیت کنیم که در مسئله ی آموزش امر به معروف و نهی از منکر پیشرو باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: یکی از محل های آموزشی که می تواند برای عموم موثر باشد ، فرهنگسراهاست و  فرهنگسراها با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر می توانند مسئله ی آموزش عمومی را انجام دهند . فرهنگسرا باید محل تبادل فرهنگ باشند.

امام جمعه مشهد با تاکید اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر در پایان بیان کرد: یکی از امور لازم برای آموزش، برنامه نویسی محتوا های امر به معروف و نهی از منکر است که باید توسط این نهاد صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر جای اجرا نیست بلکه او برنامه نویسی می‌کند و به نهاد ها ابلاغ میکند افزود: باید برای تهیه محتوای صحیح فرهنگی بودجه ای در نظر گرفته شود تا کار به روی زمین نماند و کار فرهنگی درست و موثری صورت بگیرد.
انتهای \یام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ستاد امر به معروف و نهی از منکر صورت بگیرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۹۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با شورای معاونین و رؤسای نواحی آموزش و پرورش استان که به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تکالیف بزرگ آموزش و پرورش در استان این است که جریان تعلیم و تربیت به صورت همزمان مدیریت شود. امروزه اگرچه برنامه‌هایی با اهمیت و مؤثر در دستورکار قرار می‌گیرد اما هنوز هم این ظرفیت وجود دارد که به‌موازات رویکردهای آموزشی، در عرصه پرورش و تربیت نیز اقداماتی انجام شود که جامعه مخاطب آن به طور مستقیم، متوجه فرزندان دلبند ما در مدارس باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: این یک حقیقت است که تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود. بر همین اساس، توجه کنید در فرآیند گزینش آموزش و پرورش عناصری برگزیده شوند که جوان، متدین، توانمند و دلسوز نسل آینده ساز این کشور باشند زیرا اینها عهده‎دار تربیت فرزندان مردم هستند. علاوه بر این، در فرآیند گزینش باید به موضوع بازنشستگی دبیران و فرهنگیان نیز توجه ویژه صورت بگیرد تا چالش‌هایی همچون کمبود معلم در مدارس، دوباره تکرار نشود.

ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین

وی خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌هایی که باید از سطح آموزش و پرورش موردتوجه قرار بگیرد، مسئله حجاب است. باید فضایی ایجاد شود تا بتوان مساله حجاب و فرهنگ عفاف را از سطح مدارس و دبیرستان‌ها در دل و ذهن دختران عزیز دبیرستانی نهادینه شود. این‌ها آینده‌ساز کشور و امانت مردم هستند بنابراین با مزج اجتماعی و منطق تبیین، می‌توان حجاب را به صورت ایجابی از سطح دبیرستان‌ها فرهنگ‌سازی کرد.

گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار، جمعی از اعضای شورای آموزش و پرورش استان به ارائه گزارشی از برنامه‌های فرهنگی تربیتی در سال تحصیلی جاری و انعکاس چالش‌های موجود پرداختند.

دیگر خبرها

  • اهمیت کادرسازی و تربیت نیروهای متخصص در آموزش و پرورش
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • ضرورت شایسته سالاری در دستگاه تعلیم و تربیت و آموزش
  • تربیت نیروهای متخصص برای کشور بزرگترین خدمت محسوب می‌شود
  • دلسوزی شاگرد منتظری برای شهید مطهری/ تشکیل 700 پرونده برای مشاوران املاک یک استان!
  • امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باعث پیشرفت و تعالی جامعه می شود
  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین
  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی