Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کشور گفت: در مرحله نخست کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد بیش از یک هزار و ۷۲ نفر آزاد شدند و همچنین امیدواریم در مراحل بعدی آزادسازی قابل توجه‌تر شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سهراب انبارکی عصر امروز در نشست جمع‌بندی سفر یک روزه به استان مرکزی با اشاره به نگاه سازمان بسیج حقوقدانان اظهار داشت: سازمان بسیج حقوقدانان برای حل معضلات و مشکلات چند نگاه محله‌ای، منطقه‌ای، استانی، ملی و بین‌المللی دارد و همچنین فعالیت‌های خود را در راستای کمک به قوه قضائیه، حمایت از اقشار مختلف جامعه، احیای حقوق عامه و مبارزه جدی با فساد انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افرود: در سال‌های اخیر یکی از اقدامات مهم و سیاست‌های بسیج حقوقدانان حضور تاثیرگذار در عرصه بین‌المللی است و همچنین در راستای موضوع شهادت شهید قاسم سلیمانی در عرصه بین‌المللی اقدامات خوبی انجام شده که این امر ادامه پیدا می‌کند.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کشور خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و فرمان مقام معظم رهبری در راستای کمک همه‌جانبه برای مبارزه با این بیماری و کاهش آسیب‌های ناشی از آن، سازمان بسیج مستضعفان با تمام توان و ظرفیت در ابعاد مختلف پای کار آمده و خوشبختانه تا به امروز دستاوردهای خوبی هم کسب کردیم.

انبارکی تصریح کرد: سازمان بسیج حقوقدانان در قالب نهضت کمک مومنانه طرح آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی را دستور کار خود قرار داده و این مهم طی چهار مرحله امسال با جدیت انجام می‌شود و در مرحله نخستِ کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد بیش از یک هزار و 72 نفر آزاد شدند و همچنین امیدواریم در مراحل بعدی، آزادسازی قابل توجه‌تر شود.

وی بیان کرد: در مرحله نخست بیش از 128 میلیارد تومان بدهی زندانیان بود که خوشبختانه این رقم با کمک فرهنگ صلح و سازش 18 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد و این مهم با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و خیران تسویه شد و از مردم قدردانی می‌کنیم.

وقتی رایحه کمک‌های مؤمنانه به آزادسازی زندانیان می‌رسد/ هدف‌گذاری آزادی 35 زندانی جرائم غیرعمد استان سمنان فرمانده سپاه قدس گیلان: آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد از برنامه‌های هفته بسیج است حقوق‌دانان بسیجی کرمانشاه آزادسازی زندانیان غیرعمد را پیگیری می‌کنند

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان ادامه داد: مرحله دوم آزادسازی زندانیان در سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی، مرحله سوم در میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، مرحله سوم در میلاد امیرالمومنین(ع) و  مرحله چهارم در انتهای سال انجام می‌شود و تصمیم داریم تا پایان سال تعداد قابل توجهی از زندانیان جرائم غیرعمد را آزاد کنیم تا علاوه بر تلاش برای خانواده خود کشور را نیز از سرمایه انسانی بهره‌مند کنیم.

انبارکی با اشاره به اینکه امروزه نیازمند تقویت فرهنگ جهاد، ایثار، از خودگذشتگی و صلح و سازش هستیم گفت: طرح آزادسازی زندانیان یکی از اقداماتی است که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام می‌شود چرا که این اقدام علاوه بر اینکه به خانواده‌های زندانیان کمک می‌کند می‌تواند به ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی نیز کمک کند.

وی تصریح کرد: کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد می‌تواند در اقتصاد کشور بسیار تاثیرگذار باشد به خاطر اینکه هر زندانی سرانه و هزینه‌های نگهداری روزانه زیادی را به همراه دارد که در مجموع رقم این موضوع در سال قابل توجه است و یک زندانی به جای اینکه در زندان بماند و هزینه به همراه داشته باشد می‌تواند در راستای تولید کشور فعالیت کند.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کشور خاطرنشان کرد: استان مرکزی در زمینه آزادی زندانیان غیرعمد باید توجه ویژه داشته باشد به خاطر اینکه این استان از ظرفیت‌های فراوانی اعم از صنایع و معادن برخوردار است و در صورت بهره‌برداری صحیح از این ظرفیت‌ها به طور قطع شاهد خیرات آن هستیم.

انبارکی ادامه داد: طرح "حقوق یار انقلابی" توسط بسیج حقوقدانان تهیه و تدوین شده که به زودی در سراسر کشور عملیاتی می‌شود و در این طرح به دنبال آن هستیم که در محلات با استفاده از ظرفیت پایگاه‌های بسیج و تشکیل یک تیم تخصصی حقوقی برای رفع مشکلات حقوقی مردم محله اقدام کنیم.

انتهای پیام/712/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد مسئول سازمان بسیج حقوقدانان آزادسازی زندانیان قابل توجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۹۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی جوان بدهکار از زندان با کمک یک پیرمرد در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ یدالله روحانی‌منش از آزادی زندانی جرایم غیرعمد با عمل نیک یک پیرمرد خبر داد و گفت: صبح امروز این خیر به همراه خانواده‌اش به ستاد دیه آمد و در آزادی یک زندانی جرایم غیرعمد کمک کرد.

او با اشاره به اینکه این زندانی متولد سال ۱۳۶۵ و دارای دو فرزند کوچک بوده و ۶ ماه است در زندان به سر می‌برد گفت: دسته چک این فرد مفقود شده و کسی از آن سوء استفاده کرده بود که در نهایت محکوم به پرداخت بدهی ۷۰ میلیون تومان شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با اشاره به اینکه این پیرمرد ۳۰ میلیون تومان در آزادی این زندانی کمک کرد و بقیه توسط ستاد دیه پرداخت می‌شود افزود: فروردین ۲۳ زندانی جرایم غیرعمد در همدان آزاد شدند که ۳ نفر خانم و ۲۰ نفر آقا بودند.

روحانی منش گفت: در حال حاضر ۲۷۳ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان به سرمی‌برند و نیازمند یاری خیران هستند.

دیگر خبرها

  • سازمان‌های مسئول باید در مقابله با جرایم کمک کار پلیس باشند
  • آزادی جوان بدهکار از زندان با کمک یک پیرمرد در همدان
  • همایش تجلیل از معلمان برگزیده در بوشهر برگزار شد
  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • خردادماه، یادواره شهید مغفوری در کرمان برگزار می‌شود/ تجلیل از شهید شاخص سازمان بسیج رسانه کشور
  • کمک۱۳میلیارد تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد