Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به مشوق‌های وعده داده شده از سوی دولت ترامپ به کشور‌های عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرد این مشوق‌ها ممکن است از سوی دولت جدید آمریکا و یا کنگره زیر پا گذاشته شود.

در گزارش نیویورک تایمز آمده است: شیرینی‌های دیپلماتیکی که برای پیوستن به «پیمان‌های ابراهیم» (پیمان‌های عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی) به مراکش، سودان و امارات متحده عربی پیشنهاد داده شده، ممکن است از سوی کنگره آمریکا رد شده و یا از سوی دولت بایدن ملغی گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشریه در ادامه می‌افزاید: برای سودان، عادی سازی روابط با اسرائیل، بهای حذف نام این کشور از لیست کشور‌های حامی تروریسم است. همچنین توافقنامه دیپلماتیک مشابهی با اسرائیل مهر شده که طبق آن مراکش از آمریکا می‌خواهد تا حاکمیت اش را بر منطقه صحرای غربی به رسمیت بشناسد.

مقامات امارات متحده عربی که خواهان خرید جنگنده‌های اف-۳۵ از آمریکا بودند، در ابتدا مجبور شدند، پیمان ابراهیم را به امضا برسانند که این مسأله نیز به نوشته نیویورک تایمز، محصول مبارزات کمپین ترامپ برای تقویت ثبات میان اسرائیل و کشور‌های مسلمان بیگانه از یکدیگر و حتی متخاصم بوده است.

نیویورک تایمز در ادامه می‌افزاید: در هر مورد، مشوق‌هایی که دولت ترامپ در برابر این مسأله اعطا کرده، می‌تواند از سوی کنگره رد شده و یا حتی از سوی دولت جو بایدن ملغی شود.

گفتنی است دولت‌های عربی شامل امارات، بحرین، سودان وبه تازگی مراکش روابط خود با رژیم صهیونیستی را علنی کردند. مسأله‌ای که با میانجی گری رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید منعقد شد.

این در حالی است که طرح صلح عربی کشور‌های عربی هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را منوط به بازگرداندن سرزمین‌های فلسطین بر اساس مرز‌های سال ۱۹۶۷ و پذیرش یک دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس شرقی از سوی رژیم صهیونیستی می‌داند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیویورک تایمز کشورهای عربی رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی نیویورک تایمز سوی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۰۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت سرکوب و برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشجویان از سوی دانشگاه امیرکبیر

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ در پی سیاست‌های حمایتی و ضدبشری آمریکا از جنایات رژیم منفور صهیونیستی، در روز‌های اخیر و باوجود بایکوت خبری، شاهد انتشار تصاویری تأسف‌برانگیز و شرم‌آور از سرکوب و برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با اساتید و دانشجویان حامی فلسطین هستیم که این تصاویر به روشنی مؤید رفتار‌های متناقض دولت آمریکاست که از یک طرف خود را به عنوان مهد آزادی بیان معرفی می‌کند و برای سایر کشور‌ها نسخه‌ی رعایت حقوق بشر می‌پیچد، اما از طرف دیگر؛ این‌گونه اساتید دانشگاهی و دانشجویان را به جرم حمایتِ مدنی از مردم مظلوم غزه، سرکوب، تهدید و اخراج می‌کند. دانشگاه صنعتی امیرکبیر بار دیگر ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، مواجهه‌ی بشردوستانه و شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و موضع همدلانه در دفاع از مظلومیت مردم غزه را تحسین کرده، سرکوب این اساتید و دانشجویان را بدست پلیس و دولت آمریکا که مؤید حمایت همه‌جانبه از جنایات رژیم صهیونیستی است به شدت محکوم می‌کند.

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود
  • محکومیت سرکوب و برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشجویان از سوی دانشگاه امیرکبیر
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد
  • نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • واکنش حماس به سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین