Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس حوزه انرژی گفت: بازار نفت در شرایط فعلی کشش افزایش تولید نفت را ندارد و مازاد تولید می‌تواند فرایند بازگشت ایران را سخت کند. امیر خانی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به سفر زنگنه به روسیه اظهار کرد: سفر وزیر نفت به روسیه در راستای مذاکره برای ورود دوباره ایران به بازار‌های نفتی است و با توجه به نقش روسیه در سازمان اوپک پلاس رایزنی با این کشور می‌تواند بخشی از مسیر بازگشت ایران به بازار‌های نفتی را تسهیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: بازار نفت نزدیک به ۱۰ میلیون بشکه مازاد دارد و حضور دوباره ایران در بازار می‌تواند قیمت نفت را کاهش دهد.
وی افزود: لغو تحریم‌های نفتی ایران گام اول را برای حضور دوباره در بازار‌های جهانی انرژی فراهم می‌کند، اما با توجه به میزان تقاضا باید سایر کشور‌ها با کاهش تولید شرایط حضور دوباره ایران را فراهم کنند.
خانی بیان کرد: خروجی جلسه اخیر وزرای نفت روسیه و عربستان حکایت از تعامل قوی دو کشور برای حفظ ثبات در بازار نفت دارد، از سوی دیگر ونزوئلا نیز نیم نگاهی به تغییر تحریم‌های نفتی از سوی رئیس جمهور جدید آمریکا دارد و بازگشت این کشور نیز شرایط بسیار ویژه‌ای را برای بازار رقم خواهد زد.
این کارشناس حوزه انرژی بیان کرد: اوایل سال آینده میلادی اوپک پلاس جلسه‌ای را به منظور بررسی وضعیت بازار نفت برگزار خواهد کرد و به احتمال فراوان در خصوص بازگشت ایران به بازار‌های نفت به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.
وی افزود: این تبادل نظر به معنی بازگشت سریع ایران به بازار نخواهد بود و در شرایط ایده آل بازگشت ایران بین ۲ تا ۳ ماه زمان خواهد برد، زیرا برنامه ریزی برای کاهش تولید باید میان تمام اعضا صورت گیرد.
خانی بیان کرد: سخنان برخی از مدیران نفتی مبنی بر فروش نفت بدون در نظر گرفتن توافقات اوپک پلاس کمی دور از ذهن و هیجانی است، از آنجایی که ایران عضو سازمان‌های بین المللی نفتی است نمی‌تواند به صورت یکجانبه اقدام کند و باید با دیپلماسی شرایط را برای حضور تدریجی کشور در بازار فراهم شود.
این کارشناس حوزه انرژی بیان کرد: شرایط فعلی بازار کشش افزایش تولید آن هم به میزان ۲.۵ میلیون بشکه را ندارد و باید منتظر احیای بازار‌های اقتصادی پس از واکسینه شدن سراسری مردم در جهان باشیم.   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت نفت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نفت کارشناس حوزه انرژی ایران به بازار بازگشت ایران بازار نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۰۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای شاخص‌های ایمنیِ صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ عباس غریبی در بازدید از سایت ۲ پایانه میعانات گاز پارس جنوبی در منطقه کنگان با اشاره به توان متخصصان داخلی اظهار داشت: به همت و تلاش متخصصان شرکت پایانه‌های نفتی ایران سیستم تله‌متری گوی شناور شماره ۴ پایانه میعانات گازی پارس جنوبی (منطقه کنگان) تعمیر و در سرویس قرار گرفت.

وی با بیان این که وظیفه ۱۰۰ درصد صادرات میعانات گازی تولیدی در منطقه پارس جنوبی بر عهده شرکت پایانه‌های نفتی ایران است، افزود: باید با بروزرسانی تجهیزات، تعمیر، بازسازی و ایمن سازی فرایند بارگیری و صادرات در مسیر ارتقاء شاخص‌های ایمنی گام برداریم.

غریبی به تلاش شبانه روزی متخصصان در این شرکت اشاره کرد و با تاکید بر اعتماد به تجارب و تخصص کارشناسان داخلی اظهار داشت: متخصصان شرکت پایانه‌ها نفتی ایران با تلاش و همت بالای خود موفق شدند مشکلات سیستم تله‌متری گوی شناور که نقش مهمی در ایمن سازی فرایند بارگیری میعانات گازی به کشتی‌ها دارد را رفع کرده و در سرویس عملیاتی قرار بدهند.

وی با بیان این که هم اکنون این سامانه در مدار قرار گرفته است، افزود: اکنون اطلاعات مربوط به وضعیت شیر‌های کنترلی منتهی به گوی شناور به صورت آنلاین در اتاق کنترل ساحل قابل مشاهده بوده و در صورت بروز مشکل در فرایند بارگیری این سامانه می‌تواند ضمن توقف خودکار بارگیری، از بروز هرگونه حادثه‌ای که منجر به خسارت شود، جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • زندان‌های مازاد مولدسازی می شوند
  • سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • حساسیت هایی که در نماینده، روشنفکر و مردم نیست
  • مدیر نفتی آمریکایی برای تبانی با اوپک تنبیه شد
  • ارتقای شاخص‌های ایمنیِ صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • گشتی در اقتصاد ایران | بازگشت ایران و امارات به میز همکاری‌های اقتصادی