Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلیل رحیمی جهان آبادی، در باره شرایط طرح اقامه دعوی کانادا علیه ایران در درباره سانحه سقوط هواپیمایی اکراینی گفت: ارجاع اختلافات دولت ها به دادگاه بین المللی لاهه منوط به چند شرط است که اولین آن رضایت طرف های اختلاف برای ارجاع پرونده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در ثانی کشور های طرف اختلاف عضو دیوان بین المللی لاهه باشند و در آخر موضوع مورد اختلاف در صلاحیت دیوان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به رخ دادن حادثه هواپیمای اوکراینی در ایران کشورمان اقداماتی انجام داده است و بعید می دانم طرف ایرانی برای طرح پرونده در دیوان بین المللی لاهه رضایت داشته باشد.

رحیمی جهان آبادی تاکید کرد:تا زمانی که ایران برای ارجاع پرونده هواپیمای اکراینی به دیوان لاهه رضایت ندهد دیوان صلاحیت رسیدگی به این موضوع نخواهد داشت.

وی ابراز کرد: علاوه بر طرفین اختلاف کشوری که هواپیما در آن ثبت شده که اوکراین است می تواند از ایران شکایت کند اما با توجه به این که اتباع کانادا در این هواپیما بودند کانادا می تواند حمایت دیپلماتیک از اتباعش داشته باشد ولی تا زمانی که دو طرف برای طرح دعوی رضایت ندهند دیوان صلاحیت رسیدگی ندارد./

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۰۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاقبت مهدی نصیری؛ مشاوره به شاهزاده! | شکاف بین شاهزاده و تاجزاده را بردارید...

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوست: مهدی نصیری فعال فرهنگی-مذهبی دهه هفتاد شمسی که پیشتر در رسانه‌های جریان انقلابی قلم می‌زد، پس از تشدید فاصله خود با گفتمان انقلاب اسلامی حالا به کانادا رفته و در مصاحبه‌ای به جریان‌های برانداز مشاوره داد.

نصیری در گفت و گو با رسانه‌ سلطنتی BBC فارسی، گفت: « اگر بخواهم در یک عبارت مقصودم را از کاری که اپوزیسیون باید انجام دهد بگویم، این است که شکاف و فاصله بین شاهزاده و تاجزاده {زندانی امنیتی} برداشته شود.»

نصیری در سال‌های اخیر سرشبکه ارتباط بخشی از حلقه‌های به اصطلاح روشنفکری ضد نظام در فضای مجازی بود که هفته گذشته ایران را به مقصد کانادا ترک کرد.

کد خبر 848229 منبع: ایران برچسب‌ها پهلوی خبر ویژه مصطفی تاجزاده

دیگر خبرها

  • واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • آفریقای جنوبی: از نزدیک تحقیقات دادگاه لاهه را دنبال می‌کنیم
  • عاقبت مهدی نصیری؛ مشاوره به شاهزاده! | شکاف بین شاهزاده و تاجزاده را بردارید...
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دادگاه لاهه و پیامدهای جهانی
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • از اینجا رانده و از آنجا مانده
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است