Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم شب یلدا با همت دانشکده شرق شناسی دانشگاه الفارابی قزاقستان و انجمن گلستان این دانشگاه با حضور و همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان و سرکنسولگری کشورمان در آلماتی و جمعی از استادان و دانشجویان زبان فارسی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مراسم شب یلدا با همت دانشکده شرق شناسی دانشگاه الفارابی قزاقستان و انجمن گلستان این دانشگاه با حضور و همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان و سرکنسولگری کشورمان در آلماتی و جمعی از استادان و دانشجویان زبان فارسی، ایران شناسان، زبان شناسان از ایران، قزاقستان و برخی کشورهای دیگر مانند بوسنی و پاکستان به صورت برخط امروز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست مجید صابر سفیر جمهوری اسلامی ایران بر اهمیت نقش فرهیختگان و ادیبان به عنوان پشتوانه گسترش و تقویت روابط همه جانبه میان ایران و قزاقستان تاکید کرد. 
وی ضمن تشکر از برگزار کنندگان و شرکت کنندگان یلدا را آیینی ایرانی دانست که مانند نوروز در بسیاری از مناطق کره زمین گسترش یافته است. 
سفیر کشورمان یلدا را سمبل زایش روشنایی، پیروزی نور برظلمت، امید به فردایی بهتر، عدم واهمه از سختیها، تاریکی ها و سیاهی های زندگی دانست و ابراز امیدواری کرد که پس از رفع بحران کرونا، نشست های آتی به صورت حضوری برگزار شود. 
صابر بر پیشرفت تاریخی ایرانیان در علوم مخلتف به ویژه در زمینه ریاضیات و نجوم در هزاران سال پیش اشاره کرد که توانسته بودند دقیق ترین تقویم ها را طراحی  و تنطیم کنند. 
سفیر کشورمان با اشاره به حضور سفارت و دو سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان در شهرهای آلماتی و آکتائو، آمادگی نمایندگی های ایران را برای گسترش همکاری های دوجانبه به ویژه در حوزه های دانشگاهی و فرهنگی اعلام کرد. در این نشست سرکنسول کشورمان در آلماتی نیز حضور و سخنرانی نمود. 
در این مراسم مسئولین دانشگاه الفارابی، دانشکده شرق شناسی، استادان دانشگاهای الفارابی و اوراسیا از قزاقستان و بنیاد سعدی و دانشگاه های شهید بهشتی، علامه طباطبایی از ایران و چند استاد از پاکستان و بوسنی سخنرانی نمودند. 
برخی دانشجویان زبان فارسی دانشگاه های الفارابی و ارواسیا قطعاتی از اشعار شعرای به نام ایرانی بویژه خواجه حافظ شیرازی را قرائت کردند. 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشن شب یلدا یلدا شب یلدا جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۰۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه

تین نیوز

اعلام آمادگی مجدد راه آهن جمهوری اسلامی ایران جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه

به گزارش تین نیوز به نقل از راه آهن، علیرغم طی نشدن روال قانونی و عدم اخذ مجوز از سوی کنسرسیوم ریلی افغانستان، با توجه به رویکرد توسعه ای راه آهن در حوزه کریدورهای بین المللی ریلی، راه آهن جمهوری اسلامی ایران از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آمادگی خود جهت اعزام ۱۰ واگن موجود در مرز شمتیغ به ترکیه را اعلام نموده است.

متاسفانه پس از گذشت هفت روز، کنسرسیوم مذکور هنوز مجوز  گمرک را برای ترانزیت واگن های مذکور اخذ نکرده است.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر آمادگی خود را جهت حمل این واگنها پس از وصول تاییدیه گمرک اعلام می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد