Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@14:03:35 GMT

سرمایه‌گذاران کدام بازار کمتر ضرر کردند؟

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۱۱۴۲۴

سرمایه‌گذاران کدام بازار کمتر ضرر کردند؟

در سومین فصل امسال بازارهای مالی نتوانستند رشد کنند و بازار سرمایه نسبت به بازارهای طلا و ارز بیشترین افت شاخص را داشت.

بورس

به گزارش تجارت‌نیوز، در سه ماهه سوم امسال شاخص کل بورس 9.7 درصد افت کرد.

شاخص کل بازار سرمایه در پایان شهریور ماه امسال با قرار گرفتن روزی سطح یک میلیون و 595 هزار واحدی به کار خود در تابستان پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، شاخص کل بورس با 156 هزار واحد افت، در پایان آذر ماه روی سطح یک میلیون و 439 هزار واحدی قرار گرفت.

در پی افت بازار سرمایه از مرداد ماه، شاخص بورس در پاییز تا سطح یک میلیون و 200 هزار واحد نیز پایین آمد و در آذر ماه نوسانات صعودی را از سر گرفت و حدود 94 هزار واحد در ماه گذشته رشد کرد.

سکه

در پاییز هر سکه تمام حدود یک میلیون و 200 هزار تومان ارزان شد.

فعالان بازار سکه در پایان تابستان برای خرید هر عدد سکه امامی باید 13 میلیون تومان و 140 هزار تومان پرداخت می‌کردند اما در سومین فصل امسال، سکه 9 درصد ارزش خود را از دست داد.

داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز نشان می‌دهد که سکه در سه ماه اخیر دو کانال افت کرده و به رقم 11 میلیون و 959 هزار تومان رسیده است.

بازدهی سه ماهه بازارها در فصل پاییز سال 1399 طلا

طلای 18 عیار نیز همانند دیگر فلز زرد رنگ، افت 7.1 درصدی داشته است.

قیمت هر گرم طلای 18 عیار در پایان شهریور ماه یک میلیون و 225 هزار تومان معامله شد که در پایان آذر ماه با 88 هزار تومان کاهش قیمت به رقم یک میلیون و 137 هزار تومان رسید.

طلا در مره ماه پایین تا رقم یک میلیون و 500 هزار تومان نیز پیش رفت اما با شروع کاهش قیمت در بازارها، ارزش طلا نیز پایین آمد.

دلار

دلار با بازدهی منفی 4.8 درصدی، کمترین افت ارزش را در بین بازارهای مالی فصل پاییز داشت.

صرافی ملی آخرین نرخ دلار را در فصل تابستان 26 هزار و 700 تومان اعلام کرد اما در سه ماهی که گذشت 1300 تومان کاهش قیمت داشت. این صرافی در روز 30 آذر ماه نرخ دلار را 25 هزار و 400 تومان اعلام کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بازار سرمایه ارز دلار سکه بورس یک میلیون هزار تومان آذر ماه سه ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۱۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امروز شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۲۰ هزار واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۳۹ هزار واحدی ایستاد و شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از ۶ هزار واحدی در سطح ۷۴۴ هزار و ۱۰۰ واحد رسید تا شاهد روندی منفی باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: امروز حجم معاملات ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی ۲ هزار و ۸۷۷ میلیارد تومان ثبت شد سرانه خرید حقیقی‌ها ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سرانه فروش حقیقی‌ها ۲۳ میلیون تومان رقم خورد و امروز ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد.

او گفت: امروز ۲۱ درصد بازار مثبت و ۶۱۵ نماد به عبارتی ۷۹ درصد بازار در محدوده منفی به کار خود پایان دادند همچنین امروز صنعت کانه‌های فلزی شاهد بیشترین میزان ورود نقدینگی بودند و بیشترین خروج نقدینگی هم به صنعت بانک‌ها اختصاص یافت.

سالگرد ریزش تاریخی شاخص کل بورس

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: از جمله عوامل اثر گذار بر روند بازار می‌تواند به موعد تاریخی اشاره کرد سابقه نشان داده هر ریزشی که در یک سال داشته باشیم سال بعد هم در آن روز هیجان را تجربه خواهیم کرد ۱۷ اردیبهشت سال گذشته شاهد یکی از ریزش‌های تاریخی شاخص بورس بودیم ریزشی که با حاشیه‌های بسیار زیادی همراه شد، کاهش نرخ دلار و بحث مالیاتی هم از دیگر عوامل اثر گذار بر روند نزولی بازار بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟
  • شاخص کل بورس به روند صعودی باز خواهد گشت؟ + فیلم
  • رمزخوانی از یکشنبه قرمز بورس
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • شاخص بورس امروز ۱۶ اردیبهشت/افت۵۱۸۲ واحدی
  • بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص