Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس، سردبیری استانها| طرح مقابله با ویروس کرونا با عنوان «طرح سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» در حالی ادامه دارد که رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره آن می‌گوید: «این طرح، همه مجاهدت‌هایی را که سپاه‌های استانی کشور در کمک به بیمارستان‌ها و تامین کادرهای مورد نیاز آن‌ها، توزیع اقلام بهداشتی، آموزش و کمک به خانواده‌های نیازمند انجام می‌دهند، تکمیل می‌کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گفته سردار غلامرضا سلیمانی، همه این اقدامات، راهبرد تدافعی است و در قالب این طرح جدید قرار است راهبرد دیگری در کنار این راهبرد به عنوان راهبرد اصلی به میدان آورده شود که آن راهبرد تهاجمی یعنی قطع زنجیره تکثیر ویروس از طریق بیماریابی با تکیه بر همه ظرفیت‌های انسانی، ارتباطی، مخابراتی و فناورانه و شبکه بهداشت و درمان کشور است.

طرح شهید سلیمانی بسیار ساده، روان و مردم‌پایه است و با هزینه‌های بسیار کم اجرا و هزینه‌های آن هم به صورت متمرکز تامین می‌شود. 

امروز با توجه به وضعیت فعلی جامعه در زمینه شیوع بیماری کرونا، در حالی شاهد جان باختن روزانه حدود ۳۰۰ نفر از هموطنان هستیم که مسوولان وزارت بهداشت و درمان دست روی دست نگذاشتند و با همکاری سازمان بسیج و سایر نهادها طرح جدید مقابله با کرونا را طراحی و در برخی نقاط کشور کلید زدند، طرحی که اجرای صحیح آن می‌تواند نتایج قابل قبولی در زمینه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا داشته باشد.

 

در طرح مقابله با کرونا، از ظرفیت نیروهای داوطلب و بسیجی برای شناسایی بیماران به صورت محله‌محور استفاده می‌شود، از نقاط قوت این طرح می‌توان به محله و خانواده محور بودن، جلب مشارکت مردمی، رعایت موازین کنترل عفونت، ارایه فعال خدمات و مراقبت ها، بهره گیری از ظرفیت برنامه «هر خانه یک پایگاه سلامت» و استفاده از فن آوری‌های نوین برای رهگیری بیماران یا افراد مشکوک اشاره کرد.

در گزارش روزانه امروز به نمونه هایی دیگر از طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که در جای جای ایران اسلامی در حال اجرا است و توسط خبرنگاران خبرگزاری فارس پوشش داده‌ شده است، اشاره می‌کنیم:

ساماندهی 1050 گروه جهادی تخصصی برای پایش بیماران در آذربایجان‌ غربی
رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان ‌غربی، از ساماندهی یک هزار و ۵۰ گروه جهادی تخصصی برای اجرای طرح پایش و شناسایی بیماران در قالب طرح شهید «حاج قاسم سلیمانی» خبر داد و گفت:  ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر از گروه‌های جهادی در اجرای طرح شهید سلیمانی به کارگیری می‌شوند.

سرهنگ پاسدار احمد رحمانی اظهار داشت: در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی یک هزار و ۵۰ گروه جهادی تخصصی برای اجرای طرح پایش و شناسایی در سطح استان ساماندهی شده‌اند که در حال فعالیت هستند.

وی ضمن ابراز خشنودی از شروع به کار گروه‌های جهادی برای اجرای طرح غربالگری، بیان کرد: گروه‌های جهادی که برای اعزام به مناطق روستایی آماده هستند، نسبت به ثبت مجوز در سامانه اطلس جهادی اقدام می‌کنند.

 

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان ‌غربی از توزیع بسته‌های معیشتی، لباس گرم در مناطق حاشیه‌ای شهر خبر داد و یادآور شد: توزیع هشت هزار ماسک در پایگاه‌های سلامت و غربالگری محله، توزیع سه هزار لیتر مواد ضدعفونی در پایگاه‌های سلامت، راه‌اندازی چهار کارگاه تولید ماسک گروه‌های جهادی از جمله اقدامات انجام شده در طرح شهید سلیمانی است.

نذر نان و اهدای کارت هدیه به نیازمندان در طرح شهید سلیمانی در چالوس

فرمانده بسیج ناحیه چالوس نیز با بیان اینکه  از زمان آغاز طرح شهید سلیمانی، در ناحیه و پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات در سطح شهر و روستا کمیته‌ها تشکیل شده است و تیم‌ها در حال فعالیت هستند، افزود: این طرح در قالب پنج کمیته عملیاتی، حمایت، رهگیری و مراقبت، آموزش همگانی، پایش و نظارت در راستای عملیات غربالگری برای مدیریت و کنترل همه‌گیری بیماری کرونا آغاز شده است.

 

سرهنگ عابدین داغمه چی فیروزجائی افزود: پایگاه‌های مقاومت در محلات با همکاری بهداشت بعد از شناسایی مبتلایان و ناقلان، تمامی امکانات را جهت جلوگیری از تشدید ویروس کرونا در اختیار آن‌ها قرار می دهند.

وی در ادامه بیان کرد: حوزه‌های مقاومت بسیج در تیم‌های حمایتی، خدمات مختلفی را به بیماران و آسیب‌دیدگان ویروس کرونا ارائه می‌دهند.

 

وی افزود: این خدمات شامل گندزدایی منازل، توزیع بسته‌های معیشتی، بهداشتی، غذای گرم، گوشت، نذر نان، اهدای کارت هدیه، خرید مایحتاج خانوار، خرید داروی مورد نیاز بیماران، کمک‌های مالی و غیره است.

داغمه‌چی اضافه کرد: بسیج اصناف در سطح شهرستان وظیفه نظارت بر اجرای شیوه ‌نامه‌های بهداشتی در بازار و همچین نیروهای بسیحی با کمک نیروی انتظامی کنترل و محدودیت تردد را بر عهده دارند.

ایجاد «اقامتگاه سلامت» برای قرنطینه بیماران در کرمانشاه

فرمانده بسیج شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه مسئولیت تیم‌های مراقبتی در طرح شهید سلیمانی با سپاه و بسیج ناحیه

در کرمانشاه برای قرنطینه افرادی که امکان قرنطینه خانگی ندارند، مکان‌هایی با عنوان «اقامتگاه سلامت» ایجاد شده است

است؛ تعداد این تیم‌ها را ۱۰۰ مورد عنوان کرد که حکم مأموریت دارند و با مراجعه به درب منازل، نوع حمایت‌های لازم از خانواده‌ها را مشخص می‌کند و خدماتی را به آنان ارائه می‌کنند.

بهشتی با بیان اینکه جهت خدمت رسانی مناسب با کمیته امداد، بهزیستی، هلال احمر و آموزش و پرورش هماهنگی‌هایی انجام شده است، گفت: سعی می‌کنیم بیشتر خدمات ما در محلات کم‌برخوردار ارائه شود.

 

وی از ایجاد مکان هایی با عنوان «اقامتگاه سلامت» جهت قرنطینه افرادی که امکان قرنطینه خانگی را ندارند، خبر داد و اعلام کرد: به این منظور دانشگاه فرهنگیان با ظرفیت ۳۰۰ نفر، برای آقایان و ساختمان راهیان نور در میدان جمهوری اسلامی با ظرفیت ۲۰۰ نفر برای خواهران در نظر گرفته شده است.

سربازان مکتب شهید سلیمانی کنار کادر درمان و در خدمت مردم هستند

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین گفت: قرارگاه طرح شهید سلیمانی تا پایان کرونا در کنار کادر درمان و در خدمت هموطنان عزیز خواهد بود.

زین العابدین اصلی بیگی فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین اظهار داشت: به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار  برای بیماران نیازمند کرونایی ساکن در شهرهای اقبالیه، چوبیندر و محمود آباد نمونه که توسط تیم های مراقبتی قرارگاه طرح شهید سلیمانی طی بیست روزه گذشته شناسایی شده بودند، تیم های حمایتی قرارگاه این ناحیه اقدام به تهیه بسته های حمایتی برای تمامی این عزیزان کرد.

وی افزود: این بسته ها شامل مواد غذایی ضروری به ارزش ریالی ۳ میلیون ریال است که توسط تیم های حمایتی توزیع می گردد.

 

اصلی بیگی اظهار داشت: اقدامات دیگر این طرح در حوزه تیم های حمایتی شامل پرداخت اجاره منزل، تسویه بدهی قبوض آب، برق، گاز و  حساب های دفتری نیازمندان، پویش اهدا خون، پرداخت هزینه دارو بیماران نیازمند کرونا و... است.

وی در تشریح سایر فازهای این طرح گفت: طرح شهید سلیمانی در سه فاز نظارتی، مراقبتی و حمایتی فعال است که فاز

در استان قزوین تیم های مراقبتی متشکل از یک پزشک عمومی، بهیاران و پرستاران مراکز بهداشتی درمانی بومی هر محل و بسیجیان آموزش دیده است که اقدام به تهیه چک لیست از بیمار، خانواده ایشان و افراد پر خطر می کنند و در صورت لزوم با حضور در منزل بیمار، خدمات درمانی را ارائه می دهند

نظارتی مربوط به بازدید و سرکشی از اصناف جهت بررسی میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و ارائه آموزش های لازم است.

این مسئول در ادامه گفت: تیم های مراقبتی متشکل از یک پزشک عمومی، بهیاران و پرستاران مراکز بهداشتی درمانی بومی هر محل و بسیجیان آموزش دیده است که اقدام به تهیه چک لیست از بیمار، خانواده ایشان و افراد پر خطر می کنند و در صورت لزوم با حضور در منزل بیمار، خدمات درمانی را ارائه می دهند.

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین در پایان گفت: قرارگاه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تا پایان همه گیری این ویروس منحوس در کنار  کادر درمان و در خدمت هموطنان  عزیز خواهد بود.

توزیع بسته‌های معیشتی در زنجان تا سالروز شهادت سردار سلیمانی ادامه دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در فاز نخست و دوم بیماری کرونا و در قالب طرح رزمایش همدلی و کمک‌های مومنانه خدمات خوبی به مردم ارائه شده است، گفت: در این راستا نسبت به دوخت ماسک در بقاع متبرکه، توزیع بسته‌های غذایی، توزیع مواد ضدعفونی کننده اقدام شد.

 حجت‌الاسلام مختار کرمی با بیان اینکه در مرحله سوم نیز علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی، توزیع بسته‌های بهداشتی و طبخ غذا هم در قالب طرح شهید سلیمانی در استان در حال اجرا است، افزود: تلاش می‌شود تا این بسته‌های معیشتی با کمک مراکز افق مستقر در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان به دست نیازمندان واقعی برسد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه توزیع بسته‌های معیشتی در طرح شهید سلیمانی از اوایل آذر ماه و همزمان با هفته بسیج در استان آغاز شد، گفت: توزیع این بسته‌ها تا ۱۳ دی ماه که مصادف با سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی است، ادامه خواهد داشت. 

وی  با اشاره به ورود خوب اوقاف زنجان به حوزه توزیع بسته‌های معیشتی از ابتدای شیوع بیماری کرونا و در پی فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای رزمایش مواسات و کمک مومنانه، گفت: پیش از اجرای طرح شهید سلیمانی هم اوقاف استان خدمات شایانی در حوزه توزیع بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا داشته است.

 اجرای طرح شهید سلیمانی با جدیت در استان فارس

رئیس بسیج جامعه پزشکی فارس بر همکاری مناسب دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مجموعه بسیج، سپاه و گروه‌های جهادی در مدیریت کرونا ویروس در قالب طرح شهید سلیمانی تاکید کرد.

فرخ بهارلویی پیرامون اجرای طرح شهید سلیمانی اظهار داشت: همکاری خوب دانشگاه علوم پزشکی با مجموعه سپاه، بسیج و گروه‌های جهادی در بحث مدیریت بیماری کووید ۱۹ منجر به انعقاد چهار تفاهم‌نامه عملیاتی شد. 

وی ادامه داد: در این راستا بسیج و سپاه به کمک نیروهای کادر درمان آمده و این خلاء‌ها را پر کردند و طرح محله‌محور یا همیار سلامت مزین به نام سردار شهید سلیمانی از اول آذر ماه ۹۹ در شیراز آغاز و رونمایی شد. 

 

بهارلویی با اشاره به اینکه فرمانده قرارگاه، استاندار فارس، جانشین وی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و فرمانده عملیات، فرمانده سپاه فجر فارس است، عنوان کرد: این طرح از طرف هر سه فرمانده ابلاغ و از اول آذر ماه به مدت یک ماه است که در حال اجراست. 

رئیس بسیج جامعه پزشکی فارس با اشاره به ارائه آموزش لازم به گروه‌های بسیجی در سه سطح اظهار داشت: سطح اول شامل تیم‌های مراقبتی هستند که خود در دو گروه مراقبت عمومی و مراقبت تخصصی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: مراقبان عمومی، بسیجیان داوطلبی هستند که آموزش‌های لازم را جهت غربالگری، رصد و پیگیری روزانه حال بیماران دیده‌اند و همچنین تیم تخصصی گروهی هستند که اگر تیم اول متوجه حال نامساعد بیماری شود به تیم تخصصی که شامل یک پزشک و چهار پرستار و مراقب سلامت است، معرفی کرده تا این تیم با حضور در منزل بیمار و ویزیت نسبت به مراقبت از شرایط بیمار اقدام کنند.

 

بهارلویی سطح دوم را تیم حمایتی دانست و افزود: این تیم وظیفه دارند بیمارانی که توسط تیم تخصصی به آنها ارجاع می‌شود را در سرای محلات قرنطینه کنند. 

طرح شهید سلیمانی بسیار ساده، روان و مردم پایه است و با هزینه‌های بسیار کم اجرا و هزینه‌های آن هم به صورت متمرکز تامین خواهد شد. در این طرح از ظرفیت نیروهای داوطلب و بسیجی برای شناسایی بیماران به صورت محله‌محور استفاده می‌شود

وی در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته با آغاز کمک‌های مومنانه اقدامات خوبی در سراسر استان انجام شد، اظهار داشت: گونه‌ای که استان فارس در اجرای طرح کمک مومنانه یک سر و گردن از کل کشور بالاتر بود. 

رئیس بسیج جامعه پزشکی فارس افزود: در این طرح خانواده‌های نیازمند شناسایی شده و به صورت هوشمند کمک‌های معیشتی برای آنها ارسال می‌شود، همچنین افرادی که شرایط اقتصادی مناسبی هم دارند اما به دلیل شیوع کرونا کارشان تعطیل شده و در منزل به سر می‌برند و نمی‌توانند برای خرید از منزل خارج شوند، داوطلبان ما در این طرح خریدهای آنها را انجام داده و درب منزل به آنها تحویل می‌دهند. 

وی سطح سوم را تیم نظارتی دانست و عنوان کرد: وظیفه این تیم مراجعه به اصناف فعال در محلات است تا ضمن نظارت بر اقدامات آنها نسبت به رعایت پروتکل‌ها و تذکر در صورت مشاهده تخلف، آموزش‌های لازم نیز به آنها داده شود. 

طرح شهید سلیمانی بسیار ساده، روان و مردم پایه است و با هزینه‌های بسیار کم اجرا و هزینه‌های آن هم به صورت متمرکز تامین خواهد شد. در این طرح جدید که این روزها با قوت در کشور در حال اجراست، از ظرفیت نیروهای داوطلب و بسیجی برای شناسایی بیماران به صورت محله‌محور استفاده می‌شود، براین اساس امید است که با اجرای درست و تعامل مناسب میان دستگاه‌های مختلف بتوان گامی اساسی در راستای قطع زنجیره شیوع کرونا برداشت. 

انتهای پیام/و

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا کمک مومنانه هیئت همدلی طرح شهید سلیمانی اجرای طرح شهید سلیمانی توزیع بسته های معیشتی طرح شهید سلیمانی شناسایی بیماران قالب طرح شهید تیم های مراقبتی گروه های جهادی تیم های حمایتی قاسم سلیمانی فرمانده سپاه ویروس کرونا سازمان بسیج حال اجرا کادر درمان محله محور شهید حاج تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۱۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندزوی: بدهی‌های ایران تا سال قبل را به صفر رساندیم

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تامین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: خاندوزی: روند نرخ بیکاری کاهشی است

وی افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند.

خاندوزی خاطرنشان کرد: این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.

وزیر اقتصاد گفت: تا امروز بیش از ۴۰ میلیون یورو بازپرداخت جدید برای تکمیل پروژه‌ها دریافت کردیم و امیدواریم هفته آینده در ریاض نیز بتوانیم مجوز پرداخت‌های بیشتر و پروژه‌های دیگری را بگیریم.

کد خبر: 1228288 برچسب‌ها اقتصاد ایران

دیگر خبرها

  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • اولین معامله مالکین جدید سرخابی‌ها/ تسویه بدهی میلیاردی استقلال با مالک پرسپولیس!
  • ویدیو/ پرداخت کامل بدهی ایران به بانک توسعه اسلامی
  • پرداخت کامل بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • خاندزوی: بدهی‌های ایران تا سال قبل را به صفر رساندیم
  • عملیات «وعده صادق» میخی بر تابوت صهیونیست ها بود
  • خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم