Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، گودرز امیری شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه جاده خرم آباد - پلدختر اشاره کرد و گفت: در جریان سیلاب ۴۳ کیلومتر از این مسیر تخریب شد که با کمک استان‌های دیگر، وزارت راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری کشور به صورت موقت بازسازی و اصلاح شد.

جزئیات پروژه راهسازی خرم‌آباد- پلدختر

امیری با بیان اینکه بعد راه اندازی موقت، امکانات و تجهیزاتی در اختیار استان برای لایروبی رودخانه و تعریض جاده قرار داده شد، افزود: اگر بخواهیم جاده قدیم را به شکل اساسی و اصولی احداث کنیم نیاز به احداث دیواره حائل و حفاظتی داریم که بر اساس برآورد صورت گرفته بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در این رابطه اعتبار نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، تصریح کرد: واریانت و جاده جایگزین در این مسیر به طول ۵۷ کیلومتر در چهار قطعه طراحی و بالغ بر هزار میلیارد تومان اعتبار اولیه برای آن پیش بینی شد که الان باید بالای هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان باشد.

برای احداث جاده قدیم سه بانک پذیرفته‌اند که ۳۳۰ میلیارد تومان در قالب ماده ۵۶ مشارکت کنند معاون عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه پیمانکار قطعه یک و چهار این پروژه انتخاب و عملیات اجرایی آن شروع شده است، عنوان کرد: کار راهسازی، احداث تونل و پل‌های آن پیچیده و زمان بر است.

امیری با اشاره به اینکه جاده قدیم این مسیر هم به دلیل اینکه ۳۰۰ راه دسترسی محلی دارد امکان متروکه کردن آن وجود ندارد و حتماً باید احیا شود، بیان داشت: در این راستا پیگیر هستیم تا مباحث تأمین اعتبار حل شود و بتوانیم هر دو مسیر را به شکل مطلوب به بهره برداری برسانیم.

وی، تصریح کرد: برای احداث جاده قدیم سه بانک پذیرفته‌اند که ۳۳۰ میلیارد تومان در قالب ماده ۵۶ مشارکت کنند، با پیگیری وزیر راه و استاندار به توافق نهایی رسیده‌ایم و قرار داد این امر در حال نهایی شدن است، امیدواریم طی هفته‌های آتی این ۳۳۰ میلیارد تومان در اختیار وزارت راه قرار گیرد و پروژه با جدیت بیشتری به فعالیت خود ادامه بدهد.

وعده افتتاح ۳۳ پل تا پایان امسال

معاون استاندار لرستان در ادامه با اشاره به پل‌های تخریب شده استان در جریان سیلاب، گفت: بالغ بر هزار و ۱۰۰ دستگاه پل کوچک و بزرگ در جریان سیلاب تخریب شد.

امیری با بیان اینکه بخشی از پل‌های کوچک اصلاح و به بهره برداری رسید، افزود: برخی از پل‌های بزرگ نیاز به تأمین اعتبار داشتند، عملیات اجرایی خیلی از آنها شروع شده است.

معاون عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه بالغ بر ۱۶۰ پل توسط راهداری شروع شده که ۹۳ مورد از آنها به بهره برداری رسیده است، گفت: مابقی در دست اجرا هستند، ۳۳ مورد از این پل‌ها بزرگ هستند که نیاز به تأمین اعتبار داشتند.

امیری، ادامه داد: هفته گذشته در جلسه‌ای رئیس سازمان راهداری کشور قول دادند که ۱۵ میلیارد تومان، استانداری نیز پنج میلیارد و بنیاد علوی پنج میلیارد در این زمینه کمک کنند، گفت: مدیرکل راهداری استان قول داده‌اند که تا پایان سال جاری این ۳۳ پل تکمیل و به بهره برداری برسانند.

توقف پروژه‌ها در ایستگاه کمبود اعتبار

وی با اشاره به اینکه سه مورد از این پل‌ها شامل پل «ابراهیم آباد»، «بلیلوند» و «کاکارضا» را راهداری احداث می‌کند، ادامه داد: پل «کاکارضا» تأمین اعتبار شده، مشکلی ندارد و پیمانکار باید کار را تمام کند.

معاون عمرانی استانداری لرستان، افزود: بخشی از اعتبارات پل «بلیلوند» قرار شده که از طریق استان تأمین شود، پل «ابراهیم آباد» نیز مقرر شد که از طریق وزارتخانه پیگیری کنیم که هنوز اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری از این پل تأمین نشده اما به دنبال حل مشکل آن هستیم.

امیری با بیان اینکه خوش بینانه می‌توانم بگویم که ۴۰ درصد از خسارت‌های وارد شده به پل‌ها و راههای استان بازسازی شده‌اند، افزود: ۶۰ درصد این خسارت‌ها باقی مانده که البته به صورت موقت اصلاح شده، اما به صورت اساسی و اصولی نیاز به تأمین اعتبار دارند.

کد خبر 5101677

منبع: مهر

کلیدواژه: سیلاب معاونت عمرانی استانداری لرستان گودرز امیری ویروس کرونا شب یلدا روز پرستار شیراز آمار کرونا پرستار بوشهر عکس استانها شهرکرد کرمانشاه شیوع کرونا گرگان قاسم سلیمانی شهرستان کرج میلیارد تومان بهره برداری تأمین اعتبار جاده قدیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۱۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در هیچ میوه‌فروشی کمبود کالا مشاهده نمی‌شود، کالاها تامین شده و گرانی برخی کالاها ناشی از کمبود کالا نیست. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران طی سخنانی درباره عملکرد این وزارتخانه بیان کرد: عید نوروز امسال همزمان با ماه مبارک رمضان فشار زیادی برای تامین کالا وجود داشت که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تامین کالای مورد نیاز نسبت به سنوات گذشته کمتر دچار نوسان قیمت کالا بودیم و تثبیت در بازار اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه برخی کارهای بر زمین مانده مانند تامین مواد اولیه و مشکل کمبود شکر را حل کردیم، گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مربوطه نیازشان به شکر را تامین کنند.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: سال 1402 بهترین سال برای تامین ارز کالاهای اساسی بود و 13 میلیارد دلار ارز ترجیحی به نهاده‌های دامی و خوراکی‌های بخش کشاورزی تخصیص یافت.

نیکبخت گفت: تا امروز توسط کارخانه‌های تولید روغن و بازرگانان 70 هزار تن دانه‌های روغنی از کشاورزان خریداری شده است؛ در هیچ میوه‌فروشی کمبود کالا مشاهده نمی‌شود، کالاها تامین شده و گرانی برخی کالاها ناشی از کمبود کالا نیست.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان
  • لزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • لزوم اعتبار ۱۰۰همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • واکنش وزارت راه به یکی دانستن «رفع نقاط پرحادثه» و «روکش آسفالت»
  • پیگیری تکمیل بازسازی جاده شهداد - نهبندان در دستورکار دادستانی کرمان
  • چند درصد مدارس استان سمنان تخریبی است؟
  • تکمیل بازسازی جاده شهداد - نهبندان زیر ذره بین دادستانی کرمان
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی