Web Analytics Made Easy - Statcounter

 بهنام بهاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: بدنسازی و تناسب اندام یکی از رشته‌های ورزشی جذاب در دنیای امروز است، بسیاری از جوانان تلاش می‌کنند با تمرینات ورزشی و بدن‌سازی صاحب اندامی خوش فرم و بدن ورزیده و زیبا شوند.

وی اضافه کرد: تمام‌ ورزشکاران در رشته‌های ورزشی از جمله فوتبال، بوکس، ژیمناستیک و دوومیدانی از تمرینات بدنسازی بهره می‌گیرند چرا که تناسب اندام یکی از مهم‌ترین مزایای ورزش بدنسازی است که امروزه بیش از هر جنبه آن اهمیت پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهاری یادآور شد: پاورلفتینگ از رشته‌های زیرشاخه بدنسازی است، یک ورزش قدرتی است و لازمه آن بدن‌سازی حرفه‌ای و هدفمند است، درشته بادی بیلدینگ پرورش اندام فقط وزن مهم است.

به گفته وی، کراس‌فید ترکیبی از تمرین، مقاومت، تمرین سرعت، وزنه‌‌برداری به سبک قدرتی و المپیک و تمرین‌های استقامتی است.

دبیر هیات پرورش اندام استان کردستان یادآور شد: در سال‌های اخیر علاقه‌مندی بانوان به این ورزش بیشتر شده است تا جایی که در رشته‌های فیتنس، پاورلفتینگ و مچ‌اندازی به صورت رسمی مسابقاتی در بخش بانوان برگزار شده است.

وی پرش اندام را مکمل رشته‌های دیگر دانست و گفت: بانوان رشته‌های مختلف جهت آماده‌سازی خود باید تمرینات با وزنه و دستگاه‌های بدن‌سازی و کش‌های مخصوص را انجام دهند.

به گفته بهاری، هم اکنون باشگاه‌های ویژه بانوان در استان مشغول فعالیت هستند.

وی اظهار کرد: رشته پرورش اندام که در جهت شکل‌دادن به اسکلت بدن، آرایش عضلات بدن برابر استاندارد جهانی فعالیت می‌کند و در مسابقات متعدد در اوزان مختلف نمایشی دلپذیر ارایه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رشته پرورش اندام پاورلفتینگ با وزنه‌برداری قدرتی قوی‌ترین مردان مچ‌اندازی شروع شد افزود: به مرور زمان پرورش اندام هر ساله مسابقات متعددی در رشته‌های فیتنس بادی، فیزیک کلاسیک و بادی بیلدینگ در رده‌های جوانان، امید، بزرگسالان و پیشکسوتان برگزار می‌شود.

بهاری ادامه داد: تعدادی از ورزشکاران جهت شرکت در مسابقات این رشته تمرینات خاص خود را در زمینه پرورش اندام مناسب در زمانی طولانی انجام می‌دهند.

دبیر هیات پرورش اندام استان کردستان آمار ورزشکاران سازمان یافته را ۴۰ هزار نفر ذکر کرد و گفت: بالغ بر ۱۰ هزار نفر در استان در این رشته تمرین می‌کنند.

وی گفت: تعدادی از ورزشکاران بدنسازی در رشته‌های مورد علاقه خود را آماده می‌کنند، بعنوان مثال یک فوتبالیست تمرینات بدنسازی ویژه فوتبال را در فصل آماده‌سازی زیر نظر مربیان مجرب انجام می‌دهند.

وی رشته‌های پرورش اندام از جمله پاورلفتینگ، مچ‌اندازی، مردان آهنین را از قطب‌های صاحب عنوان در کشور دانست.

وی اظهار کرد: جوانان، نوجوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان این رشته‌ها توانسته‌اند در سطح ایران بدرخشند و در بخش انفرادی و تیمی همیشه جزو سه الی ۶ تیم برتر ایران بوده‌اند.

وی همچنین یادآور شد: در این رشته‌ها نفرات برتر استان جزو تیم‌های ملی و اعزامی به مسابقات آسیایی بوده‌اند.

وی افزود: هیات بدنسازی و پرورش اندام هر ساله طبق تقویم ورزشی مسابقات متعددی در رشته‌های تحت پوشش در رده‌های مختلف سنی در طول سال برگزار کرده است.

بهاری یادآورشد: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا بسیاری از فعالیت‌ها متوقف شده است.

بهاری مقوله آموزش را جزو برنامه‌های مهم هیات عنوان کرد و گفت: هر ساله کلاس‌های توجیهی بازآموزی، دانش‌افزایی برای داوران و مربیان علاقمند برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته فدراسیون و اداره‌کل ورزش مسابقات کشوری به میزبانی کردستان برگزار کرده و هیات را از نظر مالی و تامین تجهیزات و امکانات مورد حمایت قرار داده است.

دبیر هیات پرورش اندام استان کردستان بر آمادگی احداث سالن‌های بدن‌سازی در ادارات اعزام مربیان مجرب جهت ارتقای دانش کارکنان ادارات تاکیدکرد.

وی رشد و توسعه تمام رشته‌های ورزشی را  نیازمند داشتن پشتوانه مالی قوی و جذب اسپانسر دانست.

بهاری کشف استعدادهای این رشته در رده‌های سنی مختلف را نیازمند خانه‌های بدنسازی، سالن‌های بزرگ جهت تمرینات و سالن ویژه مچ‌اندازی دانست.

وی امکانات در شهرستان‌ها را ضعیف توصیف کرد و گفت: برای برگزاری یک دوره مسابقات انتخابی استان باید از مرکز استان تمام تجهیزات لازم فراهم شود.

بهاری خواستار حمایت مسولان در این زمینه شد تا بتوانند تجهیزات لازم جهت برگزاری مسابقات در شهرستان فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، پرورش اندام در جهان قدمتی طولانی دارد، اما در ایران از سال ۷۰ به بعد به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۵

منبع: فارس

کلیدواژه: ورزش پرورش اندام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۱۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان ورزشکار نشاط را به مدارس تزریق می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قاسمیان صبح چهارشنبه در افتتاحیه مرحله استانی مسابقات ورزشی فرهنگیان استان اردبیل اظهار کرد: مدرسه همچون کارگاه جواهرسازی است چرا که معلمان در مدرسه به تولید علم، اندیشه و معرفت مشغول هستند و به سبب آن مسئولیت حفظ تمدن ایرانی اسلامی بر دوش آنان است.

وی ورزش فرهنگیان را عامل تزریق نشاط و شادابی به دستگاه آموزش و پرورش خواند و خاطرنشان کرد: تمکین کلید واژه بسیار مهمی است که انسان در میادین ورزشی با رعایت قوانین خاص هر رشته آن را تمرین می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: تمکین به قواعد ورزشی زمینه ساز تمکین به قواعد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی می‌باشد.

قاسمیان افزود: یکی دیگر از ویژگی های بارز میادین ورزشی، رقابت سالم و محترم شمردن رقیب است در حالی که همین موضوع حلقه گمشده رقابت های سیاسی می‌باشد و لازم است سیاسیون هم به این اخلاق ورزشی توجه داشته باشند.

در این مراسم معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان نیز با اشاره به اهداف برگزاری این دوره از مسابقات اظهار کرد: بیش از ۳ هزار نفر از فرهنگیان استان اردبیل در مرحله منطقه ای این مسابقات شرکت کرده اند.

اکبر دهقانی نیا بیان کرد: مرحله استانی نیز با حضور ۵۵۰ نفر از همکاران در سه رشته فوتسال، والیبال و پینگ پنگ در طول هفته معلم برگزار می‌شود.

کد خبر 6093996

دیگر خبرها

  • پورکیانی سرپرست دبیری فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام شد
  • همایش پهلوانان و باستانی کاران شهرضا
  • شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • مسابقات قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در چرام
  • معلمان ورزشکار نشاط را به مدارس تزریق می کنند
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند
  • بدنسازان زنجان سال گذشته ۵۰ نشان کشوری کسب کردند
  • از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!
  • سرپرست فدراسیون دوومیدانی: من و وزارت نظری در مورد انتخابات نداریم/ معتمدی: انتخابات کمیسیون ورزشکاران باطل شد+ فیلم