Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24 - هر چند دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در توئیت خود در روز یکشنبه ٢۰ دسامبر گزارش های مربوط به بحث در باره بکاربردن "حکومت نظامی" در آمریکا را "اخبار جعلی" دانسته و آنرا رد کرده است، اما دو نفر از مسئولان کاخ سفید می گویند که این طرح در جلسه روز جمعه ۱٨ دسامبر گذشته در کاخ سفید مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است، اما مشخص نیست که آیا ترامپ ایده برقراری "حکومت نظامی" را پذیرفته و تأیید کرده و یا آن را نپذیرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی ان ان روز دوشنبه گزارش داد: دونالد ترامپ در جریان جلسه ای در روز جمعه گذشته در کاخ سفید که برای بحث در مورد خنثی ساختن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اخیر برگزار شده بود، برخی از افراد حاضر دراین جلسه را -افرادی که به شعارهای ملتهب و ضد دموکراتیک ترامپ عادت کرده بودند-  سخت نگران و وحشت زده کرده است.سی ان ان می نویسد در فاصله یک ماه مانده به آغاز به کار جو بایدن، به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ تلاش خود را برای ماندن در قدرت افزایش داده است. دونالد ترامپ  هنوز تلاش می کند که میلیون ها آمریکایی را متقاعد کند که تقلب بزرگ انجام گرفته در انتخابات مقصر اصلی شکست وی بوده است. این گونه تلاش های ترامپ چیز تازه ای نیست، اما جلسه داغ روز جمعه در دفتر بیضی شکل  کاخ سفید که طی آن ترامپ استدلال های مربوط به استناد به قانون برقراری حکومت نظامی برای ماندن در قدرت را سبک و سنگین می کرده، باعث شده برخی از  مسئولان کاخ سفید زنگ های خطر را در مطبوعات آمریکا به صدا درآورند.سی ان ان در ادامه می نویسد: مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید که هفته گذشته در جریان مصاحبه با شبکه تلویزیونی " نیوز ماکس " برای باقی ماندن در قدرت به ترامپ بر قراری حکومت نظامی را توصیه کرده بود، برای حضور درجلسه جمعه گذشته به کاخ سفید دعوت شده بود.

سی ان ان می نویسد: هرچند ترامپ در توئیت خود به کار بردن "حکومت نظامی" را یک دروغ می داند، با این وجود، حتی اشاره به عبارت "حکومت نظامی" در توئیتش می تواند آتش خشم  بسیاری از هواداران ترامپ که معتقدند در اعلام نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا تقلب بزرگی صورت گرفته، شعله ور سازد و این برداشت ایجاد شود که با آشوب و اغتشاش در آمریکا می توان زمینه برقراری حکومت نظامی را ایجاد کرد و پس از آن نیز می توان با باطل کردن نتیجه انتخابات، پیروزی بایدن را از بین برد و ادامه ریاست جمهوری دونالد ترامپ را تثبیت کرد.

الیزابت نیومن،  دستیار پیشین مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دولت دونالد ترامپ درباره این نگرانی به سی ان ان  می گوید: طرح توطئه افراد حامی ترامپ مبتنی بر قانونی است تحت عنوان قانون شورش مصوب سال ۱۸۰۷)  به موجب این قانون چنانچه در آمریکا شورش و قیامی صورت بگیرد که منتج به  درگیری در این کشور شود، شخص ریاست جمهوری مجاز به  اعمال حکومت نظامی است.)خانم نیومن در ادامه می گوید: برای گروه های افراطی هوادار ترامپ، شنیدن چنین عبارتی(حکومت نظامی) از سوی وی به منزله علامت و دست آویزی است که آنها باید به خیابانها بریزید و دست به اغتشاش بزنند. مفهومی که (این عبارت) برای گروه های افراطی آشوبگر هوادار ترامپ، بویژه برای گروهای معتقد بر برتری نژاد سفید دارد، سرعت بخشیدن به سرنگون ساختن حکومت و دولت آمریکا است. این گروها بر این باورند که با  ایجاد آشوب و اغتشاش در آمریکا می توان بروز جنگ داخلی در آمریکا را تسریع کرد.نیومن درادامه به سی ان ان می گوید: بنابراین،  زمانی که چنین افراد و گروه هایی از  رئیس جمهوری آمریکا می شنوند که وی از ایده اعمال حکومت نظامی استقبال می کند، باید بطور قطع شاهد اقدامات آشوبگرانه آنان باشیم. اقداماتی  که بزعم آنان می تواند زمینه لازم را بر اساس قانون مصوب سال  ۱۸۰۷  برای  اجرای قانون شورش(حکومت نظامی) توسط شخص رئیس جمهوری( دونالد ترامپ) مهیا کند.

دونالد ترامپ درحالی روز یکشنبه از عبارت "حکومت نظامی" در حساب توئیتر خود استفاده کرد و آنرا یک خبر جعلی دانست که در همان حال تلاش می کند تا زمینه تحریک هواداران خود را برای فراخوانی خشن و اعتراضی برای ششم ژانویه در برابر کنگره آمریکا مهیا سازد.یادآور می شویم که روز ششم ژانویه آخرین مرحله از تأیید انتخابات ریاست جمهوی اخیر آمریکا در کنگره این کشور برگزار خواهد شد.ترامپ  روز شنبه در فراخوانی برای برپایی تظاهرات اعتراضی در حساب توئیتر خود نوشت: «از لحاظ آماری این  موضوع غیرممکن است که من نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ را باخته باشم، روز ششم ژانویه همه در واشنگتن دی سی اعتراضات بزرگی [برپا کنید]،همه آنجا باشید و "نا آرام" باشید.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: نتیجه انتخابات دونالد ترامپ حکومت نظامی رئیس جمهوری کاخ سفید سی ان ان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۲۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد

 دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر حمایت خود را از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اعلام و تاکید کرد: برخی از سیاستمداران یهودی در ایالات متحده پشت (رژیم) اسرائیل را خالی کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، ترامپ در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز همچنین بار دیگر به شدت از تظاهرات‌های ضد صهیونیستی اخیر در دانشگاه‌های مختلف آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین انتقاد کرد و مدعی شد که شرکت کنندگان در این تظاهرات‌ها، شست وشوی مغزی شده‌اند.

ترامپ در ادامه با حمله به چاک شومر رئیس اکثریت دموکرات در مجلس سنا و بلندپایه‌ترین مقام یهودی در آمریکا که پیشتر با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه خواستار استعفای او شده بود، گفت: من دارم می‌بینم سیاستمداران یهودی (در آمریکا) پشت اسرائیل را خالی کرده‌اند. من این را می‌بینم، شما هم می‌بینید.

وی با اعلام حمایت دوباره از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، از اقدامات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حمایت از (رژیم) اسرائیل انتقاد کرد و مدعی شد که دولت بایدن به اندازه کافی از این رژیم حمایت نمی‌کند.

ترامپ افزود: الان هیچ‌کس نمی‌داند ایالات متحده در کجا ایستاده است و به نظر من بایدن در کنار (رژیم) اسرائیل نایستاده و با این کار اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • تحولات اوکراین| سکوت کاخ سفید درباره نابودی ۶ موشک دوربرد
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تبدیل به پادگان نظامی شد؛ ترامپ خوشحال شد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • واکنش کاخ سفید به تسخیر دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویان
  • شست و شوی مغزی کودکان روسیه و مهیا کردن آنها برای جنگ/آموزش و پرورش در خدمت اهداف حکومت