Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، مخاطبان در «فارس من» سوژه ای با عنوان «درخواست حمایت از دانشگاه جامع تربت حیدریه» را ثبت و درخواست پیگیری آن را داشتند.

در پیگیری اول این سوژه رئیس دانشگاه تربت ‌حیدریه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: در جنوب خراسان رضوی قرار است دانشگاه تربت ‌حیدریه، مجتمع آموزش عالی گناباد، مرکز آموزش عالی کاشمر و احتمالا مرکز آموزش عالی تربت‌جام با هم تجمیع شوند، اما اینکه همه آن‌ها به زیرمجموعه گناباد تبدیل شوند، صحت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پیگیری دوم این سوژه، نماینده مردم تربت حیدریه درمجلس شورای اسلامی گفت: توقف اجرای طرح آمایش آموزش عالی توسط مجلس در حال پیگیری است، گفت: شایستگی دانشگاه تربت حیدریه نسبت به دیگر مراکز آموزش عالی مربوطه مشهود است و در آن هیچ شکی‌وجود ندارد، اما در مجموع اصل توقف طرح از طریق مجلس در حال پیگیری است.

برای پیگیری بیشتر این سوژه به سراغ حسین امامی، یکی از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس رفتیم.

حسین عباس زاده امامی درگفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه با اشاره به بررسی سند آمایش آموزش عالی کشور در کمیسیون آموزش، اظهار کرد: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران توسعه آموزش عالی در کشور است به طوری که پس از انقلاب، تمرکزگرایی در حوزه آموزش عالی در چندین شهر کشور از بین رفت و بسیاری از شهرهای کشور در حال حاضر دارای چندین دانشگاه و حداقل هر شهر در کشور از یک دانشگاه برخوردار است.

نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز، گلبهار و گلمکان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه امروز نباید این نقطه قوت و دستاورد را از بین برد، افزود: با توسعه همین دانشگاه‌ها امکان جذب دانشجویان بومی به تحقق پیوست و همچنین معدل تحصیلی و تنوع رشته‌ها نیز در کشور رشد پیدا کرد.

وی با بیان اینکه طرح آمایش باید پیش از رشد و احداث دانشگاه برای توسعه آموزش عالی در نظر گرفته می‎شد، ادامه داد: امروز با تعطیل کردن دانشگاه‌ها هزینه‌های صورت گرفته در شهرهای کوچک زیر سئوال می‌رود و هیچ توجیه منطقی ندارد.

امامی‌ با یادآوری اینکه تمرکزگرایی دانشگاه‌‎ها در مراکز استان‌ها مشکلات بسیاری را به دنبال خواهد داشت، اضافه کرد: نباید در حوزه آموزش عالی نیز به مانند سایر حوزه‌ها به دنبال تمرکزگرایی و رشد مراکز آموزش عالی فقط در مرکز استان‌ها باشیم.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: اکثریت کمیسیون آموزش صراحتاً با اجرای سند آمایش آموزش عالی کشور مخالفت کردند و در صورت اصلاح نشدن روند اجرایی در سند آمایش اجازه اجرای آن را نخواهیم داد.

وی تأکید کرد: دانشگاه‌ها و علم امروز باید در خدمت حل مسائل و مشکلات کشور باشند و بتوانند برای چالش‌های جامعه راهکار جدی ارائه کنند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعا طرح آمایش آموزش عالی می‌تواند، بیش از گذشته دانشگاه‌ها را عمل‌گرا کند، البته نیاز است در این راستا اساتید و دانشجویان نیز همکاری داشته باشند تا حوزه آموزش عالی کشور بتواند پیوند عمیقی با جامعه به ویژه برای حل معضلات اقتصادی برقرار کند تا آموزش عالی کشور بتواند پیوند عمیقی با جامعه به ویژه برای حل معضلات اقتصادی ایجاد کند.

انتهای پیام/ 70031

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی خراسان رضوی دانشگاه آموزش عالی عضو کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری در مجلس امامی آمایش آموزش عالی آموزش عالی کشور کمیسیون آموزش تربت حیدریه دانشگاه ها سند آمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۲۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد اسماعیل مطلق، در اولین نشست هماهنگی رؤسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، گفت: برای اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه، تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در محور‌های مختلف لازم است .

وی افزود : تأمین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگ‌سازی برای تغذیه سالم، از جمله این محورهاست .رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت : تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری برای گزارش به رئیس جمهور، به دبیرخانه ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه