Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدرضا رییس‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مناطق مختلف این استان قابلیت افزایش تعداد گلخانه‌ها و گسترش این صنعت را دارد و تجربه نشان داده می‌توانیم با حمایت بیشتر از بخش خصوصی به این مهم برسیم.

وی اضافه کرد: کاهش منابع آبی کشاورزی در استان از جمله مهم‌ترین دلایلی است که توسعه بیشتر کشت گلخانه‌ای را گوشزد می‌کند، از سوی دیگر کیفیت بالای محصولات تولیدی در این شیوه، بهره وری و افزایش مشتریان را به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود افزون بر ۲ هزار هکتار گلخانه در استان اصفهان تصریح کرد: یکی از مزایای کشت گلخانه‌ای، استحصال محصولات در ایام مختلف سال و با شرایط آب و هوایی متنوع است و همین امر اشتغال دائم را هم به دنبال خواهد داشت.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان ادامه داد: در سال‌های اخیر با رشد قابل توجه صنعت کشت گلخانه‌ای رو به رو بودیم بطوریکه در سال زراعی ۹۳-۹۲، افزون بر ۱۷۸ هزار تُن انواع محصولات گلخانه‌ای در استان برداشت شد و این رقم در سال زراعی قبل به ۳۰۱ هزار و ۶۳۱ تُن رسید.

رییس‌زاده با اشاره به بیش از ۱۲۳ هزار تُن افزایش تولید اضافه کرد: خیار، گوجه، فلفل دلمه‌ای رنگی، بادمجان، توت فرنگی، سبزی برگی و غده‌ای و همچنین گل زینتی، تولیدات گلخانه‌ای در این منطقه را تشکیل می‌دهد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان، برنامه ریزی مناسب، ارائه تسهیلات و مشارکت بیشتر بخش خصوصی را از دلایل افزایش تولید محصولات گلخانه‌ای در استان دانست و خاطرنشان کرد: برنامه‌های حمایتی این نهاد برای گسترش گلخانه‌ها در سطح استان ادامه خواهد یافت.

رییس‌زاده اظهارداشت: توسعه این صنعت نقش شایانی در افزایش صادرات به دیگر کشورها و در جهش تولید در سالجاری و بهبود وضعیت اقتصادی در سال‌های آینده ایفا می‌کند.

مجموع اراضی زراعی استان اصفهان حدود ۴۸۶ هزار هکتار است که در سال‌های طبیعی از حیث بارندگی حدود۷۰ درصد آن به کشت محصولات زراعی مانند انواع غلات، حبوبات و محصولات علوفه‌ای، جالیزی و انواع سبزی و صیفی و گیاهان زینتی اختصاص می‌یابد و تولید سالانه محصولات زراعی استان در شرایط عادی حدود چهار میلیون و پانصد هزار تُن برآورد می‌شود.

مجموع اراضی باغی استان اصفهان نیز حدود ۸۰ هزار هکتار است و بطور عمده شامل انواع سیب درختی، انار، به، انگور، بادام، پسته، گلابی و زردآلوست و مجموع تولیدات باغی و گلخانه‌ای استان در شرایط عادی حدود ۸۰۰ هزار تُن برآورد می‌شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی توسعه ایران اختصاصی ایرنا کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی توسعه ایران اختصاصی ایرنا کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی توسعه ایران اختصاصی ایرنا کشاورزی اخبار کنکور کشت گلخانه ای هزار ت ن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۲۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع تصرفات غیر قانونی در آباده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده گفت:  ۱۴ فقره ساخت و ساز غیرمجاز با دستور موقت و هشت مورد با حکم قطعی، در زمین‌های زراعی بهمن و صغاد، اکبر آباد صغاد و مهدی شهر شفیعی آباده قلع و قمع شد.
مهدی امینی افزود: این اقدام در راستای برخورد با پدیده زمین‌خواری و همچنین تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها در این شهرستان ادامه دارد.
وی با هشدار به سازندگان بنا، تفکیک و قطعه بندی زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها از مردم خواست از خرید ملک‌های بدون مجوز که در زمین‌های زراعی و باغی است خودداری کنند و قبل از خرید برای صحت معامله از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان استعلام بگیرند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده تاکید کرد: شهروندان هرگونه تغییر کاربری در زمین‌های کشاورزی را می‌توانند از طریق تلفن ۱۳۱ اطلاع دهند تا از سود جویی ‏برخی افراد و تخریب زمین‌های کشاورزی که ضامن امنیت غذایی جامعه است ، جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • افزایش کشت گلخانه ای در شهریار
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • قلع و قمع تصرفات غیر قانونی در آباده
  • از امروز به فکر تابستان دریاچه ارومیه باشیم
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی است
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی