Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس حزب اتحاد ملت در خراسان رضوی گفت: به نظر من ایرادات شوراهای گذشته در طرح جدید شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان موسوم به نهاد اجماع ساز رفع نشده است.

ناصر آملی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان اظهار کرد: این نهاد هنوز رسمیتی ندارد و باید به تایید برسد. برخی از احزاب جریان اصلاح‌طلب نیز هنوز این نهاد را مورد تایید قرار نداده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یک طرحی در شورای هماهنگی مرکز و در حال بررسی بوده و بدون هماهنگی با جمع اصلاح طلبان و تنها با تایید بخشی از آنها جزئیات آن رسانه‌ای شده است.

وی ادامه داد: بنابراین این نهاد هنوز رسمیت ندارد و از مقبولیت کامل در بین اصلاح‌طلبان برخوردار نیست، مگر اینکه مورد اجماع همه به خصوص آقای خاتمی قرار بگیرد، این مسئله از آن جهت است که خود آقای خاتمی شخصیت محوری جریان اصلاح‌طلب هستند و مورد تایید همه گروه‌ها قرار دارند نه از این لحاظ که طرح را وتو کنند. بنابراین تا زمانی که این نهاد مورد تایید ایشان قرار نگیرد رسمیت و مقبولیتی ندارد. ما منتظریم که ببینیم واکنش ایشان چیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: اشکالاتی که به شوراهای دوره‌های گذشته وارد می‌کردند این بوده که وزن احزاب شورای هماهنگی با هم برابر نیست؛ برخی از احزاب شعب بیشتری دارند بدن قوی تری دارند سابقه بیشتری دارند و بعضی از این گروه‌ها و احزاب وزن کمتری دارند و تازه وارد شده‌اند یا اینکه ظرفیت توسعه خود را نداشته‌اند و ندارند، این ایراد وجود داشته اما در رای‌گیری‌ها احزاب رای برابر داشتند، این مساله نیز باید حل شود.

آملی اضافه کرد: نکته دوم این بوده که افراد حقیقی معتبر و مورد اعتماد و اعتنای جریان اصلاح‌طلبی باید چه کسانی باشند و اعتبار خود را از کجا بگیرند؛ یعنی این که شیوه انتخاب آنها به چه صورت باشد.

وی در مورد آسیب‌شناسی نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان افزود: یکی از دلایلی که من می‌گویم این نهاد هنوز رسمیت و مقبولیت ندارد این است که تمام این مقولات هنوز در ابهام است، بدین صورت که هم وزن گروه‌ها و احزاب به درستی مورد سنجش قرار نگرفته است و هم معلوم نیست ۱۰ نفری که قرار است به جمع ۳۰ نفر اضافه شوند اعتبار خود را از کجا می‌گیرند.

آملی در مورد امکان اجماع اصلاح‌طلبان بر سر کاندیدای واحد در انتخابات 1400 بیان کرد: تلاش ما بر این است که این اجماع شکل بگیرد و تمام دغدغه ما همین است و تا جایی که من اطلاع دارم اکثر احزاب به ویژه احزاب اصلی و درجه اول جریان اصلاحی در پی این هستند که کار به اجماع برسد اما ممکن است اتفاقات و مسائلی پیش بیاید که این اجماع اتفاق نیفتاد، اما تلاش دوستان تا جایی که من اطلاع دارم بر این است که به سمت اجماع برویم.

وی در مورد عدم حمایت اصلاح‌طلبان از کاندیدای نیابتی عنوان کرد: احزاب اصلاح‌طلب قطعاً از کاندیدای نیابتی غیر اصلاح‌طلب حمایت نخواهند کرد. منتها همه اینها منوط به آن است که فضای کشور به چه سمتی برود. با این کارهایی که مجلس انجام می‌دهد و سخت‌گیری‌هایی که شورای نگهبان در دوره‌های گذشته داشته معلوم نیست که اصلاً یک کاندیدای اصلاح‌طلب جدی بتواند به عرصه انتخابات وارد شود یا خیر.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی اصلاح طلبان شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان انتخابات 1400 نهاد اجماع ساز جریان اصلاح اصلاح طلبان اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۲۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور

مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، مجتبی امانی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

 امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های  لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد:به نظر می رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب
  • پلیس تهران: اتوبان خرازی باز شد/ این بزرگراه همچنان مسدود است
  • اتوبان شهید خرازی بازگشایی شد/ بزرگراه اردستانی همچنان مسدود است
  • نیروهای شرکتی منتظر نباشند؛ خبر نگران کننده درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟
  • شناسایی قطعی ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در کشور طی یک سال گذشته
  • مهدی نصیری; زیر تیغ اصلاح‌طلبان و اصولگرایان/ توهم یا شوخی یا پروژه هدفمند؟! +جدول
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • توهین جنجالی مجری تندرو صداوسیما به اصلاح طلبان و اصولگرایان /حسام الدین آشنا: بی ادب نباشید؛ چه برای سیدخندان و چه برای پاورقی