Web Analytics Made Easy - Statcounter

امامی گفت: با توجه به اعتبارات مورد نیاز افتتاح بزرگترین پروژه فعال خراسان رضوی، این پروژه تا پایان دولت به انتها نخواهد رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین امامی نماینده مردم چناران، طرقبه شاندیز، گلبهار و گلمکان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ ضمن تشریح روند فعالیت متروی مشهد گلبهار اظهار کرد: در حال حاضر از مجموع مسیر 46 کیلومتری انتهای وکیل آباد تا چناران، مباحث فنی و تملک اراضی 37 کیلومتر انجام شده و پروژه آماده ریل گذاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه ادامه خط گلبهار تا چناران بعدا به این برنامه الحاق شده، قسمتی از تملکات بعد از گلبهار باقی مانده و در حال پیگیری هستیم تا به سرانجام برسد؛ البته بیش از 3 سال است که جانمایی ایستگاه انتهایی در چناران انجام شده و باید پس از کلنگ زنی، کار از سمت چناران نیز، شروع شود.

متروی گلبهار، بزرگترین پروژه فعال استان خراسان رضوی

نماینده مردم چناران عنوان کرد: اولین مکاتبات پروژه متروی گلبهار در سال 86 انجام شد و از سال 90 عملیات اجرایی آن آغاز شد، در شرایط فعلی، بزرگترین پروژه فعال درون استان خراسان رضوی همین پروژه است؛ اعتباری که در سال 90 برای مترو برآورد می شد نزدیک به 1000 میلیارد تومان بود اما در شرایط فعلی بین 4 تا 5 هزار میلیارد اعتبار مورد نیاز است.

امامی گفت: خوشبختانه این پروژه ردیف ملی دارد اما با آن نمی توان کار زیادی از پیش برد، چون ردیف ملی آن در سال جاری 37 میلیارد تومان بود و برای سال جدید با پیگیری های انجام شده فعلا موافقت 70 میلیارد تومان را دریافت کرده ایم؛ این عدد در مقایسه با 4هزار میلیارد تومان شاید آنچنان به چشم نیاید.

وی تشریح کرد: البته از رئیس برنامه و بودجه کشور دستوری مبنی بر پرداخت 250 میلیارد تومان از محل مصوبات سفر استانی رئیس جمهور دریافت کردیم که قرار شد معاون وزیر راه و رئیس شرکت مادر تخصصی شرکت عمران هم از منابع داخلی خود، همین مقدار بودجه را در اختیار ما قرار دهند؛ برآوردهای انجام شده حاکی از این بود که با 500 میلیارد تومان می شود ریل های مسیر را خریداری کرد.

پروژه متروی گلبهار تا پایان دولت افتتاح نمی شود

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به وجود مشکلی در مسیر عقد تفاهم نامه و تامین اعتبار تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد رئیس جمهور دستور داده تنها به پروژه هایی بودجه تعلق گیرد که قطعا تا پایان سال جاری تمام می شوند و الباقی پروژه ها فعلا رها شوند؛ با توجه به شرایط و حجم اعتبارات مورد نیاز، این پروژه تا پایان سال که بماند، حتی تا پایان دولت هم به انتها نمی رسد چون افق این پروژه برای سال 1402 ترسیم شده است.

امامی تاکید کرد: از طرفی سالیانه نزدیک به 20 میلیون تردد از بزرگراه آسیایی که مشهد را به شمال کشور وصل می کند برای اهداف سیاحتی و زیارتی صورت می گیرد؛ کوچکترین لغزندگی مسیر یا تصادف در این بزرگراه باعث به وجود آمدن راه بندان و ترافیک های سنگین شده و مردم را سردرگم می‌کند؛ بنابراین پروژه های قطار برقی و آزادراه یکی از عوامل مهم و لازم برای شکستن ترافیک و کاهش آلودگی هوا در این محور هستند.

وی افزود: بنابر شرایطی که گفته شد، ضمن مشورت با متخصصین این حوزه تصمیم گرفتیم فعلا از خیر برقی شدن مترو گذشته و برای اینکه بتوانیم طعم شیرین خدمت را مردم بچشانیم؛ به سمت ریل باس و قطار دیزلی حرکت کنیم؛ اگر این پیشنهاد را مطرح نمی کردیم از 250 میلیارد تومان اعتبار سفر استانی رئیس جمهور و اعتبار معاون وزیر راه بی بهره می ماندیم و کاری هم به نفع مردم از پیش نمی رفت.

ریل باس شدن متروی مشهد گلبهار، راهی برای افتتاح زودهنگام پروژه

نماینده مردم چناران ابراز کرد: این پیشنهاد پس از بحث و گفتگوهای تخصصی از سمت ما مطرح شد و خوشبختانه مورد پذیرش سازمان برنانه و بودجه قرار گرفت؛ در حال حاضر هم پیگیر هستیم تا با استفاده از منابع داخلی، منابع سفر استانی رئیس جمهور و ردیف ملی پروژه بتوانیم کار را تا پایان سال به اتمام برسانیم.

امامی در بخش های دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت ارتقاء شهرستان گلبهار گفت: در چند ماه اخیر با توجه به گرانی مسکن و افزایش اجاره بها، شاهد مهاجرت انبوهی از اهالی مشهد به سمت گلبهار بودیم؛ البته در گلبهار طوایف مختلف از هموطنان عزیز کُرد، ترک، بلوچ، عرب‌های جنوب و مردم شمال کشور و برادران اهل سنت ساکن هستند اما بخش عمده جمعیت آن را اهالی مشهد تشکیل داده اند.

وی ابراز کرد: مطابق آمارها جمعیت گلبهار در سال 95 چیزی در حدود37هزار نفر بود اما امروز بیش از 110 هزار نفر در این شهرستان ساکن هستند؛ آماده بودن زیرساخت ها به کاهش حاشیه نشینی در کلان شهر مشهد کمک شایانی می کند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: برای گلبهار چهار اولویت تعریف کرده ایم که اولین آنها ارتقای این شهر است چون باور داریم با ارتقاء گلبهار، خیلی از مشکلات خود به خود حل می شوند؛ اولویت های بعدی می توانند بیمارستان، حمل و نقل، آرامستان و .. باشند.

امامی در پایان خاطرنشان کرد: با تمام توان در تلاش هستیم تا با فراهم کردن زیرساخت ها و در دسترس قرار دادن امکانات و استقرار ادارات در شهر گلبهار، هم نیاز مردم ساکن در این شهرستان را برطرف کرده و هم بتوانیم فشار جمعیت را از روی دوش مشهد برداریم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیارد تومان خراسان رضوی رئیس جمهور پایان دولت انجام شده انجام شد تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۲۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری  خراسان رضوی گفت: این استان بیش از ۸ میلیون هکتار  زمین ملی دارد که حفظ و حراست از آن نیازمند مشارکت مردم و همیاران طبیعت است.

فنودی افزود: وجود حدود ۲۵ هزار همیار طبیعت در خراسان رضوی فرصت مغتنمی برای فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ و حراست و توسعه منابع طبیعی و  نمونه شاخصی از مشارکت خودجوش مردم در زمینه احیا و حفاظت از منابع طبیعی است.

وی گفت: طرح شورای همیار طبیعت  نخستین بار  به همت خراسان رضوی به سازمان منابع طبیعی  و آبخیزداری کشور ارائه  و با تصویب و تایید آن در اداره کل آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان قرار شد این طرح به صورت پایلوت دراین  استان آغاز و پس از بررسی نقاط ضعف و قوت آن برای اجرا به سراسر کشور ارسال شود.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی افزود:با  آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت قرار است در هر شهرستان شورای همیار طبیعت تشکیل و علاقمندان به منابع طبیعی و حفظ و حراست از آن با عضو شدن در این شورا بازوی توانمندی در این مسیر متعالی باشند.

 فنودی استفاده از خرد جمعی همیاران طبیعت استفاده از ظرفیت و توانمندی آنها و ایجاد ساختار منسجم این گروه مردمی را از اهداف تشکیل این شورا برشمرد و گفت:  حفظ مراتع و منابع طبیعی، توسعه فضای سبز و درختکاری و درخت داری از برکات و آثار مشارکت همیاران طبیعت است که به صورت داوطلبانه و خودجوش به عنوان باقیات و صالحات ارزشمند برای این عزیزان ماندگار خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به شعار سال با عنوان  جهش تولید با مشارکت مردم افزود: آموزش و ترویج در موضوع روابط عمومی سرمایه‌گذاری در توسعه و حفظ منابع طبیعی است چرا که آگاهی مردم باعث افزایش و دغدغه مندی آنها در این حوزه و موجب برکات فراوانی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی از همه علاقمندان به طبیعت خواست تا با مراجعه به سامانه همیار طبیعت و دریافت کارت شناسایی به جمع حافظان مروجان و حامیان طبیعت بپیوندند.

در حاشیه این مراسم همیاران طبیعت از نهالستان ایرانی تورانی طرق بازدید و با روند تولید نهال برای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت آشناشدند 

دیگر خبرها

  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی
  • بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور بیش از ۱۶۰۰ حافظ از خراسان رضوی برگزار شد
  • بهره‌برداری از 1100 مسکن محرومین توسط بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی
  • پایان پروژه آبرسانی به مجتمع کهنه جلگه خراسان شمالی
  • افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی
  • ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد
  • اعطای ۸۰ مجوز گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری
  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود