Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مدیرکل امور عشایر فارس با اشاره به اینکه ساماندهی تولید پشم توسط اتحادیه دامداران متحرک با همکاری شرکت‌های دانش بنیان در دست اقدام است، افزود: مقرر شده که استان فارس و چند استان دیگر به عنوان پایلوت در اجرای این برنامه اقتصادی مهم اقدامات لازم را پیگیری کنند.

روح‌الله بهرامی سه شنبه 2 دیماه به خبرنگاران گفت: جامعه عشایری فارس با  ۱۹ زیست بوم و  ۲۷ هزار و ۲۷۹ خانوار و ۱۴۷ هزار و ۷۹۰ نفر جمعیت و  ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۲ درصد از عشایر کشور، قطب عشایر ایران به‌شمار می‌رود.

او افزود: جامعه عشایری این استان با سه میلیون راس دام سبک عشایری، ۱۴۲۶ تن پشم گوسفند تولید کرده که ۲۲۸تن پشم گوسفندان داشتی و ۱۱۹۸ تن مربوط به پشم گوسفندان است.

بهرامی گفت: میزان نخ تولیدی در جامعه عشایری ۹۹۸ تن است، که ۷۰ درصد از میزان پشم تولیدی به نخ تبدیل می‌شود.همچنین بیش از ۵۷ هزار متر مربع انواع صنایع دست‌بافت نفیس توسط جامعه عشایری فارس تولید و به بازار عرضه می‌شود و می‌توان گفت این مهم یکی از عوامل تاثیرگذار در جذب گردشگر و نقش بارزی در تحولات اقتصادی استان از منظر صنایع دستی است.

مدیرکل امور عشایر فارس اظهار کرد: در سال‌های قبل از پشم گوسفندان استفاده‌ای نمی‌شد و در بیابان رها و در بعضی موارد آتش زده می‌شد ‌و یا به واسطه‌ها به قیمت ناچیزی فروخته می‌شد که هزینه پشم چینی را هم جبران نمی‌کرد اما بر آن شدیم تا با توجه به صیانت و حفظ فرهنگ ناب عشایری و حمایت از تولیدات صنایع دستی و بهبود درآمد خانواده‌ها کارگاه‌های نخ ریسی در سطح استان توسط صندوق‌های خرد زنان را اندازی کنیم.

بهرامی بیان کرد: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت ۱۵۰ هزار نفری جامعه عشایری فارس را بانوان تشکیل می‌دهند و توانمندی و ظرفیت‌های خوبی که در آنها وجود دارد تاکنون بیش از ۱۶۸ مورد دستگاه ریسندگی برقی توسط اعضا صندوق‌های خرد زنان خریداری و مورد بهره برداری قرار گرفته که به درآمد پایدار منجر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی استان فارس پشم عشاير جامعه عشایری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۲۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان

ایسنا/خراسان رضوی معاون سازمان تات گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار زیادی در بخش کشاورزی در حال ارائه نوآوری و فناوری هستند؛ اگر این فناوری‌ها و نوآوری‌ها به دست کشاورز برسد، قطعا تاثیر بسیار زیادی در افزایش بهره‌وری خواهد داشت.

محمدمهدی قاسمی امروز ۶ اردیبهشت‌ماه، در جریان تور رسانه‌ای با موضوع کشاورزی دانش‌بنیان از دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار زیادی در بخش کشاورزی در حال ارائه نوآوری و فناوری خود هستند.

وی افزود: اگر این فناوری‌ها و نوآوری‌ها به دست کشاورز برسد و برای کشاورز قابل استفاده شود، قطعا تاثیر بسیار زیادی در افزایش بهره‌وری خواهد داشت. به دنبال این هستیم که در سال جهش تولید با مشارکت مردم، با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان شتاب‌دهی را انجام دهیم.

قاسمی بیان کرد: ما ظرفیت کشاورزی را به طور کامل می‌شناسیم و نسبت به شرایط کشور، کشاورزان ‌و کشت‌های مختلف اطلاعات داریم که شاید شرکت‌های دانش‌بنیان نداشته باشند. اینکه مخاطب چه کسی باشد و محصولات تولید شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان به دست چه کسی برسد، مهم است.

معاون سازمان تات(تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی) و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی عنوان کرد: ما مسیر را برای دسترسی کشاورزان و تولیدکنندگان به یافته‌های دانشی و علمی شرکت‌های دانش‌بنیان با کمک خودشان تسهیل می‌کنیم. نیازی به تسهیلات نیست، ما بسترهایی داریم که از بسیاری از تسهیلات بهتر است و کمک بسیار بزرگی می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • پیش بینی تولید ۱۵۰۰ قلم کالای دانش بنیان در مازندران
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی