Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ همزمان با آغاز برداشت اول گل نرگس بهبهان، ۱۰ هزار شاخه با حضور وزیر میراث فرهنگی تقدیم حرم رضوی شد. - اخبار استانها -

محمدطلا مظلومی نماینده مردم بهبهان در مجلس در گفت‌و گو با خبرنگار تسنیم در بهبهان اظهار داشت: همزمان با چین اول گل نرگس بهبهان که یکی از محدود گل‌های بی خار در دنیا است 10 هزار شاخه در مراسمی تقدیم حرم مطهر رضوی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که در آئین اهداء وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، استاندار خوزستان، مدیران کل استانی، نماینده ولی فقیه در استان، معاون وزیر جهاد کشاورزی و امام جمعه شهرستان حضور داشتند افزود: این مراسم به‌عنوان یک میراث ناملموس (معنوی) از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به صورت رسمی ثبت‌ملی شد زیرا این سنت 50 سال است که از سوی باغداران گل نرگس بهبهان انجام می‌شود.

قدردانی بهبهانی ها از کادر درمان با اهدای گل نرگس / سه مطالبه اساسی پرستاران چیست؟ + تصاویرپابوسی سپیدپوشان سختکوش به حرم منور رضوی به نیابت 250 هزار پرستار/دعای پرستاران برای سلامتی هموطنانشور و اشتیاق خدمت در صحن برفی حرم رضوی/ خادمان از حس و حال خود می‌گویند

نماینده مردم بهبهان و آغاجاری بیان کرد: سطح زیر کشت گل نرگس در بهبهان حدود360 هکتار است که با توجه به اشاره‌هایی در کتب تاریخی در خصوص کشت گل نرگس در شهرستان بهبهان است پیشینه کشت این گل به قبل از میلاد حضرت مسیح (ع) بازمی‌گردد و جایگاه مهمی در فرهنگ و تمدن‌های گذشته داشته، به گونه‌ای که در سفرنامه‌ها، کتیبه‌ها، نقوش و آثار باستانی کشف‌شده منطقه دیده شده است.

در ادامه تصاویر اجرای این مراسم به نمایش گذاشته شده است:

گزارش از مهدی مستوی

انتهای پیام/332/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گل نرگس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۲۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی

 محمد بروجردی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی با اندی عمران سلیمان وزیر کشاورزی اندونزی ملاقات کرد.

در این ملاقات وزیر کشاورزی اندونزی با اشاره به تغییرات آب و هوایی و آثار نامطلوب آن بر محصولات کشاورزی، خواستار استفاده از دانش متخصصان ایرانی در زمینه مدیریت منابع آب و استفاده از ظرفیت‌های فناوری کشورمان به خصوص فناوری نانو در صنایع کشاورزی شد.

بروجردی نیز ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری در این زمینه، امضای سند یادداشت تفاهم همکاری دو کشور در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی و برگزاری نشست سوم کمیته راهبری کشاورزی مشترک دو کشور را گام مهمی جهت تقویت مناسبات دو کشور دانست.

در این دیدار همچنین مقرر شد وزرات کشاورزی اندونزی در آینده نزدیک میزبان هیات کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • «حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • ورود وزیر ورزش به تایلند با استقبال سفیر ایران و تاج
  • وزیر ورزش با استقبال سفیر ایران و تاج وارد تایلند شد
  • تقدیر بانوان بهبهانی از اجرای طرح نور
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود