Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام مدیر ورزش و جوانان شهرستان ایلام گفت: سال ۹۸ در شهرستان ایلام ۱۵هزار و ۶۶۰ ورزشکار سازمان یافته داشته‌ایم اما به دلیل شیوع ویروس کرونا به ۲هزار و۸۸۷ نفر کاهش یافته است.

«جلال رستمی» با حضور در ایسنا، اظهار کرد: از اسفند ۱۳۹۸  به بعد حوزه ورزش به شدت تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفت به صورتی که در مقاطعی که وضعیت شهرستان قرمز بود  فعالیت‌های باشگاه‌ها و هیات‌های ورزشی به طور کامل تعطیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت:  خوشبختانه در حال حاضر باتوجه به قرار گرفتن شهرستان در وضعیت نارنجی فعالیت رشته‌های کم برخورد و رشته‌هایی که در فضای باز انجام می‌گیرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برقرار است.

مدیر ورزش و جوانان شهرستان ایلام تصریح کرد: این بازگشایی بر اساس مکاتبات صورت گرفته توسط مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها و وزیر ورزش و جوانان با ستاد کرونا کشور در خصوص تغییر گروه شغلی باشگاه‌های ورزشی از گروه ۴ به گروه ۲ انجام گرفت.

مدیر ورزش و جوانان شهرستان ایلام ادامه داد: در حال حاضر و بر اساس وضعیت نارنجی کرونا فعالیت تمامی رشته‌های پربرخورد مانند کشتی، تکواندو، کاراته، ووشو به طور کامل تعطیل و فعالیت رشته‌های کم برخورد مانند بدنسازی، آمادگی جسمانی، ایروبیک و رشته‌هایی که در فضای باز انجام می‌گیرند مجاز است.

رستمی ادامه داد: شهرستان ایلام دارای ۲۲ هیات ورزشی فعال است که عملکرد مناسبی در سنوات قبل داشته‌اند اما شرایط کرونا باعث شد فعالیت هیات‌ها در سال ۹۹ بیشتر به صورت مجازی و ورزش در خانه انجام گیرد.

 رستمی ادامه داد: در حال حاضر ۲۱۴ باشگاه ورزشی خصوصی و دولتی فعال در این شهرستان پروانه فعالیت دارند که از این تعداد ۸۸ مورد اختصاصی آقایان، ۸۳ مورد به صورت دووجهی و ۴۳ مورد اختصاصی بانوان است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی، موضوع تعطیلی باشگاه‌ها بود که با توجه به شرایط موجود و بیکار شدن موسسین،  مربیان و ورزشکاران، وزارت ورزش و جوانان ، برای موسسین مبلغ ۱۶۰میلیون ریال و مبلغ ۸۰ و ۶۰ میلیون ریال تسهیلات برای مدیران، مربیان و کارکنان باشگاه‌ها در نظر گرفته شد.

مدیرورزش و جوانان شهرستان ایلام تصریح کرد : مقرر شده است تسهیلاتی در اختیار موسسین باشگاه‌ها قرار گیرد به این شکل که به ازای هر فرد شاغل در باشگاه مبلغ ۱۶۰ میلیون ریال اعطا شود.

رستمی ادامه داد: جلسات متعددی با حضور دکترعلی شائی مدیرکل ورزش و جوانان، کریمی معاون ورزش با آقای دکتر صادقی فرد معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی برگزار و مقرر شد نظارت بر نحوه فعالیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان فعالیت باشگاه‌ها صورت گیرد. 

رستمی ادامه داد: در حوزه جوانان ۲۶ سمن فعال در شهرستان ایلام دارای پروانه بوده که بیشتر در حوزه‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی فعالیت دارند.

وی گفت: اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان ایلام با ریاست فرماندار نیز در مهرماه ۹۹ با موضوع برگزاری پاتوق‌های مهارتی و فرهنگی تشکیل شد که با توجه به شرایط موجود امکان برگزاری جلسات بیشتر فراهم نشد

مدیر ورزش و جوانان شهرستان ایلام تصریح کرد: یکی از اهداف این اداره ایجاد فضاهای ورزشی از طریق بخش خصوصی در حاشیه شهر بود که این امر با کمک دفاتر تسهیل‌گری در خصوص شناسایی مشکلات مناطق حاشیه نشین و معرفی افرادی که شرایط تاسیس باشگاه ورزشی را دارند در حال انجام است به طوری‌که امسال ۲ باشگاه ورزشی خصوصی در مناطق حاشیه نشین جهت استفاده رایگان نوجوانان و جوانان از امکانات باشگاه با مساعدت مدیرکل ورزش و جوانان استان تجهیز شد.

وی گفت: با توجه به اهمیت ورزش در مناطق روستایی تا آذرماه ۹۹ تعداد ۵ خانه ورزش روستایی با  کمک هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان تجهیز و در اختیار علاقمندان به ورزش در روستاها قرار گرفت.

رستمی در خصوص اهمیت توجه به ورزش بانوان خصوصا بانوان شاغل در ادارات نیز گفت: پیست دو و میدانی مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی از خرداد ماه سال ۹۹ در روزهای فرد از ساعت ۶ صبح الی ۲۰ شب در اختیار بانوان قرار گرفت که خوشبختانه با استقبال خوب ورزشکاران مواجه شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی منطقه ایلام رستمی ادامه قرار گرفت باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۳۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی انتخابات سمن جوانان در مازندران

مدیر کل ورزش و جوانان استان مازندران گفت: انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، علی رجبی مدیر کل ورزش و جوانان مازندران از ابلاغ دستورالعمل برگزاری انتخابات دبیرخانه‌های استانی شبکه‌های تخصصی سمن‌ها خبر داد و اظهار داشت: این انتخابات در مازندران برگزار می‌شود.

رجبی با تاکید بر اهمیت برگزاری صحیح و شایسته این انتخابات گفت: دبیرخانه‌های استانی نقش مهمی در عملکرد شبکه‌های تخصصی دارند و به عنوان بازوان اجرایی دبیرخانه ملی عمل می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این اداره کل هم‌اکنون در موضوعات مختلف شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارد که سمن‌های جوانان و سایر تشکل‌های فعال در حوزه جوانان در این شبکه‌ها عضویت دارند.

رجبی شبکه‌های  تخصصی سمن‌های  وزارت ورزش و جوانان را مشتمل بر شبکه ازدواج و جوانی جمعیت، شبکه سبک زندگی ایرانی اسلامی، شبکه میراث فرهنگی و گردشگری، شبکه نشاط و اوقات فراغت، شبکه ترویج گفتمان دینی انقلابی و جهاد تبیین، شبکه سلامت اجتماعی، شبکه محیط زیست، شبکه امداد و نجات، شبکه فعالیتهای جهادی، شبکه فعالیت‌های فرهنگی در حوزه ورزش، شبکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ( حاشیه نشینی )، شبکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، شبکه فعالیت‌های خلاق و نوآور، شبکه کارآفرینی و اشتغال‌پذیری عنوان کرد.

وی افزود: شبکه‌های تخصصی در راستای هم‌افزایی و تعامل اعضاء شبکه در موضوع تخصصی و ایده‌پردازی و ارائه طرح و برنامه خلاقانه و اجرای هوشمندانه و مدبرانه در بستر فراهم شده در شبکه سازی تخصصی فعالیت خواهند کرد.

به گفته رجبی در این شبکه‌ها ساز و کار مناسبی در راستای رشد و تعالی فعالان اجتماعی و فرهنگی جوان در تشکل‌ها و سازمان های مردم نهاد فراهم می‌شود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور: این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویای این مرز و بوم است
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • برپایی انتخابات سمن جوانان در مازندران
  • آئین تجلیل از مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در ساری
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک/ کادر سرپرستی کوچک شد!
  • در هوای بهاری چطور ورزش کنیم؟
  • گشایش دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری
  • ابراز امیدواری مدیرکل ورزش استان برای افزایش سهمیه‌های المپیکی
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود