Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ماهواره Falcon 9 که به شرکت SpaceX تعلق دارد در ۱۹ دسامبر و با هدف انجام چند ماموریت به سمت فضا پرتاب شد، این رویداد آخرین پرتاب شرکت SpaceX در سال ۲۰۲۰ و بیست و ششمین پرتاب این شرکت در سال جاری بود. ماهواره Falcon 9 با هدف انجام ماموریت NROL-108 از فلوریدا بلند شد و حدود هشت دقیقه بعد مرحله اول این ماموریت با موفقیت انجام شد که این موفقیت هفتادمین عملیات موفق SpaceX بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که این پرتاب برای ۱۷ دسامبر برنامه ریزی شده بود، اما به دلیل ارزیابی میزان فشار در سنسور مخزن اکسیژن، پرتاب آن دو روز به تاخیر افتاد.

ماموریت‌های سری NROL جزو ماموریت‌های جاسوسی دولت آمریکا به شمار می‌روند و نمایش وضعیت آن صرفا هشت دقیقه و تا مرحله لیفت آف انجام شد و خبری از مرحله دوم و وضعیت ماهواره در مرحله دوم منتشر نشد. Falcon 9 نوعی تقویت کننده و ماموریت اخیر، یک ماموریت دولتی برای این ماهواره به شمار می‌رود، اما بخشی از آن نیز جنبه تجاری دارد شرکت اسپیس ایکس با پرتاب این ماهواره برخی از اهداف خود را انجام خواهد داد.

احتمال فروش ماهواره Falcon 9 به سازمان NRO

احتمالا شرکت اسپیس ایکس پس از رسیدن دولت آمریکا به اهداف خود این ماهواره را به سازمان‌هایی مانند NRO بفروشد، این سازمان ماهواره‌های آماده در مدار قرار گرفته را خریداری می‌کند چرا که این نوع ماهواره‌ها با سرویس‌های خاصی به فروش می‌رسند و شرکت مقصد دردسر‌هایی نظیر پرتاب ماهواره را ندارد.

وین مونتیت همیار حمل و نقل فضایی تجاری نیز اعلام کرد که این ماموریت نمونه‌ای از خواسته‌های جدید شرکت NRO برای کاهش هزینه‌های این شرکت است.

بیشتر بخوانید

موشک Blue Origin's New Glenn برای ماموریت‌های آینده ناسا انتخاب شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت SpaceX ماهواره جاسوسی ماهواره فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۳۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان

سردار جلیل موقوفه‌ای  از انجام چهار ماموریت ویژه پلیسی در استان خبر داد و گفت: کشف محموله تاغ و سوخت، دستگیری سارق و بازگشت پول به حساب شاکی از مهمترین این رویدادها است.

وی ضمن بیان اینکه با اشراف اطلاعاتی پلیس بخش بسطام سارق سیم و کابل برق حین سرقت روی دکل دستگیر شد، افزود: این سارق سابقه‌دار غیر بومی به انجام ۲۰ فقره سرقت سیم و کابل با انگیزه تهیه مواد مخدر اعتراف کرده است.

 

فرمانده انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه بیش از دو هزار لیتر گازوئیل قاچاق توسط مأموران انتظامی مهدیشهر شناسایی شد، ابراز داشت: این محموله از استان های شمالی بارگیری و به مقصد سیستان بلوچستان در حرکت بود که خروجی حوزه استحفاظی این شهرستان توقیف و راننده دستگیر شد.

موقوفه ای ضمن بیان اینکه ۵۰۰ کیلوگرم چوب تاغ قاچاق از خودرو سمند در حوزه شهرستان سمنان کشف شد، تصریح کرد: پس از تعقیب و گریز خودرو متوقف و راننده دستگیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • زارع‌پور: از پایگاه چابهار ماهواره به فضا پرتاب می‌کنیم
  • ایران در آستانه پرتاب ماهواره از پایگاه فضایی چابهار
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان
  • طرح یک شرکت آمریکایی برای نصب آینه در فضا برای تولید انرژی خورشیدی
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ سارق روی دکل برق دستگیر شد
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس