Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی میرحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: با توجه به بازگشایی مرز ریمدان گبد، تردد مسافران با گذرنامه صورت می‌گیرد که به همین منظور و برای سازماندهی گردشگران ورودی، دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری نیز در این مرز راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه که گذرگاه ریمدان-گبد به بندر چابهار در ایران و بندر گوادر در پاکستان نزدیک است می‌تواند ظرفیت خوبی برای زیرساخت‌های ترانزیتی و گردشگری این منطقه ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: ایجاد این بازارچه‌های مرزی و تقویت زیرساخت‌های مرز رسمی ریمدان تاثیر مستقیمی در وضعیت معیشت مردم خواهد داشت و موجب ایجاد اشتغال برای مرزنشینان و خلق فرصت‌های شغلی متنوع در قالب گردشگری خرید، گردشگری تجاری، گردشگری زیارتی و سایر گردشگران ورودی می‌شود و راه‌اندازی راه‌آهن چابهار زاهدان نیز فرصت مهمی برای اتصال حلقه‌های توسعه این مسیر به صورت ترکیبی و ایجاد کریدور جنوب به شمال برای جابجایی گردشگران و آشنایی با ظرفیت‌های مختلف و متنوع استان خواهد بود.

وی گفت: مرز ریمدان ظرفیت و توانمندی مناسبی برای انتقال زائران پاکستانی و گردشگران و مسافران است چرا که فاصله آن تا بندر گوادر پاکستان حدود 70 کیلومتر است بنابراین گردشگران در شاخه‌های مختلف می‌توانند از این مسیر به دشتیاری و چابهار و سپس از طریق ناوگان زمینی و هوایی و ریلی به شهرها و مناطق تفریحی و گردشگری استان و سایر نقاط  ایران سفر کنند.

میرحسینی بیان کرد: پاکستان همسایه شرقی ما دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری، فرهنگی و تمدنی است و مردمان دوطرف مرز از  فرهنگ و تاریخ مشترک برخوردار هستند و همین مساله موجب ارتباطات بیشتر ایران و پاکستان و دوستی بیشتر مردم و افزایش تعاملات مرزی را هم فراهم کرده است.

وی گفت: گذرگاه جدید ریمدان بار ترافیکی و تراکم تردد حمل و نقل و مسافر را از تنها مرز رسمی دو کشور واقع در میرجاوه-تفتان کاهش داده و بخشی از آن را به دومین مرز منتقل می‌کند که این مهم باعث تسهیل تردد و روان‌ترشدن حمل و نقل و حضور مسافر و رضایت بیشتر گردشگران و تسهیل شرایط حضور در ایران از طریق مرزهای ورودی سیستان و بلوچستان خواهد شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: این امر و فعال‌شدن سایر گذرگاه‌های رسمی مقدمات تبدیل‌شدن سیستان و بلوچستان به دروازه شبه قاره و نوید روزهای بهتر گردشگری از طریق افزایش مراودات اقتصادی و گردشگری دو کشور خواهد شد.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری پاکستان میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۳۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری ظهر شنبه در نشست ستاد اربعین استان مرکزی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۶۵ هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی به عنوان استان معین ایلام در بحث ستاد اربعین است، افزود: استان مرکزی در مسیر تردد بسیاری از استان‌ها و میزبان زائران در کریدور شمال به جنوب قرار دارد از این رو باید از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین بهره گیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به ملاحظات امنیتی در اربعین امسال تصریح کرد: در این شرایط تشکیل مواکب در مسیر ترددی زائران در استان، مرز مهران و عراق باید براساس نیاز سنجی و جانمایی ستاد اربعین و ستاد عتبات عالیات این استان صورت پذیرد.

نظری ادامه داد: مجموعه‌هایی که قصد راه اندازی مواکب را دارند باید از طریق ستاد اربعین این مهم را پیگیری کنند و مکان موکب را در مکان اعلامی از سوی ستاد قرار دهند.

وی تاکید کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی به هیچ وجه نباید بدون هماهنگی به مطالبات موکب‌ها در خصوص تأمین نیاز مواد غذایی پاسخ دهد.

رئیس ستاد اربعین استان مرکزی تصریح کرد: امسال باید ستاد اربعین به بهترین شکل مدیریت شود و شرایطی در پیاده روی اربعین حسینی فراهم شود که تنها دغدغه افراد زیارت باشد که در این راستا باید تمام ظرفیت استان و دستگاه‌های اجرایی بکارگیری شود.

نظری عنوان کرد: با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته در سال گذشته، ستاد اربعین استان در بین ستاد اربعین کشور حائز رتبه برتر شد که می‌طلبد اقدامات انجام شده سال گذشته، به عنوان پایه و اساس مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: تلاش بر این است که اعزام زائران به عتبات عالیات از مبدا استان مرکزی به صورت ریلی انجام شود.

وی تاکید کرد: فرمانداران شهرستان‌ها باید هر چه سریع‌تر ستاد اربعین را تشکیل داده و اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان نیز جلساتی را با حضور نمایندگانی از صنایع و ستاد اربعین تشکیل دهد.

کد خبر 6090195

دیگر خبرها

  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • طغیان ساکنان جزایر قناری/ درخواست محدود شدن تعداد گردشگران
  • گردشگران جشنواره «گیلاس کن»رشد ۵۰ درصدی داشته است
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی