Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع لبنانی گزارش دادند که امروز میشل عون و سعد حریری طی نشستی رایزنی‌های مربوط به تشکیل دولت را از سر می‌گیرند تا این پرونده در مدت کوتاه‌تری به نتیجه برسد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان اعلام کرد که فساد بزرگترین فاجعه در کشور است؛ زیرا مانند یک بیماری مزمن می‌ماند که همچنان در طول زمان ادامه می‌یابد و اگر از بین نرود هیچ اصلاحاتی در لبنان انجام نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

رئیس جمهوری لبنان خاطرنشان کرد که امروز مشکل ما تنها تشکیل دولت نیست، بلکه هم‌زمان با این روند درگیر مبارزه با فساد نیز هستیم.

وی اظهار داشت، جنگ ما با فساد و ریشه کنی آن بسیار دقیق است و ما هرگز عقب نشینی نخواهیم کرد؛ چرا که در این باره قول دادیم و سوگند یاد کردیم.

میشل عون گفت که فرانسه برای کمک به لبنان خواستار شفاف سازی امور مالی شده وسایر حامیان بین المللی لبنان نیز چنین شروطی دارند؛ با این حال می‌بینیم که برخی از افراد درگیر در پرونده های فساد همچنان مقاومت می‌کنند و حاضر به تسلیم شدن نیستند.

رئیس جمهوری لبنان گفت که ما قبل از انجام تحقیقات دقیق درباره اینکه چه کسی مرتکب خطاهای بزرگ و در نهایت منجر به هدر رفتن اموال دولت و شهروندان شده کسی را متهم نمی‌کنیم.

وی تاکید کرد که ما اکنون در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که آسیب‌های زیادی به روح و جسم آن وارد شده؛ اما بخش زیادی از این آسیب ها به طبقه فقیر جامعه تحمیل شده است. همچنین میزان فقر در میان شهروندان لبنانی روز به روز در حال افزایش است؛ بدون اینکه هیچ گونه اصلاحاتی در این زمینه انجام شود.

از سوی دیگر منابع کاخ ریاست جمهوری لبنان گزارش دادند که میشل عون منتظر برگزاری یک نشست با «سعد حریری» نخست وزیر مکلف لبنان است تا درباره راهکارهایی که می تواند منجر به تشکیل سریع دولت شود گفت و گو کنند.

منابع در این زمینه گزارش دادند که میشل عون پس از برگزاری نشستی با یکی از مقامات ارشد کاخ ریاست جمهوری این تصمیم را گرفته تا درباره آخرین فرمولی که حریری برای تشکیل دولت ارائه داده بود با او گفت‌وگو کند.

به گفته منابع رئیس جمهوری لبنان صادقانه آماده است تا درباره موضوعات اساسی که حریری درباره تشکیل دولت مطرح کرده گفتگو کند تا هر چه سریعتر چالش های مربوط به پرونده تشکیل دولت در این کشور حل شود. قرار است رایزنی‌ها میان سعد حریری درباره توزیع پست‌های وزارتی میان گروه‌های مختلف به ویژه راه های رسیدن به توافق درباره گزینه‌های پیشنهادی برای تصدی این پست‌هاست.

منابع مذکور اعلام کردند که رئیس جمهور لبنان در این زمینه رویکرد صریحی در پیش گرفته و خواستار تجدید نظر در روند توزیع پست های وزارتی میان مولفه های مختلف به ویژه درباره نمایندگان مسیحیان است.

این منابع گزارش دادند که ساختار مورد نظر حریری برای تشکیل دولت که همچنان مبهم بوده و در هفته اخیر موضوع اصلی مناقشه میان طرف های مربوطه در روند تشکیل دولت بوده است امروز مورد بررسی قرار می گیرد.

لبنان|حریری تشکیل دولت را به بعد از دوره ترامپ موکول می‌کند/ هشدار درباره توطئه‌های واشنگتن و خطر ترورها

منابع نزدیک به ریاست جمهوری لبنان همچنین با تاکید بر ضرورت یکسان سازی استانداردها در توزیع پست های وزارتی میان گروه های مختلف خاطر نشان کردند که امروز توپ در زمین سعد حریری است .

منابع مذکور تصریح کردند که نشست امروز میان میشل عون و سعد حریری که در نتیجه تلاش‌های «بشاره پتروس الراعی»، اسقف مارونی‌های لبنان و «عباس ابراهیم» مدیرکل امنیت عمومی لبنان برای نزدیک کردن دیدگاه ها صورت می گیرد متمرکز بر فعال سازی مجدد بحث های مربوط به تشکیل دولت و ارزیابی مرحله کنونی و فرمول قبلی که حریری ارائه کرده بود، می‌ ‌شود.

این منابع در پایان گفتند که دو طرف برای رسیدن به یک نتیجه عملی جهت تشکیل دولت در اسرع وقت کاملاً جدی هستند و در صورتی که یکسان سازی و وحدت استانداردها در روند تشکیل کابینه اعمال شود دستیابی به یک نتیجه مطلوب دور از انتظار نخواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس جمهوری لبنان گزارش دادند تشکیل دولت سعد حریری میشل عون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۳۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در این دیدار با قدردانی از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به‌ویژه محکومیت حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر رئیس دولت سیزدهم به چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دوطرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و گفت: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین با دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد.

وزیر دفاع چین در این دیدار خواستار آتش‌بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899821

دیگر خبرها

  • معلمان و کارگران، افسران جنگ فرهنگی و اقتصادی هستند
  • جایگاه ایران را در عرصه نبرد فرهنگی و اقتصادی تثبیت کنیم/ مسئولان از تولید ملی حمایت کنند
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • جذب نیروی بومی در صنایع شهرستان جم بسیار پایین است
  • دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد
  • تصاویر نادر رنگی از اوج قدرت آلمان نازی / ماشین‌های خودران در نیم قرن پیش / زنجیره اتفاقات پس از ترور رفیق حریری / تماشای زیبایی‌های جهان از آسمان با کیفیت 4K