Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه ها از تلاش دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در خصوص بررسی درخواست عربستان برای مصونیت محمد بن سلمان ولیعهد سعودی از محاکمه در دستگاه قضایی این کشور خبر دادند.

شبکه خبری المیادین به نقل از واشنگتن پست گزارش داد: دولت ترامپ درخواست عربستان برای مصونیت محمد بن سلمان ولیعهد سعودی از محاکمه توسط دستگاه قضایی آمریکا در ماجرای سعد الجبری را بررسی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادگاهی در آمریکا، پیشتر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان را در پی شکایت «سعد الجبری» مشاور امنیتی و رییس پیشین دستگاه اطلاعاتی این کشور، احضار کرد.

الجبری مشاور محمد بن نایف ولیعهد پیشین عربستان، علیه محمد بن سلمان و ۱۳ تبعه سعودی به اتهام تلاش برای قتل خود شکایت کرد و مدعی شد که بن سلمان در اکتبر ۲۰۱۸ یعنی چند روز پس از قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی در استانبول ترکیه گروهی را برای ترور وی به کانادا فرستاده است.

وی که زمانی رییس دستگاه اطلاعاتی عربستان بود و اکنون در کانادا در تبعید بسر می‌برد، چند ماه پیش با ارائه شکایتی به یک دادگاه آمریکایی گفت: محمدبن سلمان ولیعهد عربستان در سال ۲۰۱۸ میلادی تیمی را برای ترور وی (به کانادا) اعزام کرد اما این طرح از سوی مقامات کانادایی خنثی شد.

الجبری به دادگاه آمریکایی اعلام کرد که ماموران سعودی با ویزای توریستی و با همراه داشتن ابزارآلات ارّه کردن جسد و کشتن او وارد کانادا شده اند.

بن سلمان که بعد از کنار زدن ولیعهد پیشین و نشستن روی کرسی وی نتوانست مشروعیتی را به دست بیاورد به همین دلیل تلاش می کند از دست همه مخالفان خود رهایی یابد از جمال خاشقجی گرفته تا الجبری، اما قضیه الجبری با خاشقچی متفاوت است.

الجبری همچون بن سلمان رابطه خوبی با برخی مسئولان آمریکایی دارد و از حمایت آنها برخوردار است، گزینه ای که خاشقچی فاقد آن بود. / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بن سلمان ولیعهد محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۳۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات

به گزارش همشهری‌آنلاین، عبدالله العنزی، سفیر عربستان سعودی در ایران اعلام کرد که محمد نوار العتیبی، سرکنسول جدید این کشور در شهر مشهد مقدس خواهد بود و به محض اتمام اقدامات لازم، مأموریتش احتمالا در دو هفته آینده شروع خواهد شد.

کد خبر 846669 منبع: تسنیم برچسب‌ها ایران و عربستان خبر ویژه مشهد

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • (ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ
  • به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات