Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@21:17:14 GMT

وصول نسخه بیماران دیابتی سخت‌تر شد

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۱۳۷۳۱

وصول نسخه بیماران دیابتی سخت‌تر شد

به گزارش خبرنگار مهر، تا چندی پیش سخن از کمبود انسولین در داروخانه‌های خراسان‌جنوبی مطرح بود اما به نظر می‌رسد امروزه برخی بیماران دیابتی برای تهیه برخی از داروهای خوراکی خود نیز با مشکل مواجه می‌شوند که نمونه آن در مورد قرص کلی کلازید است.

بنا به گفته برخی از بیماران دیابتی خراسان‌جنوبی این دارو را قبلاً به راحتی از همه داروخانه‌های تهیه می‌کردند ولی در شرایط فعلی باید به چندین داروخانه مراجعه کنند تا بتوانند آن را تهیه و یا به قول معروف نسخه پزشک خود را وصول کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامرضا آهنی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دلایل کمبود برخی از انواع داروها در داروخانه‌های خراسان جنوبی را می‌توان از چند جهت بررسی کرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان‌کرد: مشکل تأمین دارو اگر کشوری باشد که باید به دلایل ملی چون تأمین منابع مالی مناسب و ارتباطات و قراردادهای با شرکت‌های تولید کننده (در مورد داروهای خارجی) و موضوع مواد اولیه اشاره کرد.

آهنی ادامه داد: برخی از انواع داروها نیز عموماً کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای همین در همه داروخانه‌ها یافت نمی‌شود.

وی افزود: البته برخی از مردم نیز به واسطه توصیه پزشک و یا به علت سابقه استفاده در مورد یک دارو حتماً آن را با یک برند خاص می‌خواهند که ممکن است آن دارو در بازار موجود بوده ولی برند مورد تقاضای برخی شهروندان نایاب باشد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند درباره این نکته که بیماران دیابتی علاوه بر انسولین با مشکل تأمین برخی داروهای خود چون کلی کلازید گاه با سختی‌هایی رو به رو می‌شوند، گفت: ما کمبودهای بازار دارو را از ابعاد مختلف همواره رصد می‌کنیم.

آهنی یادآور شد: در مورد داروی کلی کلازید هم ممکن است شهروندان برند خاصی از دارو را بخواهند ولی در هر حال نهایت تلاش ما بر تأمین نیاز بیماران است.

وی گفت: در مورد تأمین انواع انسولین نیز به جز در مورد یک مورد خاص «انسولین لانتوس یا همان گلارژین طولانی اثر»، دیگر مشکل وجود ندارد و از طرف دیگر توزیع انسولین ساماندهی شده و فقط به بیماران دیابتی داده می‌شود.

کد خبر 5100963

منبع: مهر

کلیدواژه: دیابت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیرجند ویروس کرونا شب یلدا روز پرستار شیراز آمار کرونا پرستار عکس استانها شهرکرد کرمانشاه بوشهر شیوع کرونا گرگان قاسم سلیمانی شهرستان کرج بیماران دیابتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۳۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: مهدی رضایی گفت: با توجه به احتمال قطعی سامانه در زمان دریافت خدماتی که به صورت الکترونیک تجویز شده‌اند، از پزشکان درخواست شود تا اطلاع ثانوی، در صورت تجویز الکترونیک، نسخه کاغذی و یا پرینت نسخه الکترونیک را با درج مهر و امضا در اختیار بیمه شدگان قرار دهند.
رضایی تاکید کرد:همچنین در صورت عدم امکان نسخه نویسی الکترونیک یا قطعی سامانه با تشخیص مدیرکل استان، صدور نسخه کاغذی به عنوان روش جایگزین استفاده شود.
وی افزود:هموطنان می‌توانند از طریق سامانه شهروندی اقدام به چاپ نسخه الکترونیک خود نماید، همچنین در صورت ممهور نشدن چاپ نسخه توسط پزشک، مهر و امضای کارشناس ادارات کل بر روی پرینت نسخ، به منزله تایید وجود و صحت نسخه الکترونیک می‌باشد.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه داروخانه‌ها می‌توانند اقدام به ثبت تمامی اقلام داروئی نسخ کاغذی در سامانه تایید خدمات نمایند، تاکید کرد: در صورتی که تنظیمات نرم افزار داروخانه منطبق بر سامانه اعلام نرخ دارو (mdp.ihio.gov.ir) انجام شده باشد، ثبت اقلام غیر پرونده‌ای در نرم افزار داروخانه جهت محاسبه قیمت کفایت می‌نماید. رضایی ن گفت: پرداخت سهم صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، برای بیمه شدگان مشمول در قالب خسارت متفرقه قابل انجام است. وی بیان کرد: تا زمان پایداری سامانه، منعی بابت پذیرش نسخه کاغذی دارو‌هایی که دارای شرط اجباری تجویز الکترونیک بوده اند، وجود ندارد.

دیگر خبرها

  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش
  • ابداع جوراب‌هایی الکترونیکی برای رهایی‌بخشی بیماران دیابتی از زخم پا
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند