Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@00:08:21 GMT

آسیای مرکزی در 24 ساعت گذشته

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۱۳۷۸۶

آسیای مرکزی در 24 ساعت گذشته

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، خیز آرام ترکیه برای نفوذ در مراکز آموزشی قرقیزستان، سفر «عبدالله عبدالله» به تاجیکستان و آغاز تولید واکسن روسی «اسپوتنیک 5» در قزاقستان، تنها بخشی از مهمترین اخبار آسیای مرکزی در 24 ساعت گذشته می‌باشد.

ترور شهید «فخری زاده» تکمیل پازل تروریستی واشنگتن-تل‌آویو

ترور شهید "فخری زاده"تکمیل پازل تروریستی اسرائیل و آمریکا برای فشار بر ایران و برون‌رفت آنها از شکست های اخیر در منطقه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیز آرام ترکیه برای نفوذ در مراکز آموزشی قرقیزستان

در دیدار مقامات ارشد ترکیه و قرقیزستان بار دیگر «آنکارا» بر افزایش حضور فرهنگی این کشور در «بیشکک» به خصوص در زمینه آموزش تاکید کرد.

استقبال «عبدالله» از مشارکت تاجیکستان در روند صلح افغانستان

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان امروز در ادامه سفر دو روزه خود به «دوشنبه» با نخست وزیر تاجیکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

مبارزه با تروریسم محور رایزنی مقامات ازبکستان و لتونی

چهارمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های متقابل ازبکستان و لتونی با موضوع مبارزه با جرائم سازمان‌یافته، تروریسم، قاچاق مواد مخدر و روانگردان با حضور مقامات ارشد دو کشور برگزار شد.

کارشناس قرقیز: بی‌اعتباری در احزاب سیاسی قرقیزستان موج می‌زند

کارشناس سیاسی قرقیز با اشاره به تحولات اخیر این کشور گفت: احزاب سیاسی قرقیزستان با اقداماتی که در یک سال گذشته انجام دادند، خود را بی اعتبار کردند.

خیز صهیونیست‌ها برای حضور در تاجیکستان به بهانه کرونا

سازمان توسعه همکاری‌های بین المللی و عمران وزارت خارجه اسرائیل «ماشاو» از کمک به تاجیکستان در جهت مبارزه با کرونا خبر داد.

کاهش 13 درصدی مبادلات تجاری خارجی ازبکستان

کمیته آمار ازبکستان اعلام کرد مبادلات بازرگانی خارجی این کشور در 11 ماه سال 2020 میلادی به 32 میلیارد و 900 میلیون دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی 12.9 درصد کمتر است.

توافق برقی ترکمنستان و افغانستان با تعرفه‌های ترجیحی

ترکمنستان و افغانستان توافقنامه تکمیلی در زمینه صادرات و خرید برق امضا کردند.

آغاز تولید واکسن روسی «اسپوتنیک 5» در قزاقستان

نخست وزیر قزاقستان امروز از مجتمع دارویی «قراغندی» این کشور بازدید و در جریان این سفر فرآیند تولید واکسن ضد کرونا ساخت روسیه آغاز شد.

صلح افغانستان؛ محور دیدار عبدالله و رئیس مجلس تاجیکستان + تصاویر

روند صلح، روابط دوجانبه و حمایت منطقه‌ای از صلح افغانستان در دیدار رئیس شورای مصالحه ملی افغانستان با رئیس مجلس تاجیکستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وام 500 میلیون دلاری بانک توسعه اسلامی به ازبکستان

بانک توسعه اسلامی برای اجرای دو طرح بزرگ در ازبکستان به این کشور 509 میلیون و 200 هزار دلار وام اختصاص داد.

انتهای پیام/.

 

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه آسیای مرکزی اسرائیل افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۳۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرقیزستان حریف افغانستان برای صعود به جام جهانی شد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، صعود تیم ملی فوتسال ازبکستان به جمع چهار تیم نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا و استفاده از سهمیه صعود به جام جهانی که خودشان میزبان هستند باعث برگزاری دیدار‌های حذفی برای انتخاب تیم پنجم شد تا اینگونه شانسی مجدد به تیم‌های حذف شده در مرحله قبلی برای تلاش در مسیر رفتن به جام جهانی داده شود.   در نخستین بازی مرحله حذفی برای انتخاب تیم پنجم قاره آسیا، افعانستان امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه به مصاف عراق رفت که با پیروزی ۵ به ۳ به سود افغان‌ها همراه بود.   دیگر دیدار این مرحله هم بین تیم‌های ویتنام و قرقیزستان برگزار شد که به پیروزی ۳ به ۲ قرقیز‌ها انجامید؛ بنابراین تیم‌های افعانستان و قرقیزستان برای انتخاب پنجمین تیم قاره کهن به مصاف هم خواهند رفت.

دیگر خبرها

  • ازبکستان به عنوان سومی جام ملت‌های فوتسال آسیا رسید
  • واکنش AFC به صعود افغانستان به جام جهانی فوتسال
  • چند ساعت تا تکمیل پازل 24 تیمی جام جهانی
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • پایان رویای شیرهای تاجیک در یکقدمی فینال
  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها؛ افغانستان در آستانه تاریخ‌سازی
  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها/ امید افغانستان به جهانی شدن
  • طرح ازبکستان برای اتصال از افغانستان به آسیای مرکزی
  • قرقیزستان حریف افغانستان برای صعود به جام جهانی شد
  • طرح ازبکستان برای کریدور لجستیکی از افغانستان به آسیای مرکزی