Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسن زاده با اشاره به غربالگری ۹۰۰ هزار خانوار تهرانی در طرح شهید سلیمانی گفت: این آمار نشان دهنده این است که تقریبا یک سوم افراد ساکن در تهران توسط بسیجیان آموزش داده شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سردار سرتیپ دوم پاسدار حسن حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در برنامه امشب تهران ۲۰ درباره طرح شهید سلیمانی که برای کنترل بیماری کرونا اجرا شد، اظهار کرد: این طرح یک طرح ملی است که بین سپاه، بسیج و مجموعه وزارت بهداشت در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از ۴۰ روز است که این طرح آغاز شده و کارشناسان وزارت بهداشت  موضوعات و مشکلاتی را مبنی بر اینکه مراجعات دیرهنگامی بیمارستان‌ها داشتیم مطرح کرده اند.

 

وی ادامه داد: در روز‌های گذشته طبق گفته معاون وزیر بهداشت در صدا و سیما میزان افراد بستری شده افزایش پیدا می‌کرد و از طرفی شیوع بیماری کرونا در اعضای خانواده نیز در حال افزایش بود. تردد این افراد برای رسیدن به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها باعث می‌شد تا در نقش افراد ناقل بیماری این ویروس را به سایر مردم انتقال دهند.  

 

سردار حسن زاده گفت: در طرح شهید سلیمانی موضوع مدنظر همه افراد حاضر در این طرح محله محور  کردن درمان و پیشگیری بود و به این منظور باید به شبکه بهداشت و درمان کمک می‌کردیم تا در محله‌ها بیشتر فعال باشند. در همین راستا آن‌ها می‌بایستی تا جایی که امکان داشت تردد مردم را برای مشاوره‌های پزشکی و درمانی آن‌ها کاهش می‌دادند. برای این طرح تیم‌های ما به فضل الهی شکل گرفته و ما ۳ نوع گروه را در طرح شهید سلیمانی داریم.

 

وی افزود: یکی از این گروه‌ها گروه‌های مراقبتی هستند که سازماندهی آن‌ها با بسیج و آموزش آن‌ها نیز با وزارت بهداشت است و در مراکز بهداشتی به کادر درمان یاری می‌رسانند. البته تعداد مراکز بهداشت در شهر تهران نسبت به جمعیت این شهر بسیار کم است که برای رفع این مشکل با همکاری شهرداری تهران، آموزش و پرورش و مساجد مراکز بهداشت را توسعه دادیم و بخش قابل توجهی از این مراکز افزایش پیداکرده و مجهز شده اند. ما در حوزه گروه‌های مراقبتی بیش از یک هزار گروه را ساماندهی کرده ایم که  پس از آموزش در حال کمک به کادر درمانی کشور هستند. 

 

فرمانده سپاه تهران بزرگ با بیان اینکه یکی دیگر از گروه های حاضر در این طرح، گروه های حمایتی هستند، اظهار کرد: تیم های حمایتی را در بسیج تشکیل دادیم که کار آن ها مراجعه به درب منازل مردم و ارائه آموزش های مختصر با یک بروشور کامل به خانواده های تهرانی است. در این بروشور ها علاوه بر تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، مجموعه ای از توصیه هایی که باید خانواده ها درباره جلوگیری از بیمار شدن و کارهایی که باید در هنگام مواجهه با علائم بیماری کرونا بدانند در این بروشور ها ارائه شده است. 

 

وی افزود: در این بروشورها دستورالعمل کارهایی که باید در هنگام ابتلا به بیماری کرونا مانند قرنطینه خانگی و فعالیت هایی که باید پس از ابتلا و ترخیص از بیمارستان باید انجام بدهند به مردم ارائه شده است. این مطالب با کمک کارشناسان بهداشت و درمان مکتوب شده و توسط بسیجیان به مردم توضیح داده می شود. در این بروشورها به مردم توصیه شده است که اگر خانواده ها در مورد تمام ابعاد این بیماری و آثار و نتایج آن دارند با شماره تماس‌های لازم درج شده یا با تماس با شماره ۴۰۳۰ نزدیک ترین مرکز سلامت به مردم معرفی شده و مشاوره های پزشکی لازم را به مردم ارائه می دهند. گروه های حمایتی خدمات دیگری مانند تامین بسته های معیشتی - بهداشتی و برخی دیگر از اقدامات هدفمند را هم انجام می دهند. 

 

سردار حسن زاده گفت: سومین گروه که در این راستا تشکیل شده گروه های نظارتی است. گروه  های نظارتی باید به کمک دستگاه های اجرایی مانند بهداشت و درمان آمده و با نظارت در اماکن عمومی و بر روی اصناف و مکان های دیگر توصیه های لازم را برای اجرای هر چه بهتر دستورالعمل های بهداشتی را هم به آن ها ارائه کنند. خوشبختانه همه مردم به ویژه مردم تهران در این چند هفته به نحو احسن در حال رعایت دستورالعمل های بهداشتی هستند. همین همکاری مردم هم باعث شده تا نتایج خوبی در این طرح به دست بیاوریم.

 

وی افزود: در این چند هفته اخیر شاهد کاهش مبتلایان و مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها و به فضل خدا کاهش افراد بستری شده در بیمارستان ها و بخش مراقبت های ویژه هستیم. این روند نشان دهنده اجرای صحیح و موثر پیشگیری و درمان در محل است. 

 

فرمانده سپاه تهران بزرگ درباره گروه‌های حاضر در طرح شهید سلیمانی برای مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: گروه‌های مراقبتی ما در حال توسعه هستند و تا امروز یک هزار و ۳۱۳ گروه مراقبتی را ساماندهی کرده و آموزش دادیم که در حال فعالیت برای کمک به کادر درمانی هستند. بخش از فعالیت‌های این گروه‌ها در صبح‌ها و بخشی دیگر در بعدازظهر‌ها توسط خواهران و برادران بسیجی انجام می‌شود. ۶ هزار و ۲۸۰ گروه سه نفره مراقبتی با پوشش مناسب به درب منازل مراجعه می‌کنند. در مجموع بیش از ۲۰ هزار نفر در شهر‌ها در حال مراجعه به خانه‌های مردم هستند و ۱۰ هزار نفر دیگر در گروه‌های ۸ تا ۱۰ نفره نیز در مراکز بهداشت و سلامت فعالیت می‌کنند.

 

وی در پاسخ به این سوال که چرا تردد و فعالیت گروه‌های جهادی مقابله با کرونا در شهر تهران محسوس نیست، اظهار کرد: تهران یک شهر بزرگ با جمعیت بسیار است و در شهر تهران بیش از ۹۰۰ هزار مراجعه به منازل داشته ایم. این کار در حالی صورت گرفته است که جمعیتی در حدود ۳ میلیون خانوار در تهران بزرگ زندگی می‌کنند. این آمار نشان دهنده این است که تقریبا یک سوم افراد ساکن در تهران توسط بسیجیان آموزش داده شده اند.  تیم‌های سه نفره به خانه‌های مردم مراجعه کرده و به غربالگری مردم می‌پردازند و اگر کسی دچار بیماری شده باشد تیم پزشکی بیمار را در منزل مورد مراقبت قرار می‌دهد و اگر کسی امکان قرنطینه در منزل نداشته باشد در مکان‌های اقامتی مناسب مورد مراقبت قرار خواهند گرفت.

 

سردار حسن زاده در پاسخ به سوال دیگری درباره نحوه پراکندگی توزیع خدمات در تهران گفت: ما در تمام مناطق شهر تهران ناحیه ها، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج را داریم که در همه نقاط شهر تهران مستقر هستند. پراکندگی خدمت رسانی هم بر حسب تعداد جمعیت در آن منطقه هاست؛ لذا در مناطق با جمعیت بیشتر تعداد گروه‌های بیشتری هم حضور دارند تا مردم را غربالگری کنند.

 

وی افزود: با توجه به گستره جمعیتی تهران بزرگ پیش بینی می‌کنیم تا ۴۵ روز دیگر تمام خانواده‌ها و ساکنان شهر تهران یک بار توسط گروه‌های غربالگری بسیج غربالگری شده باشند. البته مراجعه به خانه‌های مردم تنها یکبار انجام می‌شود و در این مراجعه تمام خانوار‌ها به مراکز بهداشتی متصل می‌شوند تا رهنمود‌های مورد نیاز خود را از آن‌ها دریافت کنند.

 

فرمانده سپاه تهران بزرگ با اشاره به سایر ابعاد طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: اگر خانواده‌هایی که دارای بیمار هستند و یا اینکه علائم بیماری را دارند تا دو هفته از طریق یک مرکز بهداشت مشخص به طور دائم رهگیری می‌شوند و حتی این کار در اطرافیان آن خانوار نیز رخ می‌دهد. در حوزه تست و آزمایش نیز از مردم در مواقع خاص مانند سن زیاد فرد یا افراد به خانه‌های مراجعه می‌شود و از آن‌ها تست گرفته می‌شود.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا کرونا طرح شهید سلیمانی بیمارستان ها بیماری کرونا مراکز بهداشت توسط بسیجیان فرمانده سپاه تهران بزرگ خانواده ها شهر تهران حسن زاده گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۳۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان گفت: این پویش از امروز به مدت چهار روز با هدف آموزش بهداشت دهان دندان، معاینه، شناسایی و غربالگری مشکلات دندان بین دانش‌آموزان انجام می‌شود.
فریبرز جباری پیش بینی کرد: در این طرح حدود ۵۰۰۰ دانش آموز مقطع ابتدایی تحت پوشش غربالگری قرار بگیرند.
شهرستان لردگان در فاصله ۱۹۸ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم یادواره شهدا به همت بسیجیان در خوی + فیلم
  • برگزاری کلاس‌ بازیگری برای دانش‌آموزان تهرانی | نقش‌آفرینی هنرجوها در سریال‌های تلویزیونی
  • پیش بینی غربالگری ۵ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در لردگان
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • به صرف لبخند ؛ اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان