Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جان برنان» آخرین رئیس سیا در دولت سابق آمریکا وجود «بیگانه» و حیات در کائنات و احتمال بازدید زمین توسط آنها را محتمل دانست.

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) هفته گذشته در جریان مصاحبه با «تایلر کاوئن» اقتصاددان آمریکایی با این سوال روبرو شد که آیا غیر از کره زمین در کائنات حیات وجود دارد و این احتمال هست که نیروهای بیگانه از سیاره زمین دیدن کنند؟

کاوئن نظر جان برنان رئیس پیشین سیا را درباره انتشار چندی قبل ویدئوی «اجسام ناشناس پرنده» (UFO) و پرواز خلبانان نیروی دریایی آمریکا در نزدیکی این اجسام جویا شد و از او درباره اینکه آیا نیروهای بیگانه در عالم آفرینش وجود دارد یا نه، سوال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنان که مدتی را هم در دولت باراک اوباما مشاور کاخ سفید در امور امنیت داخلی آمریکا بود، در پاسخ به این سوال وجود حیات در عالم آفرینش غیر از کره زمین و همچنین وجود بیگانه‌ها را محتمل خواند.

رئیس پیشین سیا گفت: «من برخی از این ویدئوهای خلبانان نیروی دریایی را دیدم و باید به شما بگویم که وقتی شما به آنها نگاه می‌کنید واقعا فیلم‌های حیرت آور است».

به گفته وی اولین کار یک مامور تحلیل سیا جمع آوری هر چه بیشتر اطلاعات درباره آن اجسام ناشناس پرنده است.

برنان تصریح کرد: «شما واقعا باید با ذهنی باز به سراغ (اجسام پرنده ناشناس) بروید اما هر چه می‌توانید باید داده و اطلاعات جمع آوری کنید و هر چقدر که ممکن است درباره این موضوع از تخصص مورد نیاز استفاده کنید».

این مقام ارشد سابق اطلاعاتی آمریکا این احتمال را که ریشه برخی از این اجسام پرنده ناشناس فرازمینی است، رد نکرد.

او گفت: «وقتی مردم درباره این موضوع حرف می‌زنند که آیا یک حیات دیگر به غیر از حیات موجود در (ایالات) متحده، جهان و کره زمین وجود دارد؟ حیات به طرق مختلف معنا شده است. به نظر من، خودرایی و خودبینی است که ما اعتقاد داشته باشیم هیچ شکل دیگری از حیات در نقطه‌ای از این کائنات وجود ندارد. درباره اینکه شکل این حیات چگونه شاید باشد، نظرات بسیار متفاوتی وجود دارد».

برنان افزود: «به نظر من، برخی از پدیده ای که ما می‌بینیم و در آینده هم خواهیم دید و همچنان غیرقابل توضیح است شاید نوعی از پدیده‌ای باشد که نتیجه چیزی باشد که ما هنوز درکش نمی‌کنیم و این پدیده شامل نوعی فعالیت باشد که به اعتقاد برخی احتمالا همان یک نوع متفاوت از حیات است».

«نیک پاپ» کارمند سابق وزارت دفاع انگلیس و مسئول و محقق اجسام پرنده ناشناس در این وزارتخانه، به اظهارات رئیس پیشین سیا واکنش نشان داد و اعلام کرد، این سخنان برنان باعث برانگیختن کنجکاوی وی شده است.

این عضو سابق وزارت دفاع انگلیس در مصاحبه روز دوشنبه (دیروز) با فاکس نیوز گفت: «وقتی من ابتدای مصاحبه (برنان) را شنیدم با خودم فکر کردم که او قصد دارد به آرامی اوضاع را پیش ببرد».

پاپ ادامه داد: «اما او در ادامه شروع به گمانه‌زنی درباره این موضوع کرد که برخی از مردم "احتمالا بگویند یک نوع متفاوت از حیات است" و به نظر من این صحبت او بسیار عجیب بود».

وی افزود: «هر چند شاید این حرف از دهان او در رفته باشد و بدون اراده در یک موقعیت دشوار مطرح شده باشد اما شنیدن این حرف او که فقط همان ویدئوی رصد نیروی دریایی آمریکا از اجسام پرنده ناشناس نیست و "شاید پدیده ای باشد که ما در آینده شاهدش باشیم"،  مرا به شدت به خود جذب کرد چرا که او انگار داشت درباره بروز برخی اتفاق‌ها در آینده صحبت می‌کرد».

اظهارات برنان و پاپ درباره احتمال وجود حیات و نیروهای بیگانه در کاونات در شرایطی مطرح شده که اردیبهشت ماه سال جاری پنتاگون رسماً سه ویدئو از اجسام ناشناس پرنده را که پیشتر برای عموم فاش شده بود، منتشر کرد.

وزارت دفاع آمریکا مجوز انتشار این سه ویدئو محرمانه را که یکی از آنها در نوامبر ۲۰۰۴ و دو ویدئو دیگر در ژانویه ۲۰۱۵ ضبط شده‌ بودند، صادر کرد.

پنتاگون البته در بیانیه صادر شده خود تصریح کرد: «پدیده‌های هوایی مشاهده شده در این نوارهای ویدئویی همچنان "ناشناخته" هستند».

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: علوم فضایی جان برنان سیا آمریکا بیگانه حیات کائنات کره زمین رئیس پیشین سیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۳۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ فرمانده حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: قاچاقچیان که از کنگاور استان کرمانشاه در حال حمل پرنده‌ها بودند، شناسایی و بامداد هفتم اردیبهشت در گلوگاه انتظامی شهید زارعی همدان دستگیر شدند.

رضا دانش پژوه با اشاره به اینکه در این زمینه ۷ نفر بازداشت و به مراجع قضایی تحویل داده شدند، افزود: جوجه چکاوک‌ها ۴۶۳ قطعه بودند که هم اکنون در اداره کل محیط زیست نگهداری و تغذیه می‌شوند.

او همچنین گفت: چکاوک‌ها نقش موثری در چرخه محیط زیست دارند و از آفت کش‌های طبیعی به شمار می‌روند.

 مدیر نظارت بر امور حیات وحش استان همدان هم گفت: حذف یکباره این شمار پرنده ممکن است به انقراض منطقه‌ای چکاوک‌ها منجر شود.

عیرضا محمدی افزود: این جوجه چکاوک‌ها یک تا دو هفته باید توسط محیط بانان تغذیه شوند و سپس به طبیعت باز گردند.

دیگر خبرها

  • رسانه‌های بیگانه چگونه مانع از دیدن اخبار خوب کشور شدند
  • ببینید | حضور ترسناک یک کورکودیل در حیات یک خانه‌!
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • (ویدئو) اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • فیلم| واکنش رسانه‌های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی
  • مذاکرت مثبت لوپتگی با میلان
  • واکنش رسانه های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • ترورهای حسن صباح و پیروانش هدفمند بود / سریال حشاشین با واقعیت بیگانه است