Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل جلسه توجیهی طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» به همت جهاددانشگاهی در بخشداری هیر برگزار شد.

در این جلسه که یکم دی ماه مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل با اشاره به روند اجرای این طرح ملی در استان، اظهار کرد: گسترش و توسعه مشاغل خانگی، زمینه‌ افزایش مشارکت مردم در رونق اقتصاد و اشتغال را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میثم ضارب‌نیا از ثبت‌نام دو هزار و 50 متقاضی از استان اردبیل در این طرح خبر داد، افزود: اولویت‌های شغلی این طرح با توجه به مزیت، نیاز استان و همفکری دستگاه‌های متولی اشتغال استان شناسایی شده است که پس از پایان ثبت پایش و ارزیابی متقاضیان جهت برگزاری دوره‌های توانمندسازی، ارائه مشاوره و هدایت متقاضی انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: فاز سوم این طرح اتصال به بازار، برندسازی و اتصال به بنگاه‌های بالادستی است که این امر با همراهی پیشران‌ها با جهاددانشگاهی محقق می‌شود.

مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اردبیل با بیان اینکه اتصال به بازار از فرصت‌های متمایز و ویژه در این طرح است، یادآور شد: در اجرای الگوی نوین اشتغال‌زایی برای ایجاد کسب وکار، تسهیلات به متقاضیان اعطا نخواهد شد بلکه با توانمندسازی، تامین مواد اولیه و زمینه فروش و عرضه محصول توسط پیشران‌ها فرصت شغلی پایدار خانگی فراهم خواهد شد.

ضارب‌نیا بیان کرد: فعالیت اقتصادی در محیط خانه امکان مشارکت اعضای خانوار برای انجام فعالیت اقتصادی مشترک را فراهم و از رفت و آمدهای شهری و صرف هزینه جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: برای اجرای موفق این طرح با بهره‌مندی از ظرفیت دستگاه‌های متولی اشتغال می‌توان متقاضیان مشاغل خانگی را در این بخش از طریق اطلاع‌رسانی شناسایی و با ورود مشمولان به این طرح دغدغه اشتغال آن‌ها را برطرف کرد.

در این جلسه بخشدار هیر به اهمیت توسعه مشاغل خانگی در شهرستان اشاره و تصریح کرد: با اهتمام بر فرصت‌های شغلی شناسایی شده توسط جهاددانشگاهی استان در این طرح، می‌توان کسب و کارهای خانگی را به خوبی در جهت احصا نیازها هدایت و توسعه بخشید.

مهران امانی با بیان اینکه توسعه مشاغل خانگی توازن بین کسب و کارها ایجاد و تولید و اشتغال را تقویت می‌کند، اظهار کرد: توجه به آموزش، توانمندسازی و اتصال به بازار در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از نقاط قوت این طرح است که باید این مرحله با برنامه‌ریزی مناسب توسط جهاددانشگاهی به انجام برسد.

وی یادآور شد: این طرح با توانمندسازی و اتصال به بازار به کسب و کارهای خانگی جهت داده و افزایش درآمد و ثروت در جامعه را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مشاغل خانگی استانی اقتصادی توسعه مشاغل خانگی اتصال به بازار طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۳۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم در هر کاری رمز موفقیت در آن کار است

امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج اظهار کرد: سنندج مرکز دین و عرفان و شهر مسجد و مناره و زادگاه بابا مردوخ‌ها، اردلانی‌ها و در مجموع جوانمردان و شیرزنانی است که نام پر آوازه آنها همواره بر تارک تاریخ درخشیده است.

امام جمعه اهل سنت سنندج با تبریک هفته کار و کارگر، تصریح کرد: کارگران تلاشگران به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید هستند.

ماموستا رستمی با بیان اینکه پیامبر مکرم اسلام در مورد کارگران می‌فرمایند، قبل از خشک شدن عرق کارگران حق و حقوق‌شان را پرداخت کنید، افزود: توجه پیامبر مکرم اسلام به افرادی که نقش مهمی در به حرکت درآوردن چرخ‌های توسعه و تولید دارند نگاه از جایگاه ویژه آنان دارد.

وی تصریح کرد: امنیت کشور، امنیت مردم، اجرای عدالت، رسیدگی به مشکلات، ایجاد اشتغال برای جوانان از مسائل بسیار مهمی است که خوشبختانه در کشور ما توجه خاصی به آن صورت می‌گیرد.

وی افزود: دولت سیزدهم به بهترین شیوه توان خود را در مسیر رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال جوانان گذاشته و خوشبختانه شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه هستیم.

وی بر لزوم همکاری مردم با مسئولان برای تحقق شعار سال تاکید کرد و افزود: مشارکت مردم در هر کاری رمز موفقیت در آن کار است به همین دلیل رهبر معظم انقلاب در شعار امسال از عبارت «جهش تولید با مشارکت مردم» استفاده کردند.

امام جمعه سنندج در ادامه به وضعیت مردم فلسطین و غره هم گریزی زد و گفت: از یک سو شهادت بی‌شمار مسلمان و زخمی شدن تعداد زیادی زن، مرد و کودک در فلسطین اشغالی یک درد بزرگ است و بی‌تفاوتی سران و ممالک اسلامی و مجامع بین‌الملل درد بزرگتر است.

وی تصریح کرد: سکوت مجامع بین‌المللی در برابر این ظلم عظیمی که به مردم مسلمان و بی‌گناه غزه صورت می‌گیرد جای سوال دارد باید به حال آینده بشریت گریست.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • مشارکت مردم در هر کاری رمز موفقیت در آن کار است
  • همه کارهای انجام شده باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه