Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سالاری با اشاره به میزبانی ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد در « رواق قلم» گفت: هدف و چشم انداز ما در این رواق، تربیت ۲۰۰ نویسنده و داستان نویس مسجدی در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام مظفر سالاری، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد در نخستین وبینار کشوری« رواق قلم» صبح امروز به صورت مجازی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت توجه به هنر و اهمیت داستان نویسی گفت: هنر زبان رسای جامعه است که ما می توانیم بسیاری از اتفاقات و مشکلات را در جامعه در این قالب بررسی کرده و تاثیرگذاری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: یکی از رموز موفقیت قرانُ هنری بودن و داستانی بودن آن است و الگویی برای فعالیت های فرهنگی و هنری است که یک سوم قرآن قصص و سرگذشت ها هستند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد ادامه داد: ما هر پیام و آموزه ای را با رسانه داستان می توانیم جهانی کنیم و معتقدیم زمانی باید این جریان ترجمه در کشور ما معکوس شود که از مطالبات رهبری است زیرا سیل ویران گر آثار ترجمه در کشور ما آسیب می زند.

 

حجت الاسلام سالاری بیان کرد: امیدواریم زمانی برسد که آثار تالیفی وطنی ترجمه شود و در اختیار جهانیان قرار گیرد و این هدف بزرگ ما است که واقعا نیز عملی است اما شرط آن تربیت نویسندگان و شاعران خوب است.

 

وی ادامه داد: در فاز دوم فهما شاهد تخصصی شدن فعالیت ها هستیم و ما معتقدیم که اگر حرکت اصیلی بایستی اتفاق بیافتد از دو جایگاه و پایگاه مسجد و حوزه علمیه آغاز شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: امیدواریم رواق قلم بتواند تکالیف خود را به خوبی انجام دهد.

 

وی بیان کرد: امسال رواق قلم را با شیوه آسان شروع کردیم که عبارت از آشنایی با شعر و داستان است که بحث شعر با حضور زکریا اخلاقی و بحث داستان نیز با بنده انجام می شود.

 

حجت الاسلام سالاری گفت: اگر بتوانیم در کانون های مساجد در بازه زمانی 5 ساله تعداد 200 نویسنده خوبی تربیت کنیم شاهد تقویت و تغییر در وضعیت کتاب و فرهنگ در جامعه می شویم.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: رواق قلم مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد شبستان یزد ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد حجت الاسلام رواق قلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۳۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تران آن هونگ رییس داوران جشنواره فیلم شانگهای ۲۰۲۴ شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، تران آن هونگ کارگردان و فیلمنامه‌نویس فرانسوی- ویتنامی به عنوان رییس هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای انتخاب شد.

این جشنواره در بیانیه‌ای گفت این نویسنده و فیلمنامه‌نویس در آثارش فرهنگ‌های شرقی و غربی را با حساسیت، ظرافت و سبکی رمانتیک با هم در آمیخته است.

فیلم‌های او عبارتند از «بوی پاپایای سبز» محصول ۱۹۹۲ برنده دوربین طلای کن ۱۹۹۳، «سایکلو» محصول ۱۹۹۵ با بازی تونی لیونگ چیو وای، «شعاع عمئی آفتاب» محصول ۲۰۰۰، فیلم مهیج انگلیسی زبان «من با باران می‌آیم» محصول ۲۰۰۹ با بازی جاش هارتنت، «جنگل نروژی» محصول ۲۰۱۰ که با اقتباس از رمان مشهور هاروکی موراکامی ساخته شد و جایزه فیپرشی جشنواره استانبول را کسب کرد، «ابدیت» محصول ۲۰۱۶ و جدیدترین فیلمش «طعم چیزها» یا «اشتیاق دودن بوفان» محصول ۲۰۲۳ با بازی ژولیت بینوش که سال پیش جایزه بهترین کارگردانی کن را برای او به ارمغان آورد ونماینده فرانسه در اسکار شد.

کسب عنوان رییس هیات داوران نشان دهنده بازگشت کارگردان به جشنواره شانگهای است که پیش از این در سال ۲۰۱۱ یکی از اعضای هیات داوران جشنواره شانگهای بود و شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز را برای «سایکلو» در کارنامه دارد.

بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم شانگهای از ۱۴ تا ۲۳ ژوئن (۲۵ خرداد تا ۳ تیر) برگزار می‌شود.

کد خبر 6092729

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • تران آن هونگ رییس داوران جشنواره فیلم شانگهای ۲۰۲۴ شد
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی