Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@00:01:33 GMT

راه‌اندازی ۵۲ مرکز موقت در طرح شهید سلیمانی

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۱۴۲۱۹

راه‌اندازی ۵۲ مرکز موقت در طرح شهید سلیمانی

دکتر بابک عشرتی روز سه شنبه افزود: از ابتدای آذر ۱۳۹۹ و آغاز اجرای طرح شهید سلیمانی ۵۲ مرکز موقت با همکاری بسیج، امور مساحد و شهرداری ها در غرب و شمال غرب تهران و پنج شهرستان شهریار، بهارستان، شهرقدس، رباط کریم، ملارد و قدس راه اندازی شد.

وی افزود: این مراکز مسوولیت بررسی وضعیت اطرافیان در تماس با فرد مبتلا از جمله خانواده، دوستان و همکاران وی را بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران به تحویل کیت آزمایش تشخیص سریع کرونا به دانشگاه های علوم پزشکی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: انجام آزمایش تشخیص سریع کرونا از دیگر خدماتی است که به منظور شناسایی سریع مبتلایان در این مراکز موقت انجام می شود.
عشرتی همچنین گفت: تعداد مراکز منتخب کووید ۱۹ در حال حاضر به ۳۲ مرکز رسیده که در قالب مراکز ۱۶ ساعته فعالیت دارند.
وی تاکید کرد: در مراکز منتخب فقط افرادی که دارای علایم بیماری هستند، پذیرش می شوند و پیگیری حال افراد مبتلای قطعی بر اساس آزمایش پی سی آر به عهده کارشناسان این مراکز است.

به گزارش ایرنا، در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و پیرو تفاهم‌نامه سازمان بسیج مستضعفین، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ایران به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور از اول آذرماه ۹۹ طرح مشترکی به‌نام شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی در حال اجرا است.

این طرح سه فاز و سطح مداخله دارد؛ مرحله اول، فاز مراقبت است که طبق تفاهم با وزارت بهداشت در سطح تهران بزرگ، پایگاه‌های سلامت، مراکز جامع و مراکز منتخب در اختیار مجریان این طرح قرار گرفته اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران بیماری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران بیماری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران بیماری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۴۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد

علیزاده گفت: طی دوره اول نمایندگی‌ام در مجلس شورای اسلامی، از طریق دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ایجاد دانشکده علوم پزشکی در دامغان اقدام شد که نتیجه‌بخش نبود.

وی به سابقه موافقت برای توسعه آموزش و خدمات پزشکی در دامغان اشاره کرد و ادامه داد: طی توافق با وزارت علوم، مقرر شد که طی افقی چهار ساله رشته های دانشکده علوم پزشکی در دانشکده بهداشت در دامغان اضافه شود و پس از آن برای ایجاد دانشکده علوم پزشکی اقدام شود که بسیار زمان‌بر بود.

علیزاده اضافه کرد: با توجه به زمان طولانی تا چهار سال آینده و طی مراحل اداری لازم برای آن، دیدارهایی با دولتمردان و مسوولان مربوطه انجام شد و در نهایت، مهرماه سال گذشته در دیدار با دکتر عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قول مساعد در خصوص ایجاد دانشکده داده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • راه اندازی دو مرکز خرید گندم در کهگیلویه/ مراکز شبانه روزی است
  • راه اندازی دو مرکز خرید در کهگیلویه/مراکز خرید شبانه روزی است
  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال
  • راه اندازی خانه بهداشت کارگری در مبارکه
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت