Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، هاله فولادفر گفت: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع شاهد چهار طرح سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در قالب ۲۰ پروژه به ارزش بیش از ۶۸۵ میلیون دلار در استان فارس بوده‌ایم در حالی که این عدد در سال ۹۸ کمی بیش از ۱۸۱ میلیون دلار بود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری فارس ادامه داد: در مجموع از ابتدای شروع فعالیت دولت تدبیر و امید بیش از ۲ هزار و ۶۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در فارس داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت: عمده این سرمایه‌گذاری‌ها که توسط سرمایه‌گذاران اروپایی و آسیایی انجام شده در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر و صنعت بوده و بخش‌های کشاورزی، خدمات، ساختمان و پزشکی هم سهم برابری از این سرمایه‌گذاری‌ها داشته‌اند.

فولادفر بیان کرد: سرمایه‌گذاری خارجی در حالی در استان طی سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته که کشورمان تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه دشمن بوده و از طرفی از اواخر سال گذشته نیز شیوع ویروس کرونا مشکلاتی را ایجاد کرد.

او گفت: به لحاظ انرژی‌های تجدیدپذیر با توجه به شرایط اقلیمی استان و تابش مناسب خورشید، ساخت بزرگترین مکان خورشیدی کشور توسط سرمایه‌گذاران خارجی به ظرفیت ۴۳۱ مگاوات در شهرستان بوانات در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری فارس افزود: در ادامه سیاست جذب سرمایه‌گذاری خارجی، با یک گروه سرمایه‌گذار اروپایی که تمایل به همکاری با استان در زمینه زیرساختی و عمرانی به ویژه ایجاد خطوط ریلی و آزادراهی دارند وارد مذاکره شده‌ایم.

او بیان کرد: در حال حاضر به دلیل مواجه کشور با تحریم‌ها، بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی که تمایل به سرمایه‌گذاری دارند به راحتی نمی‌توانند طرح‌های خود را پیاده کنند و در صورت رفع تحریم‌ها شاهد شتاب بیشتر سرمایه‌گذاری خارجی در استان خواهیم بود.

فولادفر ادامه داد: به منظور شناسایی سرمایه‌گذاران استان فارسی مقیم خارج، اقدام به ایجاد یک بانک اطلاعاتی کرده‌ایم تا بتوانیم از ظرفیت آن‌ها نیز برای سرمایه‌گذاری استفاده کنیم.

منبع: ایرنا
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افزایش سرمایه گذاری خارجی استانداری فارس سرمایه گذاری مستقیم سرمایه گذاری خارجی سرمایه گذاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۴۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌سید اسماعیل هاشمی در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ با بیان اینکه ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری با ۹ هزار میلیارد دلار برای مازندران شناسایی شده است، گفت: در همین راستا در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۰ مجوز سرمایه گذاری خارجی در بخش‌های مختلف در استان صادر شده است که ارزش اقتصادی آنها ۱۶۵ میلیون دلار بوده است.

او افزود: شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری در مذاکرات و ایجاد قرارداد‌های مشترک همکاری اقتصادی و تولیدی موثر خواهد بود

هاشمی با اشاره به اینکه رویداد‌های بزرگ اقتصادی به ویژه نمایشگاه‌های بین المللی می‌تواند در ایجاد مراودات اقتصادی و منطقه‌ای نقش بسیار زیادی ایفا می‌کند، گفت: مازندران در سال‌های اخیر در بحث اجرای همایش‌های سرمایه گذاری موفق بوده و هفت همایش سرمایه گذاری برای مازندران اجرایی شده است.

او به نقش سرمایه گذاری خارجی در توسعه استان اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر نمایشگاه‌ها و نشست‌هایی در سطوح بین المللی و مذاکرات با فعالین اقتصادی روسیه و عمان باعث افزایش قرارداد‌های تجاری خارجی در مازندران شده است.

دیگر خبرها

  • تدوین بانک اطلاعاتی توانمندی‌های صادراتی فارس به ۶ زبان
  • شناسایی ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳
  • افزایش سه برابری برگزاری مجامع الکترونیک در بازار سرمایه
  • امضای ۱۸ تفاهم‌نامه بین استان فارس و هیئت‌های خارجی
  • نزدیک به ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در استان فارس تعریف شده است
  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!