Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@09:08:47 GMT

رشد 10 درصدی تعداد سمن ها در قم

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۱۴۳۳۷

رشد 10 درصدی تعداد سمن ها در قم

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم از رشد 10 درصدی تعداد سمن ها در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محسن فارسی گفت: تعداد سمن های ثبت شده استان از ابتدای سال تاکنون با رشد ۱۰ درصدی از ۳۹ به ۴۳ سمن افزایش یافته اند.

وی افزود: از این تعداد،‌هم اکنون۲۰ سمن استان در حوزه اجتماعی، ۱۴ سمن در حوزه فرهنگی، پنج سمن در حوزه علمی و چهار سمن ورزشی در قم مشغول فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: روند ثبت سه سمن دیگر نیز در حال انجام است که با ثبت آنها، تعداد سازمان های مردم نهاد قم تا پایان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش می یابد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم با تاکید بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت جوانان استان به منظور مشارکت آنها در تصمیم سازی ها گفت: باور به توانمندی جوانان موجب ایجاد شکوفایی و جهش در تمامی عرصه های می‌شود.

فارسی، سمن‌ها را بستری برای بروز و ظهور استعداد جوانان دانست و تاکید کرد: جوانان با حضور فعال در سمن‌ها و حوزه‌های تخصصی خود علاوه بر به فعالیت رساندن استعدادهای خود، می توانند در زمینه های اجتماعی، کسب و کارهای نوین، توسعه اشتغال و ایجاد فضاهای جدید در عرصه های مختلف فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای ثبت سمن ها در استان وجود ندارد گفت: افراد با محدوده سنی ۱۸ تا ۳۴ سال می توانند با مراجعه به درگاه ثبت سمن های کشور، سازمان مردم نهاد در هر رشته و گرایش مورد نظر خود را ثبت و با بارگذاری مدارک مورد نیاز، مجوز رسمی فعالیت دریافت کنند.

فارسی، جوان گرایی و بهره گیری از ظرفیت ها، توانمندی ها و استعداد جوانان را موضوع محوری در بیانیه گام دوم انقلاب دانست و تاکید کرد: تلاش،‌ پشتکار، انگیزه، کار شبانه‌روزی، ‌خلاقیت و ابتکار ازجمله ویژگی‌های جوانان است که با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها می‌توان شاهد تحول در مدیریت اجرایی استان شد.

وی تاکید کرد: جوان گرایی به معنی کنارگذاشتن افراد باتجربه و انتصاب افرادی که شایستگی و توانایی لازم مدیریتی را ندارند، ‌نیست. بلکه جوان گرایی یک الزام است که باید زمینه و بستر کسب تجربه جوانان برای سپردن مسئولیت های سنگین‌تر در کنار افراد باتجربه فراهم شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سمن سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۴۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید

سلطانی‌پور گفت: مجوز فعالیت یک فروشگاه صنایع‌ دستی در بازار سرپوشیده شهر شاهرود صادر شد. 

وی  ادامه داد: براساس ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌ دستی، متقاضیان می‌توانند با ثبت درخواست در درگاه ملی مجوزها و پس از بررسی درخواست توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، مجوز خود را بگیرند.

وی افزود: اکنون شش فروشگاه صنایع‌ دستی در سمنان، ۹ فروشگاه صنایع‌ دستی در شاهرود، دو فروشگاه صنایع‌ دستی در دامغان و دو فروشگاه صنایع‌ دستی نیز در مهدیشهر تحت مجوز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تاکید بر حمایت از کارگران سمنان تا سهم ۴۰ درصدی دانش‌آموختگان از اشتغالزایی
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • کاهش ۲۲ درصدی تعداد حوادث ناشی از کار در زنجان
  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید