Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید ابراهیم امینی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران که ریاست دویست و پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورا را که صبح روز سه‌شنبه ۲ دی‌ماه در محل شورا برگزار شد بر عهده داشت، پس از تبریک فرا رسیدن سال نوی میلادی به هموطنان مسیحی بیان داشت: جا دارد از هموطنانی که در شب یلدا و همزمان با روز پرستار با چشم پوشی از شیرینی دید و بازدیدهای شب یلدا، به عدم گسترش چرخه شیوع ویروس کرونا و تداوم روند نزولی ابتلای به این ویروس در کشور کمک کردند، تقدیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: لازم است از زحمات مدیریت شهری پایتخت در ایام منتهی به شب یلدا از جمله تدابیر سازمان میادین میوه و تره‌بار به‌منظور تسهیل دسترسی شهروندان به اقلام مورد نیاز این شب با قیمت مناسب تقدیر نماییم.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا ادامه داد: پنجم دی‌ماه سال ۱۳۸۲، یکی از غم‌بارترین بلایای تاریخ معاصر کشورمان در شهر بم به وقوع پیوست و زلزله مهیب این شهر هزاران انسان بی‌گناه را به کام مرگ فرو برد. به‌همین مناسبت سالروز این فاجعه بزرگ «روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی» نامگذاری شده است. ضمن گرامیداشت یاد جان‌باختگان زلزله بم، جا دارد حال که به فصل سرما نزدیک شده‌ایم، با توجه به نزدیک شدن روزهای پربارش سال و با مدنظر قراردادن زلزله‌های سال‌های اخیر تهران، تمهیدات لازم جهت مقابله با سیلاب و آبگرفتی‌های احتمالی در سطح معابر به طور جدی‌تر صورت پذیرد و پیش‌بینی‌های لازم به‌منظور واکنش سریع در صورت وقوع سایر حوادث غیرمترقبه نظیر زلزله توسط مجموعه‌های مرتبط از جمله شهرداری‌های مناطق، ستاد مدیریت بحران شهر تهران و ستاد ملی مدیریت بحران صورت گیرد.

امینی افزود: در مواجهه با بلایای طبیعی و انسانی بزرگ، علاوه بر نقش پررنگ وظایف ستاد مدیریت بحران در مدیریت پیش و پس از حادثه، آگاهی شهروندان از واکنش مناسب احتمالی نیز حائز اهمیت فراوان است. از این‌رو ضروری است آموزش‌های لازم برای مقابله با این خطرات و مواردی نظیر آدرس و محل قرارگیری مراکز تخلیه امن اضطراری با کمک تبلیغات محیطی و تابلوهای شهری و همچنین تولید محتواهای آموزشی در فضای مجازی و رسانه ملی به آگاهی شهروندان برسد.

کد خبر 5101862 سمیرا خباز

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد ملی مقابله با کرونا بم شورای شهر تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شب یلدا سازمان تامین اجتماعی شورای شهر شهر تهران قوه قضاییه پلیس راهور روز پرستار هوای ناسالم آلودگی هوا شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۴۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا ایران تا پایان هفته اول اردیبهشت به‌طور متوسط ۱۶ درصد بارش بیشتری نسبت به شرایط نرمال دریافت کرده است. با این وجود استان‌های سمنان ۴۴ درصد، تهران ۴۰ درصد، قزوین  ۳۹ درصد و خراسان رضوی ۳۷ درصد کم‌بارشی نسبت به شرایط نرمال داشته‌اند بنابراین دامنه‌های جنوبی البرز بارش کمتری نسبت به سایر مناطق کشور دریافت کرده‌اند. به گفته رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور همکاری مردم و توجه به الگوی کشت برای عبور از شرایط کمبود بارش ضروری است.

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا افزود: در هر زمینه‌ای اگر همکاری نباشد آسیب‌ جمعی وارد می‌کند. آب یک عنصر حیاتی است. حدود ۵۰ درصد آب استان تهران صرف شرب و بهداشت می‌شود. این رقم بزرگی است البته در همه کشور این گونه نیست. در خیلی از استان‌ها آب مورد نیاز برای شرب زیر ۱۰ درصد است و حدود ۹۰ درصد آن صرف صنعت و کشاورزی می‌شود ولی در استان تهران به علت سکونت جمعیت متراکم در آن با کمبود منابع آبی مواجه است بنابراین به علت کمبود بارندگی و افزایش تدریجی تقاضا همکاری و توجه مردم بسیار کلیدی و حیاتی است.

وی تاکید کرد: آب را نمی‌توان خلق کرد، اگرچه می‌توان آن را به ‌طور محدود انتقال داد ولی کافی نیست و نمی‌تواند کمبودها را جبران کند بنابراین مهم‌ترین عامل بر کاهش مشکلات موجود همکاری و توجه مردم نسبت به چگونگی‌ مصرف آب به‌ویژه در استان‌های تهران، البرز و خراسان رضوی است چراکه با شرایط بسیار نامطلوبی از نظر تامین آب مواجه هستند.

رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور درباره تاثیر توجه به الگوی کشت برای مدیریت مصارف آب گفت: ایران کشوری نیمه‌خشک و بیابانی است و به‌طور نسبی بارندگی آن یک چهارم متوسط دنیاست بنابراین آب کالای گرانبهایی محسوب می‌شود. کشاورزی مهم‌ترین مصرف کننده آب است و نقش بسیار مهمی دارد چون هم امنیت غذایی و هم پایداری سرزمین‌مان باید حفظ شود. با حفظ آب این دو باید به‌گونه‌ای مدیریت شوند که بیشترین بهره‌بروری با کم‌ترین مصرف آب محقق شود.

وی اضافه کرد: هرچه قدر مقدار آب کم شود، شدت آلودگی آن افزایش می‌یابد چون غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه در منابع آب و خاک بیشتر می‌شود. این موضوع مهمی است که باید در نظر بگیریم. در این شرایط در بخش کشاورزی مجبور می‌شوند به دلیل محدودیت آب سطحی، از پساب‌ها استفاده کنند که موجب خدشه دار شدن امنیت غذایی می‌شود.

وظیفه در پایان گفت: با کاهش آب برای تامین آب شرب از منابع دیگری مانند چاه‌های کشاورزی که قبلا استفاده نمی‌شدند، استفاده می‌شود. درست است که آب آن‌ها تصفیه می‌شود ولی کیفیت آب‌های سطحی  را ندارد.  

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • معرفی استان کرمانشاه به عنوان مرکز پشتیبانی غرب کشور در سوانح و بلایای طبیعی
  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد