Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد شریعتمداری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره بررسی بودجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: برای تشریح وضعیت بخش تعاون و رفاه،  حوزه‌ آسیب‌های اجتماعی،  دخالت دولت برای اشتغال و کاهش نرخ بیکاری، شرایط خاص کرونا و مسائل مربوط به آن، براساس لایحه بودجه ۱۴۰۰ وزارت هفته گذشته در کمیسیون اجتماعی مجلس حاضر شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: محورهای دیگر نشست هفته گذشته کمیسیون اجتماعی مجلس مسائل مربوط به صندوق‌های بازنشستگی و چالش‌های آن، مسائل مددجویان و معلولان، آخرین وضعیت مسائل اجتماعی و زنان سرپرست خانوار و مهارت‌آموزی بود.  هم‌اندیشی ارزشمندی بود که در آستانه بررسی بودجه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد و همه معاونان هم با حضور در نشست، توضیحات لازم را ارائه کردند.

شریعتمداری درباره نظر کمیسیون اجتماعی به لایحه بودجه وزارت تعاون،  گفت: حتما با این کمیسیون به توافق می‌رسیم و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. البته نمایندگان در طول دوره بررسی، امکان دریافت پیشنهادات را دارند و کمیسیون اجتماعی  هم این پیشنهادات را با حضور مسوولان ذیربط بررسی می‌کند. گفته شده پیشنهادات زیادی در راستای محرومیت‌زدایی به این کمیسیون ارجاع شده است که وزارت تعاون هم از این پیشنهادات استقبال می‌کند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در دفاع از لایحه بودجه این وزارتخانه، مشکلی با کمیسیون اجتماعی مجلس نداریم.

برچسب‌ها کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی محمد شریعتمداری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی محمد شریعتمداری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی محمد شریعتمداری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اخبار کنکور کمیسیون اجتماعی مجلس کار و رفاه اجتماعی وزارت تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۴۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: با توجه به اتمام بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به جداول در جلسات علنی هفته جاری مجلس شورای اسلامی مصوبات مجلس برای اعلام نظر به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

وی در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: اگر شورای نگهبان به این مصوبات ایرادی را وارد کرد مجلس شورای اسلامی بعد از تعطیلات هفته آینده ایرادات شورای نگهبان را مورد بررسی قرار داده و رفع خواهد کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا مجلس یازدهم تا قبل از پایان عمر خود تکلیف بخش دوم لایحه بودجه را مشخص کرده تا به عنوان قانون به دولت ابلاغ شود.

کوچکی‌نژاد همچنین درباره وضعیت برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: روز گذشته مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان در برنامه هفتم توسعه را رفع کرد و در برخی موارد نیز به مصوبات قبلی خود اصرار کرد که این موارد به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود لذا مجددا اصلاحات اعمال شده در برنامه هفتم به شورای نگهبان برای اعلام نظر تقدیم خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تاکید کرد که تکلیف برنامه هفتم تا پایان مجلس یازدهم مشخص خواهد شد و برای اجرا به دولت ابلاغ می‌شود.

طبق اصلاحات آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی روند بررسی بودجه تغییر کرده است بدین شکل که ابتدا مجلس شورای اسلامی بخش اول لایحه مربوط به احکام و منابع و مصارف را بررسی و تصویب می‌کند بعد از تصویب بخش اول و ابلاغ به دولت، نوبت به بررسی بخش دوم مربوط به جداول می‌شود.

بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در اسفندماه ۱۴۰۲ برای اجرا به دولت ابلاغ شد و مجلس بخش دوم لایحه بودجه را در هفته جاری بررسی کرد.

بررسی جداول در صحن مجلس شورای اسلامی برای اولین بار صورت گرفت. پیش از این و در سال‌های گذشته و مجالس قبلی تنها احکام و سقف منابع و مصارف لایحه بودجه در صحن مجلس رسیدگی می‌شد.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902628

دیگر خبرها

  • تعیین دستمزد کارگران به مجلس واگذار می‌شود؟
  • تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی ۴ روز آینده
  • دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۵ اردیبهشت
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟