Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@20:37:11 GMT

۷۷۹۱ ازدواج در استان اردبیل ثبت شد

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۱۴۵۱۹

۷۷۹۱ ازدواج در استان اردبیل ثبت شد

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: ازدواج ثبت شده در استان طی ۸ ماهه اول سال‌جاری به تعداد ۷ هزار و ۷۹۱ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۵/۳ درصدی داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی ثبت احوال استان اردبیل، «شهرام رسولی» گفت: ازدواج ثبت شده در استان اردبیل طی ۸ ماهه اول سال‌جاری به تعداد ۷ هزار و ۷۹۱ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۵/۳ درصدی داشته است و در سال ۹۹ هر روز ۳۲ مورد ازدواج در استان ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل افزود: طبق نرخ عمومی ازدواج در استان به ازای هر هزار نفر جمعیت، ۸ ازدواج در استان صورت گرفته است و میانگین سنی ازدواج برای زوج ۲۹/۷ سال بوده و میانگین سنی ازدواج برای زوجه نیز ۲۳/۷ سال است.

 

وی عنوان کرد: در حال حاضر نرخ باروری در سطح استان اردبیل ۱/۸۸ درصد است در حالی‌که طبق استاندارهای موجود این رقم باید ۲/۱ درصد باشد و به همین دلیل نرخ باروری استان اردبیل در سطح پایین قرار دارد و از همین رو باید اقدامات مناسبی در راستای افزایش نرخ باروری و ازدواج در سطح استان اردبیل انجام گیرد.

 

این مقام مسئول تشریح کرد: در استان اردبیل تعداد یک میلیون و ۳۲ هزار و ۳۷۱ نفر واجدین شرایط بالای ۱۵ سال برای دریافت کارت ملی هوشمند هستند که از این تعداد تا به امروز ۹۱/۵ درصد این افراد یعنی به تعداد ۹۳۹ هزار و ۳۸۴ نفر اسناد و نام‌نویسی خود را تکمیل کرده‌اند و ۸۹ هزار کارت ملی هوشمند نیز صادر شده است.

 

رسولی عنوان کرد: با توجه به اهمیت دریافت کارت ملی هوشمند تقاضا داریم که سایر افراد جامانده یعنی به تعداد ۹۲ هزار و ۹۸۷ نفر نیز نسبت به تکمیل نام‌نویسی خود اقدام کنند و با دریافت کدرهگیری تا زمان صدور کارت ملی هوشمند می‌توانند به انجام امور اداری و بانکی خود بپردازند.

 

مدیرکل ثبت احوال استان ادامه داد: در حال حاضر کل جمعیت استان اردبیل یک میلیون و ۳۲۵ هزار و ۲۶۹ نفر بوده که ۱/۶ درصد کل جمعیت کشور را به خود اختصاص داده که ۶۸ درصد آن جمعیت شهری به تعداد ۹۰۱ هزار و ۱۸۲ نفر و ۳۲ درصد مابقی به تعداد ۴۲۴ هزار و ۸۷ نفر را نیز جمعیت روستایی استان تشکیل می‌دهد.

 

وی بیان کرد: در ۸ ماهه اول سال جاری تعداد ۱۲ هزار و ۵۳ نفر ولادت در استان صورت گرفته و این در حالی است که در ۸ ماهه سال ۹۸ این رقم ۱۳ هزار و ۲۳۳ نفر بود که بدین ترتیب با کاهش ۸.۹ درصدی ولادت نسبت به سال گذشته مواجه بوده‌ایم و به طور متوسط هر روز ۴۹ مورد و هر ساعت ۲ نوزاد در استان اردبیل به دنیا می‌آید.

 

رسولی تصریح کرد: نسبت تولد پسر به دختر ۱۱۵ نفر است بدین صورت که به ازای هر ۱۰۰ مورد تولد دختر ۱۱۵ مورد تولد پسر را داشته‌ایم و مهلت قانونی ثبت ولادت ۱۵ روز است که ۹۹/۵ درصد ولادت‌های انجام یافته در استان در مهلت قانونی خود به ثبت رسیده است.

 

وی گفت: در مقابل آن در ۸ ماهه اول سال جاری تعداد ۶ هزار و ۳۱۰ نفر فوتی داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۳۶/۵ درصد افزایش فوتی در استان مواجه بوده‌ایم به طوری‌که در ۸ ماهه اول سال ۹۸ تعداد ۴ هزار و ۶۲۳ مورد فوتی در استان ثبت شده بود و با توجه به آمار موجود روزانه ۲۵ فوتی در استان رخ می‌دهد و در مقابل ۱۰۰ فوتی زن ۱۲۵ مرد فوت می‌کند.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: صدور کارت ملی هوشمند ازدواج و طلاق اردبیل ۸ ماهه اول سال جاری ثبت احوال استان استان اردبیل ازدواج در استان کارت ملی هوشمند ۸ ماهه ثبت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۴۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است

از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در سال 1402 مردان 55/6 درصد و زنان 44/4 درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل  برابر 56/6 درصد برای مردان و 43/4 درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر 130 مرد فوت شده، 100 زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال 1402 تعداد 442 هزار و 213 رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد  418 هزار و 741  رویداد فوت ثبت شده، 5/6 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • (عکس) کنکور 1403 در بجنورد
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • رقابت بیش از ۲۱ هزار نفر در استان در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است