Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@08:42:01 GMT

امکان تحصیل همزمان در مقاطع کارشناسی و دکتری

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۱۴۶۰۱

امکان تحصیل همزمان در مقاطع کارشناسی و دکتری

دانشگاه "هاسن"( Husson) و دانشگاه ایالتی "فیچبرگ"( Fitchburg) اعلام کردند که با امضای توافق‌نامه‌ای موجب، صرفه‌جویی در زمان و هزینه دانشجویان می‌شوند.

به گزارش ایسنا،‌این دو دانشگاه با امضای این توافق‌نامه به دانشجویان خود فرصت می‌دهند که دو مدرک را در زمان کمتری دریافت کنند. 
هم‌اکنون دانشجویان دانشگاه فیچبرگ این امکان را دارند که از فرصت همکاری با دانشگاه هاسن استفاده کرده و بتوانند مقطع کارشناسی در رشته‌های زیست شناسی یا شیمی را همزمان با مقطع دکتری داروسازی بگذرانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
در نمونه‌ای دیگر، دانشجویان می‌توانند مقطع کارشناسی در رشته تربیت‌بدنی را همزمان با دوره دکتری در رشته فیزیوتراپی سپری کنند. 
این امر به دانشجویان کمک می‌کند یک سال در زمان تحصیل خود صرف‌جویی کنند. 
رئیس دانشگاه فیچبرگ ضمن ابراز تشکر از دانشگاه هاسن گفت: این برنامه همکاری، تعهد ما برای ایجاد فرصت برای دانشجویان را تایید می‌کند. 
رئیس دانشگاه هاسن نیز اظهار کرد: این توافق‌نامه مسیر مشخصی را برای تحصیلات دانشجویان در مقاطعی فراتر از کارشناسی فراهم می‌کند و موجب صرفه‌جویی در زمان و پول آنها می‌شود. 
دانشگاه فیچبرگ در سال ۱۸۹۴ میلادی تاسیس شد و هم‌اکنون بیش از ۳۰ برنامه کارشناسی و ۲۲ برنامه کارشناسی ارشد برای ۷ هزار دانشجوی تمام وقت و نیمه وقت ارائه می‌کند.
دانشگاه هاسن نیز با قدمت ۱۲۰ سال، با تعهد در ارائه کلاس‌های ارزان قیمت،‌ آموزش آنلاین و تجربی، ارزش بالایی در نظام آموزش عالی آمریکا دارد. 


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه های جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۴۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امشب، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳

کارنامه اولیه آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ به همراه دفترچه راهنمای انتخاب رشته در ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ و اصلاحات سری اول دفترچه راهنما در ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، اصلاحات سری دوم دفترچه راهنما در ۵ اردیبهشت منتشر شده‌اند.

به گزارش مهر، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته که تاکنون برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند تا پایان امروز شنبه به ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته و یا ویرایش فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی نیز در صورت تمایل به انتخاب رشته باید به سایت دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند. فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی جداگانه باید تکمیل شود.

از تعداد ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد
  • کنعانی: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد
  • صدای شکسته شدن استخوان‌های لیبرالیسم و نئولیبرالیسم به گوش می‌رسد
  • امشب، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته دانشجویان دکتری
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • امروز ، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • امروز، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری