Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی مراسم تجلیل از مدرسین دوره های آموزش آنلاین جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با حضور معاون آموزش جهاد دانشگاهی کشور، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه آموزش ، مدیرکل دفتر نیازسنجی و پروژه یابی آموزشی کشور و رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی به صورت وبیناری برگزار شد. 

به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد،  دکتر محمد صادق بیجندی معاون آموزشی جهاد دانشگاهی کشور در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش های مجدانه جهادگران واحد آذربایجان غربی و مدرسان پر تلاش این استان در روند توسعه آموزش مجازی با بیان اینکه در مقالات علمی و منابع معتبر حوزه آموزش، تحقق آموزش مجازی با بهره مندی از ابزار یادگیری الکترونیکی و تحول در فضای یادگیری برای کشورهای توسعه یافته برای ۱۰ سال آینده یعنی ۲۰۳۰  پیش‌بینی شده بود، تصریح کرد:  شیوع بیماری کرونا، این  تحول آموزشی را ۱۰ سال جلو انداخت، البته این رویداد و تحول برای کشورهای در حال توسعه، شاید ۳۰ یا ۲۰ سال جلوتر رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی ادامه داد:  نخبگان، اساتید و مدرسان که همیشه در تنگناها و فشارهای مختلف خوش می درخشند در این دوره هم به عنوان سربازان و مدافعان خط مقدم آموزش کشور تمام قد با همت والا پای کار آمده و در این مسیر با وجود این که بسیاری از زیرساخت های لازم  در حوزه آموزش مجازی و یادگیری الکترونیکی به طور کامل محیا نبود با تلاشی وصف ناپذیر در تمام زیر نظام‌های آموزشی وارد میدان شدند و با حوصله، تدبیر، خلاقیت و تلاش خستگی ناپذیر به اصلاح امور و اثر بخشی آموزش بسیاری از کمبودها را پوشش داده و هنوز هم در تلاشند نظام آموزش کشور را با کمترین آسیب از شرایط موجود عبور دهند. 
دکتر بیجندی با بیان اینکه آموزش برای دوران پسا کرونا نیازمند آماده سازی و پاسخ به چند سوال کلیدی است، تصریح کرد: میزان و درجه آمادگی برای دوران پس از کرونا،اهم اقدامات اجرا شده تاکنون و داشتن برنامه برای آینده از جمله مباحث مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.  
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی در خصوص دوران پسا کرونا خاطر نشان کرد: باید بتوانیم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه میتوان از تجارب اندوخته در قبل و پس از شروع کرونا برای دوران پسا کرونا بهره مند شویم؟ قطعا پاسخگویی دقیق و درست به این سوال و سوالات مشابه، بستر مناسب را برای آموزش های کیفی و اثر بخش پساکرونا مهیا می کند. 
وی اظهار کرد:  مستند سازی از تجربیات، نقاط قوت و ضعف دوران پس از شروع کرونا بسیار مهم است و به شکل جدی باید به این مسئله توجه شود. 
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه از سال ۲۰۲۰ دیگر با نسل ضد (z) مواجه نیستیم بلکه با نسلی که با وب بزرگ شده، آموزش دیده و تغییر کرده اند رو به رو هستیم، تصریح کرد: مراکز آموزشی باید برای انتظارات، دیدگاه ها و نگرش های این نسل به تمامی شئون زندگی، اعم از کار، تحصیل، اقتصاد، اجتماع، فرهنگ و خانواده خود را آماده نموده و برنامه ریزی کنند. 
دکتر بیجندی با بیان اینکه یادگیری الکترونیک پیش از این به عنوان یک ابزار مهم یادگیری ترکیبی محسوب می شد، افزود: در دوران پس از شروع کرونا، یادگیری الکترونیک جایگزین آموزش اصلی و جایگزین تمام حوزه‌ها و ارکان آموزشی شده است. 
وی همچنین تصریح کرد: فرایند آموزش اگر به شکل صحیح محقق شود تغییرات بنیادینی در دانش، نگرش و مهارت اعضای جامعه ایجاد می کند. 
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی باتاکید براینکه  در دوران پسا کرونا استفاده از ابزارهای فناوری برای آموزش ها بسیار ضروری است، گفت:در دوران پسا کرونا آموزش ها فقط حضوری نخواهد بود بلکه ترکیبی از آموزش حضوری و غیرحضوری باید در نظر گرفته شود که این امر، مسلتزم داشتن نظام آموزشی ساختار مند، امکانات نرم افزاری و سخت افزاری و سرمایه انسانی توانمند، خلاق و پویا است. 
وی با بیان اینکه در حوزه ارتقا مهارت سرمایه انسانی طی یک سال گذشته رشد و جهش بسیار خوبی داشتیم، تصریح کرد: باید از تهدیدی که شیوع ویروس کرونا برای آموزش ایجاد کرده فرصت های زیادی برای آینده فراهم کنیم. 
وی تصریح کرد: واحدهای جهاد دانشگاهی لازم است به این منظور کارگاه های آموزشی مختلفی برای مدرسین برنامه ریزی و اجرا کنند تا بتوانیم در آینده بیش از گذشته برای آموزش کشور خدمت‌رسانی کنیم. 
دکتر رستم زاده رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در این مراسم با اشاره به اینکه تجلیل از معلم تکریم علم و دانش در جامعه است اظهار کرد: هر جامعه و مجموعه ای به مقام بالای معلم ارزش بدهد به بالاترین ارزش‌های انسانی، اخلاقی و توسعه فردی و اجتماعی که لازمه تعالی است دست می یابد. 
وی اظهار کرد: معلمان عاشقانه تمام دانسته های خود را در طبق اخلاص به امید 

توسعه آتی جامعه و کشور به نسل جوان انتقال داده و در راه پیشرفت و توسعه جامعه و کشور در تلاش و کوشش هستند. 
 دکتر رستم زاده با اشاره به اینکه معلم پیشتر از ذهن، قلب دانش آموز رو تسخیر می کند اظهار کرد: ذهن دانش آموز انباشته از رفتار و گفتار و اخلاق و منش معلم است که هر دو متقابلا و قلبا به همدیگر عشق می ورزند و دانش آموز در زندگی اجتماعی از معلم و مدرس خود برای نقش توسعه مند در ساختن جامعه اش الگو می پذیرد. 
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: وظیفه معلم خلق تمایز و تغییر  به خلاقانه ترین شکل از جهل و جهود به سمت دانایی است . 
وی اظهار کرد: جوامع برای تعالی باید خرد و خردمندی و فرهنگ آن را در جامعه تکثیر بدهند و تنها راه رسیدن به این هدف علم و سواد آموزی است. 
دکتر رستم زاده افزود:تفکر استراتژیک یا همان کل نگر بودن توام با جزءنگری یک درجه بالاتر از علم و سوادآموزی  بوده که در واقع انتقال علم توام با ادراک دانش هست که در مرحله بعد مدرسه  از سوی استاد در دانشگاه باید ایجاد شود. 
وی ادامه داد: از سویی در تحلیل محتوایی دانشگاه های ما زمانی این نسل‌های بالاتر را تجربه خواهند کرد که معلمان ما نقش آفرینی کیفی در همان گام اول در بحث علم و سوادآموزی نسل جوان داشته باشند که قطعاً مولفه‌های مختلفی وجود دارد که باید در این مهم و بستر فراهم شود تا این زیست بوم تعالی و زنجیره های آن به درستی از خانواده مدرسه دانشگاه و در نتیجه جامعه شکل بگیرد. 
وی با اشاره به نقش مدرسین در تربیت نسل اینده اظهار کرد: تاثیری که یک مدرس فوق برنامه غیردرسی و فرهنگی از بعد تربیتی، اخلاقی و تعلیمی بر روی دانش آموز می گذارد  به مراتب بیشتر از مدرس کلاس درسی است پس این مهم نیز جایگاه مدرسین در این حوزه را هر چه بیشتر نمود می دهد. 
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به الزامات دوره های آموزشی پساکرونا خاطرنشان کرد:دوران پساکرونا اقتضاء و ادبیات خاصی در حوزه مدیریت و مولفه های عارضی بر آموزش می طلبد و باید بر اساس ذائقه مردم و متناسب سازی آن با ایام کرونایی و پساکرونایی با راهبردی خلاقانه، تهدیدهای موجود را به فرصت و تعالی تبدیل کنیم. 
مهندس عبدی پور مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه آموزش جهاد دانشگاهی کشور نیز در این مراسم  ضمن قدردانی از زحمات جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با بیان اینکه نیروی انسانی محور فعالیت هاست، تصریح کرد : اگر آموزش غیر حضوری چندین رکان داشته باشد استاد و مدرس رکن اصلی این آموزش محسوب می شود. 
وی ضمن قدردانی از مدرسین جهاددانشگاهی در برگزاری کلاس های برخط (مجازی) گفت:  مدرسین جهاد دانشگاهی باتلاش های جهادگونه خود در دوران کرونا توانستند مشکلات و سختی های آموزش غیر حضوری را تا حدود زیادی از بین ببرند. 
مهندس سلگی،  مدیرکل دفتر نیازسنجی و پروژه یابی آموزشی نیز در این مراسم  نقش اساتید در آموزش را بی بدیل دانست و گفت: ما به حضور مدرسین واحدهای جهاد دانشگاهی می بالیم که با تخصص و تلاش جهادگونه در مسیر تعالی فراگیران مجاهدت  می کنند. 
وی اظهار کرد:بیماری کرونا خلا جدی را در سیستم آموزش کشور نمایان ساخت تا متولیان حوزه های مختلف از جمله آموزش اقدامات ارزشمندی در تقویت زیرساختهای آموزشی مجازی و تحت وب بصورت استاندار بردارند و جهاد دانشگاهی بعنوان یک نهاد پیشگام علی رغم تمام محدودیت ها در این حوزه عملکرد قابل قبولی داشته باشد. 
وی اظهار کرد:بیماری کرونا خلایی را در سیستم آموزش کشور نمایان ساخت تا متولیان حوزه های مختلف از جمله آموزش اقدامات ارزشمندی در تقویت زیرساختهای آموزشی آنلاین و تحت وب بصورت استاندار بردارند و جهاد دانشگاهی بعنوان یک نهاد پیشگام در این حوزه نیز خوش درخشید. 
سیدجعفر ایرانی، معاون آموزرشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: جهاد دانشگاهی با فرهم سازی بستر آموزشهای مجازی  و تنوع بخشی به آن نشان داد که در روزهای سخت همراه مردم است. 
ایرانی افزود: دوران سخت کرونا زود یا دیر سپری خواهد شد اما آنچه که در ذهن مردم باقی خواهد ماند خدمات ماندگاری است که افراد و سازمانها  برایشان به یادگار گذاشتند و جهاد دانشگاهی این افتخار را دارد که با همه توش و توان خود در کنار مردم بود . 
وی بستر سازی فوری برای ارائه آموزشهای مجازی را از جمله خدمات شایسته معاونت آموزشی برشمرد و گفت: ستاد معاونت آموزشی با همگرایی و همت والا  بستر ارائه آموزشهای مجازی را فراهم کرد به گونه ای که سامانه ای بومی سازی شده و کارا به سرعت در اختیار واحد های جهاد دانشگاهی و مخاطبان زیادش قرار گرفت. 
وی ادامه داد: پشتوانه اجرایی این آموزشها نیز با بسیج کلیه امکانات و توان اجرایی جهاد دانشگاهی در ستاد معاونت و در واحد شکل گرفت . 
ایرانی افزود : ضلع سوم توانمندی ویژه جهاد دانشگاهی و موفیقت دوره های آنلاین این نهاد مدرسان توانمند این نهادند . مدرسینی پرتلاش و مجهز به دانش فنآوری های روز که کاستی های احتمالی بخش های دیگر را به خوبی پوشش می دهند. 
وی ادامه داد: هر وقت جهاد دانشگاهی در انتخاب مدرسین و توان افزایی ایشان و برقراری دوره های تخصصی و کارگاههای آموزشی برای این عزیزان تلاش کرده است ثمره آن را در جذب تعداد بیشتر فراگیران و کیفی شدن روز افزون دوره های آموزشی مشاهده نموده است. 
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: جهاد دانشگاهی  از هم اکنون باید آماده ورود به دوران پس از کرونا باشد و در راستای موفقیت روزافزون پس از این دوران کرونا نیز چشم امید ما به بستر های ایجاد شده در زمان کرونا و نیز توانمندی مدرسان است. 
وی افزود:توانمندی مدرسان جهاد دانشگاهی امروزه به یکی از ستون ها و تکیه گاههای اصلی معاونت آموزشی تبدیل شده و این نهاد به این توانمندی ها می بالد. 
وی از مدرسین جهاد دانشگاهی خواست با ارائه ایده های جدید زمینه را برای بروز خلاقیت های نو و ارزنده فراهم کنند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی جهاد دانشگاهی آموزش آنلاین رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی معاون آموزشی جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی دوران پسا کرونا معاون آموزش برنامه ریزی مدیرکل دفتر آموزش کشور برای آموزش دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۵۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد

معاون توسعه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: حدود ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در استان وجود دارد که عمدتا نیازمند تخریب هستند، همچنین ۱۰۰ مدرسه جدید نیز باید احداث شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، مهدی اسعد امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست خبری با خبرنگاران، ۱۰ هزار کلاس درس فیزیکی با هزار و ۸۰۰ فضای آموزشی در استان وجود دارد، اظهار کرد: در استان حدود هزار کلاس نیاز است که ۵۰۰ کلاس درس نیازمند تخریب بازسازی و ۵۰۰ کلاس جدید نیز باید احداث شود.

وی ادامه داد: مصوباتی در سفر اول و دوم جذب شده است، اما هدف اداره نوسازی و توسعه مدارس جذب حداکثری خیرین مدرسه‌ساز در ایجاد فضاسازی ایمن برای دانش‌آموزان استان است.

معاون توسعه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: طرح شناسنامه فنی آموزشی، تربیتی و ورزشی که در سال ۹۱ و ۹۲ تهیه شده است که نیازمند به‌روزرسانی است، در حال حاضر به دلیل شاخص پراکندگی سرانه آموزشی در برخی از مناطق استان سرانه آموزشی بیشتر از سرانه کشوری و حتی در برخی مناطق استان کمتر از این مقدار است، به‌روزرسانی این شناسنامه فنی می‌تواند عدد سرانه فضاهای آموزشی را به‌صورت واقعی‌تر نشان دهد.

اسعد با اشاره به این که ۱۳ هزار واحد مسکونی در منظریه قرار دارد، تاکید کرد: در شهرک منظریه شهرکرد عدد سرانه در نقطه سیاه یعنی کمتر از سه متر مربع به ازای هر دانش‌آموز قرار دارد، در حال حاضر فقط سه مدرسه در این شهرک وجود دارد که این تعداد باید به ۱۶ مدرسه برسد.

وی اضافه کرد: در استان ما با توجه به شرایط آب‌وهوایی استاندارسازی وسایل گرمایشی و سرمایشی فقط در زمینه وسایل گرمایشی صورت می‌گیرد و هدف از این استاندارسازی این است که دیگر شعله آتشی در مدارس وجود نداشته باشد.

معاون توسعه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به استاندارسازی وسایل گرمایشی و سرمایشی، گفت: حدود ۱۰ هزار کلاس درس نیازمند استاندارسازی وسایل گرمایشی هستند که هشت هزار کلاس درس استاندارسازی شده است و در سال جاری در قالب طرح شهید عرب و اعتبارت دولتی حدود ۴۰۰ کلاس درس دیگر نیز استاندار سازی می‌شوند.

اسعد با اشاره به مدارس کانکسی در چهارمحال‌وبختیاری، ادامه داد: ۱۹ مدرسه کانکسی در استان وجود دارد که در قالب طرح شهید پناهی ده مدرسه در حال ساخت است و نه مدرسه دیگر به‌خاطر مشکل تملک زمین هنوز به صورت کانکسی هستند.

وی اظهار کرد: حدود ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در استان وجود دارد که عمدتاً نیازمند تخریب هستند، همچنین ۱۰۰ مدرسه جدید نیز باید احداث شود.

معاون توسعه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سفر اول ریاست جمهوری حدود ۲۶۰ میلیارد تومان و در سفر دوم ۶۰۰ میلیارد تومان به نوسازی مدارس اختصاص داده شد.

اسعد با اشاره به نوسازی سرویس‌های بهداشتی در مدارس گفت: در دوسال کرونا به زیر بنای مدارس به خصوص سرویس‌های بهداشتی لطمه‌های زیادی وارد شد، در سال ۱۴۰۲ یک بخشی از این سرویس‌های بهداشتی که دارای اولویت بودند، نوسازی و بهسازی شدند همچنین در حال حاضر هیچ‌گونه مدرسه فاقد سرویس بهداشتی وجود ندارد.

کد خبر 747891

دیگر خبرها

  • رفع نقاط حادثه خیز در زنجان نیازمند تأمین اعتبارات است
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • قوی کردن‌زیر ساخت‌های فرهنگی
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا