Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: طرح جانمایی شهر جدید مکران در شهرستان جاسک و همچنین تدقیق محدوده شهر بندرعباس، در هفتمین جلسه شورای‌ عالی شهرسازی و معماری کشور به ریاست وزیر راه و شهرسازی، مورد بررسی قرار گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، رضا مدرس در هفتمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور که به صورت ویدئو کنفرانس به ریاست وزیر راه و شهرسازی با دو دستور کار جانمایی شهر جدید مکران و تدقیق محدوده شهر بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: جانمایی شهر جدید مکران در شهرستان جاسک، بر مبنای 3500 هکتار است و در افق سال 1420 جمعیت پذیری 200 هزار نفر در این شهر جدید پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طرح شهر جدید مکران بخشی از توسعه منطقه مکران خواهد بود، که بخشی از آن در استان هرمزگان و بخشی از آن در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان افزود: تمامی استعلامات شهر جدید مکران از جمله استعلام در حوزه‌های پدافندی، نظامی و حوزه محیط زیست که مهمترین دغدغه بود، انجام شده است و تمامی کاربری‌ها با شهر جدید همخوانی دارد.

مدرس تاکید کرد: تمامی موضوعاتی که مربوط به ساختار شهر جدید است در این طرح شهر مکران دیده شده و مهمترین مولفه موضوع مکران و شهر جدید، انطباق این شهر با آمایش سرزمین است.

وی گفت: توسعه منطقه مکران بر اساس دیدگاه و رهنمودهای مقام معظم رهبری و پیگیری‌هایی که در دولت تدبیر و امید انجام شده است، یک طرح ملی محسوب می‌شود.

شایان ذکر است؛ در این جلسه با رای اعضای شورای عالی شهرسازی و معماری، تدقیق محدوده شهر بندرعباس به تصویب رسید.

یک‌هزار میلیارد تومان برای توسعه مکران اختصاص یافترئیس بنیاد مستضعفان در گفت‌وگو با تسنیم: پروژه خط لوله نفت خام در سواحل مکران کاملاً ایرانی است/ می‌توانیم در صنعت نفت به خودکفایی برسیم+ فیلمسند توسعه سواحل مکران به پایان رسید / ردیف یک هزار میلیارد تومانی برای توسعه سواحل مکران در لایحه بودجه 1400

انتهای پیام/864/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عالی شهرسازی و معماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۵۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری تفاهم‌نامه همکاری با هدف توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش‌عالی و داشبورد‌های مربوطه و ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور بین مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی شورای عالی انقلاب فرهنگی منعقد شد.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، این تفاهم‌نامه به امضای علی باقر طاهری نیا معاون وزیر علوم و رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مسعود فیاضی قائم مقام دبیر و رئیس مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

از جمله مهم‌ترین زمینه‌های همکاری این تفاهم‌نامه می‌توان موارد زیر را برشمرد:

- ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

شامل: پایش و رصد وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی مبتنی بر شاخص‌های مورد اشاره در اسناد بالادستی و اساسنامه­‌های مصوب به طور نظام­مند و در ابعاد مختلف (سطح کنشگران اعم از دانشجویان، اعضای هیئت علمی، دانش‌آموختگان، یاوران علمی و کارکنان و سطح داده‌های نهادی) بر اساس شاخص­‌های بیان شده در سند نقشه جامع علمی کشور و سند دانشگاه اسلامی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی

- استخراج روند‌های داخلی و بین‌المللی تغییرات در تولید علم و وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی

- ایجاد و توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش عالی در محور‌های مختلف

- تأمین زیرساخت لازم برای پایش و رصد مستمر و استقرار اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

- ایجاد و توسعه داشبورد‌های مدیریتی – تحلیلی برای بهره‌برداری مرکز، مدیران دانشگاهی و سایر ذینفعان نظام برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری آموزش‌عالی

- ارائه گزارش‌های مبتنی بر داده­‌ها و روند‌های رصدی به منظور استفاده در تصمیم­‌سازی­‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به مرکز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشخصات خودروی برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی اعلام شد
  • اعلام مشخصات تاکسی‌های برقی/ سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم