Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@16:04:16 GMT

موشک‌های اس-۴۰۰ روسیه بزرگترین وحشت ناتو

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۱۵۳۴۳

موشک‌های اس-۴۰۰ روسیه بزرگترین وحشت ناتو

یک نشریه آمریکایی اذعان کرد که سامانه مدرن موشک‌های دفاع ضد هوایی اس-۴۰۰ روسیه که از جمله مهمترین صادرات نظامی این کشور است، به "بزرگترین وحشت" برای کشورهای عضو ناتو تبدیل شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، نوشت: مجله آمریکایی "نشنال اینترست"، روز گذشته در مقاله‌ای با عنوان "آیا واقعاً سیستم روسیه بزرگترین وحشت ناتو است؟"، به ارزیابی دقیق توانایی‌های سیستم موشکی دفاع ضد هوایی اس-400 (Triumph) روسی پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

نویسندگان این مقاله تأکید کرده‌اند که طی سال‌های اخیر فدراسیون روسیه قراردادهای بزرگ زیادی را برای صادرات این نوع سیستم دفاع هوایی منعقد کرده است. بدین ترتیب، موشک‌های اس-400 روسی توسط کشورهای ترکیه، چین و هند خریداری شده و مصر، عراق، عربستان سعودی، قطر و سایر کشورها نیز نسبت به خرید این سیستم ابراز علاقه کرده‌اند.

به نوشته این نشریه آمریکایی، این سیستم پدافند هوایی مدرن، در واقع نسخه بهبود یافته از سامانه موشکی اس-300 است که سازندگانش آن را با موشک‌های جدید تکمیل کرده‌اند که امکان بهبود ویژگی‌ها و فهرست عملکردهای انجام شده این سامانه را فراهم و آن را به یک سیستم قابل اطمینان در برابر حملات موشکی تبدیل کرده است.

طبق این اطلاعات، سیستم موشکی دفاع ضد هوایی اس-400 از سال 2007 مورد استفاده نیروهای مسلح روسیه قرار گرفته و دارای اجزای مختلفی از جمله سیستم‌های هدایت رزمی، موشک‌های زمین به هوا و سیستم لجستیکی هستند که امکان ذخیره سازی موشک‌ها و نگهداری تجهیزات را فراهم می‌کند.

همانطور که در این نشریه یادآوری شده، توانایی‌های سیستم موشکی اس-400 به طور قابل توجهی بالاتر از سامانه اس-300 است. این سیستم مدرن، یکی از اصلی‌ترین سیستم‌های دفاع موشکی" و محصول مهمی در عرصه فناروی‌های نظامی است که روسیه برای صادرات ارائه می‌دهد. این سیستم جهانی و مصون از تداخل بوده و قادر به تشخیص و ردیابی هواپیماهای رادار گریز است.

پیش از این، در اواسط ماه دسامبر، وزارت امور خارجه ایالات متحده، سامانه موشکی اس-400 روسیه در ترکیه را به عنوان تهدیدی جدی برای نیروهای نظامی آمریکایی معرفی کرد. به گفته مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا ، خرید این فناوری موشکی روسی توسط آنکارا، ایمنی سربازان آمریکایی و جهیزات نظامی این کشور را در معرض خطر قرار داده است. علاوه بر این، امکان دسترسی روسیه به نیروهای مسلح ترکیه و صنایع دفاعی آن را فراهم کرده است.

تحویل سیستم‌های دفاع هوایی روسی اس-400 به آنکارا از اواسط ماه ژوئن سال 2019 آغاز شد.

پامپئو: خرید اس 400 توسط ترکیه ارتش آمریکا را به خطر می‌اندازدکنگره آمریکا تحریم ترکیه را تصویب کردابراز تأسف دبیرکل ناتو از تحریم ترکیه توسط آمریکا

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه اخبار آمریکا اخبار روسیه ترکیه اخبار آمریکا اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۵۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه حمله موشکی مقاومت عراق به بئر السبع و تل آویو+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، مقاومت اسلامی عراق در راستای حمایت از ملت فلسطین در غزه و یاری مقاومت شریف آن حملاتی به اراضی اشغالی انجام داد.

مقاومت اسلامی عراق لحظاتی از حمله به با موشک پیشرفته کروز به اهداف راهبردی و حیاتی در فلسطین اشغالی و در مناطق بئر السبع و تل آویو را منتشر کرد.

مقاومت اسلامی عراق از حمله به اهدافی در عمق فلسطین اشغالی خبر داده بود. در همین ارتباط نیز مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که با موشک یک هدف حیاتی را در بئرالسبع در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی عراق همچنین بیان کرده بود که دو هدف حیاتی را در تل آویو در سرزمین‌های اشغالی با موشک هدف قرار دادیم. به گفته مقاومت اسلامی عراق، حمله به دو هدف در بئر السبع و تل آویو انجام شد.

تصاویر ماهواره‌ای نیز از اهداف مورد اصابت قرار گرفته از سوی مقاومت اسلامی در عراق در سرزمین‌های اشغالی حکایت دارد.

مقاومت اسلامی عراق همچنین از حمله موفق با سلاح مناسب به هدفی حیاتی در بحرالمیت خبر داده بود.

کد خبر 6095429

دیگر خبرها

  • لحظه حمله موشکی مقاومت عراق به بئر السبع و تل آویو+فیلم
  • حمله موشکی از عراق به مقر موساد در تل آویو
  • دفاع هوایی پاشنه آشیل اتحادیه اروپا
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد
  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه