Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای شهر تهران به عدم اجرای مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون شهر تهران که در بهمن ماه سال ۹۷ در شورای شهر تصویب شد، تذکر داد.

به گزارش ایسنا، علی اعطا درتذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه به رغم پیگیری‌های متعدد که توسط اعضای شورای شهر تهران انجام شد اما بررسی‌ها نشان داد در شهرداری تهران اراده ویژه‌ای برای اجرای این مصوبه‌ وجود ندارد گفت: یکی از موضوعات ، ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون است که دستاورد اصلی این مصوبه شاید این بود که برای نخستین بار فرهنگ سازمانی شهرداری که همیشه دستفروشی را جزو مصادیق سد معبر می‌دانست، دستفروشی را از مصادیق سد معبر خارج کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: این مصوبه معطوف به ساماندهی دستفروشان از سه منظر زمانی ، دستفروشان در چه ساعت هایی می توانند فعالیت داشته باشند، مکانی به این معنا که در چه مکانی کدام پیاده روها و کدام بازار های خاص می‌توانند فعالیت کنند و به لحاظ هویت‌بخشی و شناسنامه‌دار کردن دستفروشان را ساماندهی می‌کند.

اعطا گفت: عدم اجرای مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون در بخشی از افکار عمومی، برای طرح موضوع ساماندهی پیاده روها در صحن شورای شهر ، تأثیر منفی ایجاد کرده است.

وی گفت: کسانی تصور می کنند چون مصوبه پیشین به اجرا درنیامد، این طرح یا لایحه جدید که بهره برداری از پیاده روها توسط برخی اصناف را مطرح می کنند، عملا به معنای نادیده گرفتن مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون است.

سخنگوی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه عدم توجه شهرداری و بی عملی شهرداری در این مصوبه به شورا لطمه میزند، گفت: در سال‌های اخیر انتقادات زیادی را نسبت به لایحه بهره‌برداری از پیاده‌روها که زحمت زیادی برای آن کشیده شده شاهد بودیم،  در این انتقادات عنوان می‌کنند شما مصوبه پیشین خود را نادیده می گیرید که البته این بدبینی نیز طبیعی است.

اعطا با بیان اینکه نسبت به این موضوع به شهرداری تذکر جدی می‌دهم و این موضوع را پیگیری خواهم کرد، گفت: یکی از مواردی که دنبال می‌کردیم بحث توجه به دست‌فروشان بوده است و انتظار می‌رود مصوبه در این خصوص اجرا شود و شهرداری مطلقاً به این موضوع توجه نمی کند و هیچ گزارشی را نداریم و بررسی ها نشان می دهد هیچ گونه اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

وی افزود: از شهردار تهران می خواهم در این رابطه توضیح روشنی را ارائه دهد که ما تکلیف خودمان را با مصوبه خودمان و شهرداری بدانیم .
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران ساماندهی دستفروشان ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون شورای شهر تهران مصوبه ساماندهی پیاده روها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۵۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سیدهادی موسوی در خصوص اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی گفت: در راستای اجرای تدابیر سلسله مراتب فرماندهی در فراجا و شهردار تهران، این یگان حسب وظیفه ذاتی خود پشتیبانی انتظامی لازم از واحدهای اجرایی و عملیاتی شهرداری تهران را در سازمان مدیریت پسماند و سازمان خدمات اجتماعی در طرح جمع آوری متکدیان، افراد کارتن‌خواب، معتادان متجاهر، کودکان کار و زباله‌گردهای غیرمجاز از سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در دستور کار خود قرار داد.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در تشریح جزئیات اقدامات این یگان در حوزه برخورد و ساماندهی پدیده کودکان کار بیان کرد: در راستای ساماندهی کودکان کار که افراد زیر ۱۸ سال در این گروه قرار می‌گیرند و بیشتر تکدی‌گری و دستفروشی می‌کنند یا شیشه خودروها را پاک و یا اسپند دود می‌کنند، هزار و ۱۹۶ نفر از سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران جمع‌آوری شدند.

موسوی با تأکید بر اینکه در میان افراد جمع‌آوری شده ۹۸۴ نفر دارای تابعیت کشورهای افغانستان و پاکستان را دارند که شامل ۹۵۱ نفر دارای تابعیت افغانستان و ۳۳ نفر دارای تابعیت پاکستان است، ادامه داد: از میان کل افراد جمع‌آوری شده ۸۹۷ نفر پسر و ۲۹۹ دختر بودند.

وی در ادامه یادآور شد: از مجموع هزار و ۱۹۶ نفر جمع‌آوری شده که ۱۷۵ نفر زیر ۶ سال، ۶۶۲ نفر بین ۶ تا ۱۲ سال، ۲۸۰ نفر بین ۱۲ تا ۱۵ سال و ۷۹ نفر بین ۱۵ تا ۱۸ سال مشغول به فعالیت در سطح شهر بودند که این افراد توسط عوامل یگان حفاظت شهرداری تهران جمع‌آوری شدند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، موسوی با بیان اینکه از تعداد افراد جمع‌آوری شده در پایتخت ۲۱۲ کودک نیز تابعیت ایرانی داشتند، گفت: در جریان عملیات ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با محوریت ساماندهی کودکان کار، ۸۳ مورد پدیده مادر و کودک و ۷۵ مورد نیز پدیده پدر کودک مشاهده شد که این تعداد نیز با قرارگیری در گروه آسیب‌های اجتماعی بزرگسالان جمع‌آوری شدند.

کد خبر 6091926

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران
  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها