Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد المنصوری» نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق، می‌گوید که دولت مصطفی الکاظمی یک  شکست‌خورده واقعی است.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: دولت الکاظمی در اداره بحران‌های عراق شکست خورده و این کشور از زمان تشکیل نخستین حکومت در سالهای دهه ۲۰ از قرن پیش تاکنون، چنین دولتی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده عراقی افزود: کمیته ارزیابی عملکرد دولت در گزارشی رسمی اعلام کرد که میزان موفقیت این دولت در امور اصلاحی از 17 درصد عبور نمی‌کند و این یک نشانه منفی است.آنچه که این دولت انجام داده، چیزی فراتر از شکست‌های مکرر، ایجاد سردرگمی و تبلیغات فیس بوکی نیست.

عراق ماه‌ها است که شاهد بحران‌های متوالی است و دولت تاکنون نتوانسته این بحران‌ها را مهار کند.دولت عراق از آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی به دلیل کاهش بی‌سابقه قیمت جهانی نفت و پس از آن بحران کرونا، از نظر اقتصادی به دلیل اتکای شدید بر درآمدهای نفتی، با مشکلات اقتصادی متعددی همراه شد و حتی در پرداخت حقوق کارمندان خود با مشکل مواجه شد. به همین دلیل به استقراض‌های مکرر داخلی و خارجی روی آورد امری که با مخالفت شدید شمار زیادی از نمایندگان عراقی همراه بود اما به دلیل وضعیت معیشتی مردم با بخشی از این در خواست استقراض‌ها موافقت کردند.

این نمایندگان با اشاره به شاخص‌های صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی و تداوم تکیه دولت  کنونی عراق یه استقراض داخلی و خارجی، درباره احتمال اعلام ورشکستگی دولت در سال ۲۰۲۱ هشدار می‌دهند.

به اعتقاد کارشناسان، شکنندگی اقتصاد کشور، فشار آمریکا برای تعلیق توافق اقتصادی مهم بغداد با پکن، تقلای برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای نفوذ در ادامه امور این کشور از طریق کانل اقتصادی و ....همگی موجب شده که دولت کنونی عراق تضعیف شود.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: الفتح عراق بحران کشورهای عربی بانک جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۵۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست ذوب‌آهن در فولادشهر، بحران در خانه جدی‌تر از همیشه

دیدار تیم‌های ذوب‌آهن و نساجی در چارچوب هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر با برتری ۲ بر صفر شاگردان ساکت الهامی خاتمه یافت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، در یکی از دیدارهای هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از ساعت 18 تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و نساجی مازندران در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم رفتند که دیدار این دو تیم با نتیجه 2 بر صفر به سود نساجی خاتمه یافت.

در این دیدار ربیعی ذوب‌آهن را با ترکیب پارسا جعفری، امیرحسین جدی، محمد قریشی، محمدحسین اسلامی، سعید کریمی، فردین یوسفی، محمد‌جواد محمدی، ارشیا سرشوق، محسن آذرباد، کمال کامیابی‌نیا و علی مصلح به میدان فرستاده است.

دقیقه 4 شوت از راه دور منصور باقری وارد دروازه ذوب‌آهن شد.

دقیقه 19 حمله ذوب آهن با واکنش دروازه‌بان نساجی به کرنر تبدیل شد.

دقیقه 25 امیرحسام دلیری به دلیل انجام خطا با کارت زرد جریمه شد.

دقیقه 37 روی یک ارسال درون محوطه جریمه ذوب‌آهن و ضربه سر امیرحسام دلیری دروازه ذوبی‌ها برای بار دوم باز شد.

دقیقه 43 شوت محمد‌جواد محمدی از کنار دروازه بیرون رفت.

در پایان وقت قانونی نیمه اول 3 دقیقه وقت اضافه توسط داور اعلام شد.

در پایان نیمه‌اول نساجی با برتری 2 گله به رختکن رفت.

واکاوی بازی ذوب‌آهن و تراکتور/ بازنده سربلندپیروزی ذوب‌آهن مقابل آلومینیوم با تعویض‌های طلایی ربیعی

 

دقیقه 54 ارسال آذر‌باد روی دروازه نساجی با خروج بولی دفع شد.

دقیقه 58 محمد‌رضا عباسی ارسال بلندی را روی دروازه ذوب انجام داد که با دخالت مدافعین توپ دور شد.

دقیقه 79 شوت پویا مختاری از روی ضربه ایستگاهی با واکنش بولی به کرنر رفت.

دقیقه 80 تک به تک محمد‌رضا آزادی با ایستادگی کریمی به کرنر رفت.

دقیقه 89 شوت محمد‌رضا آزادی به سمت دروازه ذوب‌آهن با دفع پارسا جعفری دور شد.

داور بازی در پایان وقت‌های قانونی 5 دقیقه وقت اضافه اعلام کرد و تلاش‌های دو تیم در این دقایق نیز حاصلی در بر نداشت و در نهایت این مسابقه با نتیجه 2 بر صفر به سود نساجی خاتمه یافت‌.

انتهای پیام/174

دیگر خبرها

  • شکست ذوب‌آهن در فولادشهر، بحران در خانه جدی‌تر از همیشه
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • تلاش بلینکن برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • جدایی کاپیتان تیم ملی عراق از تیم لیگ برترمس رفسنجان