Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مسئول ناحیه بسیج دانشجویی هرمزگان با اشاره به تلاش‌های دشمن برای القای ناامیدی به مردم گفت: مراکز آموزش عالی و مجموعه جنبش دانشجویی می‌بایست در این راستا گام بردارند که کارآمدی انقلاب اسلامی را در حوزه‌های مختلف به منصه ظهور برسانند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، عارف رئوفی در مراسم افتتاحیه طرح جامع "راه مهندسی" با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در سیر پر فراز و نشیب خود با پیشبرندگی و پیش روندگی به سمت تمدن نوین اسلامی گام بر می‌دارد، اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری در یک پیچ تاریخی قرار داریم و امروز در مرحله سوم و مرحله دولت سازی اسلامی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش جنبش دانشجویی و بسیج دانشجویی به عنوان بزرگترین تشکل دانشجویی در سراسر کشور و به تبع آن در هرمزگان در این پیچ تاریخی گفت: اساسا در برهه حساس کنونی مهم‌ترین نقطه تقابل نظام اسلامی با نظام سلطه نکته مهمی است که شاه بیت آن تحت عنوان کار آمدی شناخته می‌شود.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان هرمزگان ادامه داد: با توجه به اینکه دشمن با تمام توان خود به دنبال القای ناامیدی در مردم و القای این نکته است که انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف در بحث کارآمدی دچار مشکل است لذا مجموعه مراکز آموزش عالی و مجموعه جنبش دانشجویی می‌بایست در این راستا گام بردارند که کار آمدی انقلاب اسلامی را در حوزه‌های مختلف به منصه ظهور برسانند.

رئوفی با تاکید بر اینکه حل چالش‌های اساسی انقلاب اسلامی در مقطع کنونی مهم‌ترین رسالت بسیج دانشجویی است، تصریح کرد: در موضوعات مختلف استان هرمزگان و شهر بندرعباس همچون محیط زیست، صنایع غرب، مهندسی مشاغل و تبیین یک راه درست و ریل گذاری صحیح برای آینده جوانان استان در رشته‌های مختلف تحصیلی دچار مسئله هستیم.

وی افزود: قاعدتا مراکز آموزش عالی باید به صورت تخصصی به این حوزه‌ها بپردازند و دانشجویان به واسطه تعهد ناظر به انقلاب اسلامی و فضای تخصصی می‌توانند به صورت تخصصی به این حوزه ورود جدی داشته باشند.

مسئول بسیج دانشجویی استان هرمزگان با اشاره به اینکه گام‌های تعبیه و تعریف شده در ماموریت‌های جدید بسیج دانشجویی به جهت حل مشکلات و در نهایت چالش‌های انقلاب اسلامی بیان کرد: احصاء مسئله از جامعه مخاطب، ارائه راهکار علمی، گفتمان سازی و ایجاد بسیج ذهنی در مردم و مسئولان، مطالبه گری و نقش آفرینی تخصصی و در نهایت اقدام میدانی و ورود مستقیم جهت حل مسایل و مشکلات پنج گام رسالت بسیج دانشجویی هستند.

رئوفی با بیان اینکه در گام اول و دوم می‌طلبد با نوع نگاه علمی و پژوهشی به موضوعات پرداخت تخصصی داشته باشیم، گفت: برای اتفاق افتادن این امر مهم باید ریل گذاری درست و جامعی را برای جوانان دانشجوی هرمزگانی داشته باشیم و به جهت ارتباط آنها با حوزه‌های کاری آتی که در آن قالب‌ها قرار خواهند گرفت برنامه جامع را تدارک ببینیم.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط دانشگاه و صنعت، مهمترین حلقه‌ای است که باید در این طرح اتفاق بیفتد، اظهار کرد: علومی که در فضای دانشگاه فهم می‌شود نباید به شکل انتزاعی باشد بلکه باید در ارتباط با صنعت یک اتفاق دو سویه‌ای بیفتد که هم صنایع، مکان امنی برای حضور و نقش آفرینی دانشجویان باشند و هم از تخصص و توانمندی آنها در فضای عملیاتی و اجرایی استفاده بشود.

رئوفی گفت: لذا طراحی راه مهندسی در بسیج دانشجویی مبتنی بر ریل گذاری برای دانشجویان مهندسی، پیوند دانشگاه با صنعت و ترسیم سیر رشد برای دانشجویان این حوزه از ایام تحصیل تا جایابی در مشاغل تخصصی در صنایع استان انجام شده است.

وی افزود: در ادامه نیز نقشه "راه پزشکی" برای دانشجویان علوم پزشکی و "راه انسانی" برای دانشجویان رشته‌های علوم انسانی افتتاح خواهد شد که مسیر را برای دانش پژوهان در این حوزه‌ها هموار و راه را برای پیشرفت آنان و ترسیم آینده روشن فراهم خواهد کرد.

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خواستار رد کلیات بودجه 1400 آموزش و پرورش شدآغاز پویش ملی کتاب "نیمه دیگرم" / بالایی: رسالت بسیج دانشجویی اجرای طرح های ملی برای دانشجویان استتفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه سیستان و بلوچستان و پژوهشکده بسیج دانشجویی منعقد شد

انتهای پیام/863/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برای دانشجویان انقلاب اسلامی بسیج دانشجویی حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۵۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است

ایسنا/لرستان معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد لرستان گفت: مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است.

امین آزادبخت امروز، هشتم اردیبهشت در آیین اختتامیه مرحله استانی مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ که به همت جهاد دانشگاهی لرستان و به میزبانی دانشگاه لرستان در سالن اجتماعات شهید میربهرسی این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به استقبال دانشجویان لرستانی از مسابقه ملی سدید بیان کرد: این مسابقات بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی، بیانی و ایده‌پردازی در دانشجویان، کاربردی کردن پژوهش‌ها و تحقیقات دانشجویی، ترویج فرهنگ مطالعه و ترویج گفتمان علم است.

وی با اشاره به اینکه این رویداد پیش از این در قالب دو مسابقه ملی پایان‌نامه و کتاب سه‌ دقیقه‌ای اجرا می‌شد که در دور جدید، با تجمیع مسابقات قبلی و با عنوان مسابقات ملی سدید در پنج بخش پایان‌نامه، کتاب، مقاله، طرح پژوهشی و اختراع برگزار شده است، افزود: در لرستان این مسابقه ملی با حضور ۵۳ نفر در مرحله استانی به همت جهاد دانشگاهی و با همکاری دانشگاه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی برگزار شد که با استقبال خوبی از سوی دانشجویان مواجه بودیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد لرستان به اجرای برنامه‌های مختلف از قبیل مناظرات دانشجویی، مناظرات اساتید و پویش‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: جهاددانشگاهی یک نهاد دانشگاهی است که با برخورداری از ظرفیت‌هایی همچون خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، مرکز افکارسنجی(ایسپا)، سازمان انتشارات، کانون‌های دانشجویی و... می‌تواند ارتباط خوبی با دانشجویان داشته باشد و برنامه‌های متنوعی در عرصه‌های مختلف برگزار کند.

آزادبخت با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه کتاب در استان و کشور و اینکه دانشجو نقش‌آفرین و آینده‌ساز است، گفت: دانشجویان باید مروج، مبلغ و معرف کتاب و کتابخوانی باشند و با تشویق هم‌کلاسی‌ها، دوستان، خانواده نقش خود در مروج عرصه مطالعه کتاب را ایفا کنند.

وی در خاتمه از اهدای دو هزار جلد از سوی جهاددانشگاهی واحد لرستان به دانشگاه لرستان جهت تجهیز کتابخانه‌های سراهای دانشجویی دانشگاه لرستان خبر داد و گفت: طرح جمع‌آوری کتاب با عنوان رستا سال گذشته از سوی جهاددانشگاهی لرستان اجرا و بیش از ۲۰ هزار جلد کتاب جمع‌آوری شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید