Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهره برداری شرکت با بیان این که در حال حاضر ذوب آهن توان تولید تمام ۲۵۰۰ تن ریل سوزنی مورد نیاز کشور را دارد، گفت: تولید این محصول در راستای کامل شدن سبد محصولات ریلی ذوب آهن و همچنین خودکفایی کشور در تولید انواع ریل است، چرا که وابستگی ریلی پاشنه آشیل کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ مهرداد تولاییان، اظهار کرد: سوزن ریل یا ریل زبانه سوزن مربوط به بخشی است که دو خط راه آهن با یکدیگر تلاقی دارند و قطار از یک خط به روی خط دیگری جا به جا می‌شود، همچنین در ایستگاه‌های قطار و مسیرهای ریلی که دوشاخه می‌شود، ریل زبانه سوزن نقش تعویض خطوط راه آهن را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که شکل مقطع این ریل متفاوت و پروفیل آن غیرمتقارن است، گفت: این پروفیل پیش از این در کشور تولید نمی‌شد و یک شرکت، پروفیل آن را از اسپانیا وارد و در داخل تراشکاری و در نهایت ریل زبانه سوزن را تولید می‌کرد، اما اوایل امسال این شرکت در دیدار با ذوب‌آهن پیشنهاد تولید این محصول را داد و مقرر شد مراحل تولید این محصول را بررسی کنیم.

معاون بهره برداری شرکت توضیح داد: از تیر ماه امسال، نزدیک سه ماه طراحی این خطوط ریل انجام شد و در مهرماه غلتک‌های تولید این ریل تراشیده شد و در نهایت آبان امسال موفق به تولید ریل سوزنی در مجموعه ذوب آهن شدیم.

تولاییان وابستگی ریلی را پاشنه آشیل کشور دانست و با اشاره به این که آلیاژ سوزن ریل همانند آلیاژ ریل است، گفت: البته از نظر سطح مقطع شکل، تفاوت هایی از نظر فنی با ریل معمولی وجود دارد که در نهایت موفق به تولید ریل زبانه سوزن شدیم.

وی با بیان این که تمام خطوط راه‌آهن زمانی که با یکدیگر تلاقی و دو خط از کنار یکدیگر عبور می‌کنند از سوزن ریل استفاده می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به ۱۲ هزار سوزن ریل در کشور نصب شده که به مروز زمان نیازمند تعمیر و تعویض است البته شاید این تناژ در برابر تناژ ریل تولیدی، عدد آن چنانی نباشد؛ اما با توجه به این که سبد محصولات ریلی ذوب‌آهن کامل می‌شود، شرکت نسبت به تولید آن اقدام کرد.

تولاییان در خصوص این که آیا این مدل ریل برای خطوط مترو مورد استفاده قرار می‌گیرد، توضیح داد: اگرچه مدل تولید آن اندکی متفاوت است، اما اگر مشتری وجود داشته باشد ذوب‌آهن توان تولید ریل سوزنی را برای خطوط مترو دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان ذوب آهن ذوب آهن اصفهان شهرداری اصفهان کرونا خط مترو ریل زبانه سوزن تولید ریل ریل سوزنی سوزن ریل ذوب آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۵۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر

مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران از تولید چادرهای اسکان اضطراری متناسب با شرایط اقلیمی و فصلی خبر داد.

به گزارش ایسنا، امیرالدین روح‌نواز در حاشیه بازدید خبرنگاران از کارخانجات نساجی هلال احمر با حضور در جمع خبرنگاران توضیحاتی را در مورد فعالیت این شرکت ارائه کرد و گفت: امروز شرکت نساجی هلال ایران با سه کارخانه تولیدی در سه نقطه از کشور و بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از شرکت‌های پیشگام و به جرات اولین شرکت تولید اقلام امدادی نظیر پتو، چادر، لباس امدادی و ... در سطح خاورمیانه است که توانسته با استفاده از دانش‌ روز با کیفیت‌ترین اقلام امدادی را تولید کند.

وی با بیان اینکه شرکت نساجی هلال ایران نیاز جمعیت هلال احمر به تولید چادر، پتو و دیگر اقلام امدادی را به‌طور کامل رفع کرده است، گفت:‌ امروز به جرات می‌توانم بگویم که چادرهای تولیدی جمعیت هلال احمر یکی از با کیفیت‌ترین محصولات تولیدی امدادی در سطح جهان است. ما همچنین محصولاتمان را متناسب با اقلیم هر منطقه و فصل تولید می‌کنیم.

روح‌نواز با بیان اینکه شرکت نساجی هلال آمادگی صادرات محصولات خود به خارج از کشور را هم دارد، گفت: در حال حاضر نیز ملزومات تولید شده در این شرکت به کشورهایی نظیر پاکستان، تاجیکستان، چین، ترکیه و... صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران درباره جنس این چادرهای امدادی نیز گفت:‌ هنگام وقوع زلزله بم مواردی را داشتیم که در آن چادرها دچار آتش‌سوزی شده بودند، ما با استفاده از دانش روز شرایطی را در تولید این چادرها رعایت کردیم که امکان آتش‌گرفتن آنها بسیار دشوار است و اصطلاحا از جنس کندسوز هستند.

وی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۴۰۰ نفر در کارخانجات نساجی هلال مشغول به کار هستند، گفـت: یک سوم از این افراد را زنان شامل می‌شوند که اکثر این زنان سرپرستان خانوار هستند. ما آمادگی داریم که با استفاده از نیروی کار حرفه‌ای که داریم، اقلام استراتژیک موردنیاز را تولید کنیم. همچنین آمادگی تولید محصولات دیگر ارگان‌ها و سازمان‌ها نیز وجود دارد.

روح‌نواز با بیان اینکه ۱۰۰ درصد مواد اولیه تولید پتو، چادر و ملزومات امدادی در داخل کشور تولید می‌شود، گفت:‌ همچنین در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی، کارگاه‌هایی را در زندان‌ها ایجاد کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • راه آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است؛ افغانستان به دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است/ افغانستان به‌دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد